EVO proslavio 5. rođendan

Na Grobniku održan 5. EVO Track Day

Slika nije dostupna
Na Grobniku, našoj jedinoj trkaćoj stazi, održan je popularni Track Day u organizaciji EVO magazina, koji je ujedno proslavio svoj peti rođendan.

EVO ekipa je tako sa svojim najvjernijim fanovima željela obilježiti obljetnicu na pravi EVO način. A već je ranojutarnji prizor na parkiralištu pored staze, dovoljno govorio kakvo se društvo ovdje okupilo.

'GT Evo Track Day namijenjen je svima onima koji žele isprobati auto u nekakvim sigurnim uvjetima. Znači, ovo je napravljeno za prave entuzijaste koji ne žele divljati na cesti, koji žele iskusiti automobil i njegove granice u jednom sigurnom okruženju, s profesionalnim instruktorima, s jednim jako dobrim sigurnosnim protokolom na stazi i tome je namijenjen. Inače, ovdje je jako puno naših partnera. Pozvali smo sve, svatko može sudjelovati i bilo bi nam drago da na našem sljedećem TD bude još više automobila', kazao je urednik EVO magazina Branimir Tomurad

Za one koji su ovdje došli u pratnji nabrijanih vozača, ili pak samo kako bi pogledali razne automobile koji u sigurnim uvjetima pružaju svoj maksimum, definitivno nije bilo dosadno. A i vremenski su uvjeti išli na ruku vozačima, odnosno automobilima. Prohladno vrijeme je idealno za sporo trošenje guma, a kiša koja je stalno prijetila, na kraju nije pustila niti jednu jedinu kap na grobnički asfalt.

Automobili su stizali iz svih dijelova Hrvatske. Najviše je, naravno, bilo zagrebačkih oznaka, no nisu izostali niti Primorci, Istrijani, Dalmatinci, pa čak i Slavonci. Rijetka je, naime, prilika kada se na grobničkoj ljepotici, idealno konfiguriranoj trkaćoj stazi, može isprobati vlastiti automobil. Jer Grobnik je rezerviran gotovo 365 dana u godini.

Priliku da se okušaju na stazi prepoznali su i stranci. Slovaci, Česi, ali i izvrsno oboružani Slovenci s K1 Renovatiom, supersportašem Made in Slovenia. K1 je na Grobniku jurio s Audijevim V8 motorom. Performanse su impresivne – 3,7 sekundi do stotke i maksimalnih 310 km/h. Ipak nije uspio biti najbrži. 

Glavnu su riječ vodili običniji, dakle, znatno jeftiniji automobil. Jer to i jest pravi smisao Track Daya - da svoj automobil, u potpuno sigurnim uvjetima, mogu isprobati obični ljudi među kojima se nerijetko kriju vrhunski vozači, pravi entuzijasti. 'Amaterizam je jedna riječ koja se krivo koristi, ja bih uvijek koristio entuzijazam. Entuzijasti su ljudi koji uživaju u svojim automobilima, oni su jednostavno takva sorta ljudi koja voli svoj automobil i iskusiti do zadnjih granica. Postoji razlog zašto su ga kupili. A mi se brinemo za to da oni to učine na jedan siguran način za sve oko njih i nih same. To je najvažnije'.

Iako je na stazi znalo biti relativno puno automobila, Track Day je prošao bez ijednog incidenta. 'Da, ja smatram da je 60-70 nekakav maksimum, da se svi mogu dobro voziti i nitko nikome ne smeta. Imamo jako veliku razliku između amatera, koji su prvi put, i onih koji su iskusni i voze vrijeme 1:42. Jako dobro, za svaku pohvalu'.

Išlo se i ispod 1:42, što dovoljno govori o potencijalima pojedinih automobila, i naravno, samih vozača. A kada je na stazu izašla formula, svi ostali morali su u boks. Jer maleni je bolid Grobnik rundao dobrih 11 sekundi brže od najjačih automobila. Formula ipak nije bila namijenjena takozvanom taksiranju, ali su zato suvozači željni jurnjave stazom, mogli sjesti u specijalno pripremljenu Mazdu MX-5, nekoliko modela Volkswagen Motorsporta, Renault Sporta, Mazde MPS ili pak u sjajno pripremljene Drift taksije. I, naravno, najuzbudljivija je vožnja upravo drifterska...

Ljubitelji automobilizma i rundanja po Grobniku tako su još jednom mogli doći na svoje. Svi koji su tog četvrtka bili na Grobniku izgledali su kao dobro organizirana, složna zajednica. Zajednica koja ima samo jedan cilj – uživati u vožnji automobila. Pa makar to bila i makina za svega 1.000 eura.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

 

Povezane teme