Honda Civic Type R Mugen predstavljena je 2010. godine i gotovo da nema osobe na svijetu koja nije bila oduševljena novom doradom. Mugenova inačica proizvedena je u vrlo limitiranoj seriji od samo 20 primjeraka koji su gotovo cijeli ručno rađeni, a jedino su Britanci bili te sreće da su mogli kupiti svoj vlastiti primjerak.
Nedavno su inženjeri u europskoj podružnici Mugena sa sjedištem u Northamptonu odlučili ponovno staviti svoju maštu i znanje u upotrebu, te su proizveli jedinstvenu verziju Honde Civic Type R s čak još više snage i okretnog momenta.
Mugen je povećao promjer i hod klipova čime se zapremnina motora povećala na ukupno 2.156 kubika, tako da je nova Honda Civic Type R MUGEN prekrštena u model s oznakom 2.2. Kao rezultat toga porasla je i ukupna izlazna snaga motora s prethodnih 240 na 260 KS te je povećan i dostupan okretni moment diljem cijelog raspona okretaja.
Maksimalni okretni moment iznosi oko 240 Nm i dostupan je pri 6.000 o/min. U usporedbi sa standardnom Hondom Civic Type R, snaga i okretni moment porasli su za 30 posto. Masa automobila iznosi 1247 kg, a procjenjeno vrijeme ubrzanja do 100 km/h je 5,8 sekundi.
U kombinaciji s cijelim nizom komponenti koje Mugen ekskluzivno proizvodi za Hondu zahvaljujući velikom iskustvu u automobilističkom sportu, kao što su npr. sportski ovjes, dorađene kočnice i fantastičan aerodinamički paket, novi Type R Mugen 2.2 predstavlja ono najbolje što Honda Civic Type R nudi.
Nova inačica dosljedan je nasljednik izuzetno uspješnog Hondinog K20 2.0-litrenog benzinca koji se prestao proizvoditi u Japanu.
Mugen je homologizirao spomenuti motor kao motor za N seriju natjecanja prema kategorizaciji FIA-e, a K20 već je dugo jedan od najpopularnijih motora među tunerima i natjecateljima koji žele najbolje performanse koje nudi atmosferski motor.
Nadalje, ovaj motor temelj je uspijeha svakog MUGEN modela koji je izašao iz europske podružnice tuning specijalista za Hondine automobile, osnovane 2006. godine. Vrlo talentirani inženjeri koji tamo rade do sada su već proizveli gotovo 400 jedinica za trkaće i rally automobile za timove diljem svijeta.
Hondin K20 motor također je pogonio jedina dva potpuno cestovna automobila s oznakom MUGEN – Hondu Civic MUGEN RR limuzinu s četiri vrata koja se prodavala isključivo u Japanu, te limitiranu seriju Honde Civic Type R MUGEN koja se prodavala u Velikoj Britaniji.
'Pritisci globalne zajednice za smanjenjem emisija štetnih plinova i ekološki orijentiranim tehnologijama logično vode do toga da atmosferski motori brzim tempom odlaze u zaborav, a na njihovo mjesto dolaze motori s drugačijim arhitekturama i tehnologijama.
Možda nikada više nećemo moći vidjeti motor poput K20 u serijskom proizvodnom automobilu, te smo stoga smatrali da bi bilo primjereno obilježiti odlazak K20 jedinice s posebnom verzijom Honde Civic Type R s atmosferskim motorom sa zapremninom od 2.2 litre', Hiro Toyoda, rekao je potpredsjednik Mugen Euro podružnice.
Tek se trebaju finalizirati planovi za proizvodnju 2.2-litrene inačice. Od 20 primjeraka posljednje Honde Civic Type R Mugen koliko je proizvedeno 2010. godine, u skladištu je ostalo četiri komada a ekipa iz MUGEN Euro odjela mogla bi iskoristiti te primjerke i nadograditi ih s novim motorom veće zapremnine i ostalim komponentama.
Postojeći vlasnici ostalih 16 primjeraka također bi mogli dobiti priliku da vrate svoje automobile na nadogradnju. Iako ga mi vjerojatno nećemo imati prilike vidjeti na našim cestama barem možemo uživati u fotografijama i video klipovima koji će sigurno uslijediti.
Nama je Civic Type R definitivno jedan od najboljih sportskih hatchbackova baš zato što nema turbo motor s hrpom ogromnog momenta na niskim okretajima već fenomenalni N/A motor koji vrišti na 9000 okretaja u minuti.
Nadamo se da će se Honda i Mugen napokon opametiti i pustiti sve te modele u prodaju u cijeloj Europi... i zanemariti one 'neke' zakone i ograničenja oko ekologije!