Nakon LED tehnologije, laserska svjetla sljedeći su logičan korak u razvoju svjetala za primjenu u automobilskoj industriji. BMW-ovi inženjeri trenutno već rade na uvođenju laserskih svjetlosnih sklopova u serijsku proizvodnju a predviđaju da bi prvi modeli s novim svjetlima mogli izaći na tržište za par godina.
Po samoj definiciji, lasersko osvjetljenje potpuno je drugačije od sunčeve svjetlosti ali i od raznih drugih tipova umjetnog osvjetljenja koje danas koristimo. Za početak, lasersko osvjetljenje je monokromatsko što znači da su svi valovi svjetla iste dužine.
Ono je također nešto što se naziva ''koherentnim'' izvorom svjetlosti što znači da valovi svjetla imaju konstantnu faznu razliku. Kao rezultat toga, lasersko osvjetljenje može proizvesti gotovo paralelnu zraku svjetlosti s intenzitetom tisuću puta jačim od konvencionalnih LED svjetala.
U automobilskim svjetlosnim sklopovima ove se značajke mogu koristiti za uvođenje potpuno novih funkcija. Visoka učinkovitost svojstvena laserskom osvjetljenju također znači da ovakva svjetla troše upola manje energije od LED svjetala. Drugim riječima, laserska svjetla mogla bi donijeti i uštede u pogledu potrošnje goriva.
Intenzitet laserskih svjetala kakva bi se koristila u automobilima nije opasan za ljude ili životinje. Razlog tome, između ostalog, jest što se svjetlost ne stvara izravno već se prvo konvertira u oblik koji je prikladan za korištenje u javnom prometu. Krajnji rezultat je svjetlost koja je vrlo jaka i bijela ali također i vrlo ugodna za oči.
Stiže nam nova tehnologija stalnih dugih svjetala
Još jedna karakteristika laserske tehnologije koja donosi velike dobrobiti jest veličina pojedinačnih dioda. Dužine tek deset mikrona, laserske diode su sto puta manje od onih malih, četvrtastih ćelija u konvencionalnim LED svjetlosnim sklopovima koje su duge jedan milimetar. Time se otvaraju razne nove mogućnosti prilikom ugradnje ovakvih svjetlosnih sklopova u automobile.
BMW-ovi inženjeri ne planiraju radikalno smanjiti veličinu svjetlosnih sklopova iako bi to teoretski bilo moguće, već će umjesto toga svjetlosni sklopovi zadržati svoje uobičajene dimenzije ponajviše zbog njihove velike uloge u vizualnom identitetu BMW modela. Sitne dimenzije mogle bi se iskoristiti da se smanji dubina svjetlosnih sklopova čime bi se otvorile nove mogućnosti za pozicioniranje sklopova i igranje s dizajnom karoserije.
Još jedna prednost koju donosi tehnologija laserskih svjetala, prednost koju BMW-ovi inženjeri namjeravaju iskoristiti u potpunosti, jest njihova visoka učinkovitost. Dovoljna je jedna brojka: dok LED osvjetljenje stvara tek oko 100 lumena po wattu, laserska svjetla daju oko 170 lumena.
Stoga ne iznenađuje da BMW također planira iskoristiti ovu novu tehnologiju laserskog osvjetljenja da bi povećao učinkovitost cjelokupnog rada vozila. Zbog toga je i više nego prikladno da je BMW odlučio predstaviti nova laserska svjetla u konceptnom modelu iz nove BMW i linije, BMW i8 konceptu. Na kraju krajeva, BMW i sinonim je za luksuzna vozila čvrsto orijentirana ka zaštiti okoliša i promicanju održivosti.
Za kraj, pogledajte video prilog ove nove laserske tehnologije.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.