Najprodavaniji automobil 2012. godine je...

Slika nije dostupna
Nakon što su napokon stigli službeni podaci iz Polk-a, brend Plavog ovala i službeno se može pohvaliti da je njihov automobil bio najprodavaniji automobil prošle godine.

Ford službeno može početi uživati u lovorikama jer je Ford Focus najprodavaniji putnički automobil u svijetu. Da je u Fordu doista puno razloga za slavlje govori i podatak da su se još dva modela Plavog ovala našla među prvih deset. Ford F-Series kamionet zauzeo je visoko treće mjesto dok je Ford Fiesta proglašena najprodavanijim malim gradskim automobilom.

Prošle godine diljem svijeta prodano je ukupno 1.020.410 Ford Focus automobila. Ovakav dobar rezultat dijelom je ostvaren zahvaljujući porastu potražnje i prodaje na kineskom i sjevernoameričkom tržištu. U Kini je broj registracija Ford Focusa porastao za 51 posto u odnosu na godinu prije dok se na tom tržištu prodaje tek jedan od četiri Focus modela za globalno tržište. U SAD-u je prodaja također porasla za 40 posto u odnosu na 2011. godinu što je također doprinjelo konačnom izuzetno pozitivnom rezultatu.

Za analizu su korišteni podaci o registraciji novih automobila (u što ne ulaze nabavke flote vozila za privatne tvrtke ili državne urede). Jedan zanimljiv podatak je da je Golf, Automobil godine za 2013. završio tek na šestom mjestu.

►►►   Auto godine 2012.

Odmah nakon ovih službenih i priznatih rezultata javio se i australski blog 'Best Selling Cars Blog' sa drugačijim rezultatima. Marljivi analitičari spomenutog bloga izradili su tablicu na osnovu službenih podataka o broju prodanih automobila iz više od 100 zemalja diljem svijeta a prikupili su i neslužbene podatke iz još 70 zemalja. Prema njihovim brojkama, prošle godine prodano je 1.097.132 Toyota Corolla te 1.036.683 Ford Focusa te je po njihovom mišljenju stvarni pobjednik Toyota Corolla.

Do zabune u ovakvim istraživanjima često dolazi zbog dviju osnovnih razlika prilikom izrade ovakvih statistika. Jedan problem je u različitim imenima automobila za razna tržišta a drugi izvor korištenih podataka o novo registriranim automobilima jer neki uvrštavaju neslužbene podatke i nabavke flote vozila u statistike a drugi ne. Dobar primjer je Ford Focus koji koristi isto ime za cijelu modelsku liniju Focus modela dok Toyota koristi različita imena za Corollu ovisno o tome na kojem se tržištu prodaje.

Možda će ovo napokon biti dovoljno uvjerljiv razlog da se modeli automobila na svim tržištima jednako zovu čime će proizvođači automobila samim kupcima olakšati stvari i povećati prepoznatljivost brenda.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.