Gdje uopće krenuti kada želite napraviti paket dodatne opreme za performansni automobil koji već ima toliko puno kao što ima Mustang Boss 302? Jednostavno. Izbaciti sve što nema veze s performansama i ubaciti što više onoga što ima. Rezultat je ovo limitirano izdanje nazvano Laguna Seca.
Ovaj cestovno-legalni monstrum službenog naziva Mustang Boss 302 Laguna Seca nazvan je u čast Boss 302 modela koji je 1970. godine osvojio prvo mjesto u Trans-Am seriji na poznatoj američkoj trkaćoj stazi. ''Laguna Seca paket pravim fanovima Mustanga ravno u ruke donosi čistokrvnu trkaću verziju novog novog Mustang Boss 302 modela,'' kaže Mark Fields, predsjednik Forda za američko tržište, i dodaje: ''Laguna Seca nije namijenjen za kupce Boss modela koji žele automobil za svakodnevnu vožnju koji pruža malo više uzbuđenja. Ovo je poput tvornički proizvedenog trkaćeg automobila i nadamo se da će ljubitelji utrka biti oduševljeni njime kao što smo i mi.''
Boss 302 Laguna Seca ima sve što i standardni Mustang Boss 302 za 2011. godinu međutim limitirano izdanje ima tvrđi ovjes, dorađen kočioni sustav i aerodinamički paket koji je vrlo sličan onome na Ford Racing Boss 302R modelu.
''Vozači koji znaju kako iskoristiti maksimum iz tuniranog trkaćeg automobila na stazi biti će doslovce iznenađeni onime što Laguna Seca može napraviti,'' kaže Derrick Kuzak, potpredsjednik odjela za razvoj. ''Ravnoteža, agilnost i modifikacije svakog sustava u vozilu rađene s ciljem da sve bude orijentirano ka vozaču pružaju vozaču osjećaj kao da je direktno povezan sa svime što automobil radi.''
Laguna Seca modeli pod poklopcem motora imaju isti 5.0-litreni V8 motor s 440 KS i visokim brojem okretaja (brojač okretaja zaustavlja se na 9.000 o/min) kao i standardni Boss 302 za 2011. godinu, obzirom da je spomenuti agregat sam po sebi već projektiran za dinamičniju vožnju. Povodeći se onom starom 'zašto mijenjati ako valja' inženjeri su usmjerili pažnju na učinkovitije prenošenje snage na površinu i postizanje boljeg vremena na stazi.
Tako su Laguna Seca modeli postali čisti dvosjedi s ugrađenim poprečnim šipkama, tzv. x-brace ojačanje, koje učvršćuje strukturu šasije između stražnjih kotača. Šasija je time tvrđa za 10 posto čime su bile moguće dodatne dorade na ovjesu. Recaro sjedala dizajnirala je ekipa iz Ford SVT-a u suradnji s tvrtkom Recaro koja se ugrađuju u sve visoko-performansne Mustang modele, te se tako nalaze i u Boss 302 i GT500 modelu. Sportski upravljač prekriven je Alcantarom što pomaže u bržim zavojima jer omogućava stabilan stisak.
Snaga iz V8-ice prenosi se na kotače preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača s kratkim prijenosnim omjerom na standardni Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem, te tako dorađeni stražnji ovjes može dostaviti maksimalan okretni moment i trakciju u zahtjevnim voznim uvjetima tipičnim za trkaće staze.
Veća stražnja stabilizacijska šipka i dorađene opruge pomažu da automobil prianja na površinu kao ljepilo. Vozač može sam odrediti tvrdoću amortizera ovisno o tipu staze, a četiri amortizera mogu se podesiti neovisno jedan o drugome. Kako bi Laguna Seca bio u potpunosti spreman za trkaću stazu, Fordovi inženjeri morali su ugraditi i posebne kotače i gume. Laguna Seca modeli leže na ultra-lakim trkaćim 19-inčnim alu naplatcima obavijenim visoko performansnim Pirelli gumama oznake R, u dimenzijama 255/40ZR-19 sprijeda te 285/35ZR-19 straga, koje garantiraju dobro prianjanje na površinu.
Dok se na standardnom Mustang Boss 302 modelu na kočionim diskovima nalazi ventilirana zaštita od prašine koja također hladi diskove, Laguna Seca modeli dobili su Ford Racing otvore za prednje kočione diskove koji utiskuju zrak izvana direktno na 14-inčne ventilirane prednje diskove i sprečavaju trošenje kočnica i omogućavaju fantastičnu kočionu snagu potrebnu prilikom kasnog kočenja pred ulaskom u zavoj.
Kao što bi trkaći automobil i trebao izgledati, Boss 302 modeli s Laguna Seca paketom izdvajaju se izgledom od svih ostalih automobila na cesti. Žarko crveni detalji ističu se na crnoj ili srebrnoj boji karoserije, a crvena boja također ukrašava prednju rešetku, bočne retrovizore i stražnji spojler, a Laguna Seca oznake nalaze se na stražnjem kraju automobila dok cjelokupan dojam zaokružuju jedinstveni dvobojni crveno-srebrni kotači. Jasna povezanost s izvornim modelom iz 1969. očigledna je u bočnim prugama u obliku slova C i crnom predjelu na haubi.
Izuzev estetskog dojma, vanjski dodaci poboljšavaju aerodinamičke karakteristike ovog limitiranog izdanja. Prilično robustan prednji spliter povećava potisnu silu na prednjem kraju automobila i pomaže usmjeriti zrak ispod i oko automobila. U isto vrijeme, zrak koji udara u prednji kraj usmjerava se u hladnjak i otvore za kočnice što dodatno doprinosi hlađenju motora i kočnica čak i u najzahtjevnijim trkaćim uvjetima.
Na stražnjem kraju nalazi se ogroman spojler čija je veličina sukladna učinku prednjeg splitera i protoku zraka pod automobilom, a ova kombinacija dodaje čak 40 kg potisne sile pri brzini od 225 km/h.
Kada se zbroje sve dorade koje su Fordovi inženjeri napravili na Boss 302 Laguna Seca modelu, dobivamo najupravljiviji Mustang ikada!