Češki proizvođač nastavlja svoju najopsežniju modelsku ofenzivu u povijesti tvrtke s ovim najnovijim modelom. Treća generacija Octavia RS/Octavia Combi RS modela ostavlja vrlo snažan dojam sa svojim moćnim i učinkovitim motorima, vrlo sportskim dizajnom i inovativnim tehnologijama.
Novi model također nudi sve one izvanredne elemente koje donosi i nova Škoda Octavia, točnije izuzetnu funkcionalnost, prostran interijer, vrhunsku razinu sigurnosti, najnaprednije pomoćne sustave za sigurnost i udobnost te kao i uvijek izvanrednu vrijednost za novac.
Kupci će moći birati između dvolitrenog benzinca s 220 KS ili dvolitrenog dizelskog motora sa 184 KS. Prvi, 2.0-litreni TSI benzinski motor uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, omogućava Octaviji RS da ubrza od 0-100 km/h za 6.8 sekundi. Maksimalna brzina ove opcije iznosi 248 km/h čime je 6 km/h brža od druge generacije Octavije RS. Nije puno, ali svako poboljšanje je dobrodošlo.
Novi 2.0-litreni TDI motor omogućava ubrzanje do stotke od 8.1 sekundu uz maksimalnu brzinu od 232 km/h (u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem).
U usporedbi s drugom generacijom Octavije RS, ovi novi motori pružaju više izlazne snage dok istovremeno troše i do 19 posto manje goriva. Start/Stop i Brake Energy Regeneration uvelike doprinose tomu a isti su dio standardne opreme. Uz obje motorizacijske opcije moguće je naručiti ručni mjenjač ili DSG mjenjač s dvije spojke pri čemu oba dolaze sa šest stupnjeva prijenosa.
Nova Škoda Octavia RS standardno je opremljena sportskim ovjesom. Karoserija je također spuštena za 12mm u odnou na standardnu Octaviju (dok je kod Octavia Combi RS-a karoserija 13mm bliže tlu). Elektronička blokada diferencijala XDS, koja dolazi u sklopu ESC sustava od sada će biti dio standardne opreme. Ova funkcija unapređuje trakciju kotača i smanjuje tendenciju podupravljanja u bržim prolascima kroz zavoje. Za još bolju upravljivost i veću agilnost pobrinuo se novi elektro-mehanički progresivni servo upravljač.
Octavia RS leži na standardnim 'Dorado' 17-inčnim lakim alu naplatcima omotanim pneumaticima dimenzija 225/45. U ponudi su i opcionalni 18-inčne 'Gemini' i 'Pictoris' naplatci (oba za 225/40 gume). Gemini dizajn dostupan je u dvije boje, u srebrnoj i antracit sivoj boji. Svatko tko cijeni ultrasportske naplatke biti će zadovoljan Škodinim dodatcima za Octaviu RS a na popisu dodatne opreme nalazi se još jedna poslastica, 'Xtrem' 19-inčni lagani alu naplatci u crnoj boji.
►►► Škoda Rapid – nova klasa Škoda vozila
Stražnjim krajem dominira donji dio koji se ističe moćnim crnim difuzorom iznad koje se proteže široka traka svjetla. Ti su elementi svojstveni novoj Octaviji RS kao i dvije velike, kromirane ispušne cijevi trapezoidnog oblika. Zatim prelazimo na stražnja svjetla koja standardno dolaze s LED tehnologijom u proizvođačevom tipičnom C obliku. A ne smijemo zaboraviti spojler koji je na karavanskoj verziji (Octavia Combi RS) izveden u obliku krovnog spojlera.
Unutrašnjost nove Škoda Octavije RS može se najbolje opisati kao sportska i crna. Unutrašnje strane prednjih vrata po novome su opremljene ugrađenim ambijentalnim osvijetljenjem za unutarnje ručke vrata. Tu su i novo dizajnirana RS sportska sjedala za vozača i suvozača te sportski trokraki upravljač omotan perforiranom kožom koji je dio standardne opreme. Ručica mjenjača i ručne kočnice također su presvučeni u kožu. Pragovi i papučice izrađeni su od nehrđajućeg čelika. Instrumentna ploča s Maxi DOT ekranom dubokih i bogatih boja dolazi s jedinstvenim RS dizajnom.
Nova Octavia RS prostranija je nego ikada. Niti jedan drugi kompaktni sportski automobil ne nudi toliko mjesta u unutrašnjosti kao nova Octavia RS (1.782mm dužine). Prostora za noge je 73mm dok je prostora za glavu na stražnjim sjedalima 980mm. Čak i obujam prtljažnika postavlja nove rekorde u ovoj klasi vozila: obujam prtljažnika Octavije RS porastao je za 5 litara na sveukupno 590 litara dok je kod karavanske verzije obujam prtljažnika povećan na 610 litara.
Nova Škoda Otavia RS može se pohvaliti najvišom razinom sigurnosti. Novorazvijen sigurnosni sustav od sada uključuje i Front Assistant sa City Emergency Braking funkcijom, Lane Assistant da ostanete u svojoj traci, Multi-Collision Braking s automatskim kočenjem u slučaju nesreće, Crew Protect Assistant i Driver Activity Assistant za pomoć kod umora i pospanosti u vožnji. U slučaju nesreće, aktivira se vrlo opširan paket pasivnih sigurnosnih sustava koji pružaju najbolju moguću zaštitu za vozača i putnike uz dodatak sveukupno devet zračnih jastuka.
Automobil pruža doista sve što se može zamisliti i u pogledu udobnosti zahvaljujući dodatnim sustavima za udobnost u vožnji. Po želji, nova Škoda Octavia RS može se naručiti s Adaptive Cruise Assistant sustavom koji održava unaprijed određenu udaljenost od automobila ispred vas. Novi Intelligent Light Assistant automatski prelazi na duga ili kratka svjetla ovisno o prometu. Automatic Parking Assistant pomaže pri uparkiravanju ili izlaženju s uskih parkirnih mjesta. U ponudi je i Traveller Assistant paket koji između ostaloga nudi i funkciju prepoznavanja prometnih znakova.
KESSY Keyless-Entry-Start-and-Exit-System također je dostupan na zahtjev kupaca a nova Octavia RS može se naručiti i sa električnim panoramskim krovištem (dostupno s obje karoserijske inačice). Osim toga, tu je i potpuno nova generacija infotainment radio i navigacijskih sustava. Swing – CD/radio s TFT monokromatskim ekranom dolazi kao dio standardne opreme a popraćen je s četiri prednja i stražnja zvučnika.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.