Posao auto novinara posebno je lijep kada dobijete priliku doživjeti ono o čemu mnogi pričaju, obično u jednom dahu. U našem slučaju to je bilo jedno sunčano jutro s Rolls-Royce modelima u Opatiji, a kakva su iskustva pročitajte sutra.
U međuvremenu, britanski proizvođač najluksuznijih automobila na svijetu jučer je u Londonu predstavio novu, osmu po redu generaciju Phantoma, time nas je opet podsjetio kakvu dozu profinjenosti donosi. Gledajući i slušajući najavi program gotovo smo oglušili. Zašto? Pa toliko superlativa ne pamtimo kada smo čuli, no stvarno izgleda, da nisu bez razloga bili tako sladunjavi s riječima.
Phantom, model koji se prvi put pojavio daleke 1925., ponovno je najviše posvećen suputnicima. Ništa čudno, radi se o golemom automobilu od preko 5,60 metara u kojem se ipak najbolje osjećate na stražnjoj klupi. Dokaz tome je primjerice podatak koji novog Rollsa čini najtišim automobilom na svijetu, a to su uspjeli ugradnjom 130 kilograma pjene za zvučnu izolaciju u podu, vratima i ostalim elementima vozila, kao i dva sloja stakla, svaki debljine 6 mm. Cijeloj priči su pripomogle i posebne gume, a rezultat je bio na kraju šokantan i za same inženjere, u tolikoj mjeri da su ponavljali testiranje kako bi se uvjerili da nisu izvodili krivo postupak mjerenja.
Dobro, za grijanje sjedala svi smo čuli, mnogi od vas sigurno su to i isprobali, ali ovo što Rolls-Royce nudi svojim kupcima je na tragu da ih dobrim djelom razmaze. Razlog je taj što nova krstarica nudi i grijane naslone za ruke, grijanu središnju konzolu, grijan središnji naslon za ruke, grijane C-nosače i grijane kvake na vratima. Doista, kada čujete da automobil ima ovakve opcije, onda je iluzorno uopće trošiti riječi na ostatak ponude, kao i na korištene materijale u interijeru. Bogataši će ponovno moći fantazirati i napraviti jedinstveni primjerak za svoju garažu.
Još jedna stvar je sigurna, Rolls-Royce neće tako skoro postati jedan od automobila u kojem će se voziti predstavnici država kada će glavna tema biti postizanje ekoloških sporazuma. U prijevodu, luksuzna marka i dalje će nuditi benzinski motor, veliki 6,75 litreni V12 od 563 KS i 900 Nm s kojim će se boriti 8-stupanjski ZF automatik.
Fascinacija likom i djelom Rolls-Roycea i dalje živi. O cijeni ovaj put nećemo, uostalom, pravi kupci za nju ne pitaju. Pravimo se barem ovaj trenutak da smo u toj kategoriji posebnih.