Transportni brodovi koji prevoze robu preko Pacifika nevjerojatnih su dimenzija, a jedan od najvećih mjeri 400 metara dužine i teži 170.974 tona. Ovakav teretni brod ima ukupni kapacitet od 11.000 kontejnera i postiže brzine od 30-tak čvorova.
Za isto je potrebno daleko više snage u odnosu na uobičajene putničke brodove, tzv. cruisere koji postižu oko 20 čvorova. Tajna leži u najvećem dizelskom motoru na svijetu.
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C tvornički je naziv ovog monstruma sa 109.000 KS koji je prvi puta 'smočio noge' u trenutno najvećem postojećem kontejnerskom brodu na svijetu – Emma Maersk koji je iz brodogradilišta izašao 2006. godine (doduše, radi se o seriji od šest jednakih brodova).
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C ujedno je i najsnažniji motor na svijetu koji koristi dizelsko gorivo pri čemu je ukupna zapremnina ovog 14-cilindričnog monstruma 25.480 litara, što mu omogućava astronomsku ukupnu izlaznu snagu od 109.000 KS dostupnih pri samo 102 o/min, dok je maksimalni okretni moment 7.603.850 Nm također dostupnih pri 102 o/min.
Zahvaljujući 'common-rail' tehnologiji, moguće je izvući maksimum iz motora pri vrlo niskim okretajima što značajno utječe na smanjenje potrošnje goriva, na manje buke i niže emisije štetnih plinova. Time rečeno, u najštedljivijem načinu rada, RTA96-C i dalje konzumira 6.284 litre goriva na sat.
Ukupna masa motora iznosi okruglo 2.300 tona, proteže se 13,5 metara u vis, a dugačak je čak 27,4 metara. Drugim riječima, RTA96-C ima visinu standardne četverokatnice.
U ovom trenutku postoji 25 ovakvih motora u upotrebi na brodovima koji plove svjetskim oceanima, a još 86 je u proizvodnji. Obzirom da ovakve pogonske jedinice omogućavaju plovilima da prevezu teret od Kine do Los Angelesa za četiri dana manje od svoje konkurencije, čini se da najveći dizelski motor na svijetu ima svijetlu budućnost.
Najveći dizelski motor na svijetu proizveo je finski proizvođač Wärtsilä za giganta u svijetu kontejnerskih brodova, danski Emma Mærsk koji je prvi puta zaplovio morskim vodama 2006. te je u tom trenutku bio najveći kontejnerski brod na svijetu. Trenutno je u optjecaju 25 ovakvih motora dok je na navozima još 86 komada.
Mislim da smo pronašli novog kandidata za jedno od Sedam svjetskih čuda 21. stoljeća u kategoriji ljudskih izuma!