Montezemolo proslavio 20 godina na čelu Ferrarija

Slika nije dostupna
Luca Montezemolo ovaj mjesec proslavio je 20 godina na čelu Ferrarija velikim ručkom za zaposlenike F1 tima, sponzore i vozače.

Prije 20 godina, točnije u prosincu 1991., čovjek po imenu Luca Cordero di Montezemolo postao je predsjednik tvrtke koja je bila u dosta teškom položaju nakon smrti Enza Ferrarija. Tijekom svoje karijere koja sada već broji 40 godina, Montezemolo je gotovo oduvijek pod vrlo budnim okom medija. Kada ste Talijan i k tome još dio dinastije Agnelli (najutjecajnije talijanske obitelji za koju se može reći da gotovo da posjeduje Italiju), i postanete predsjednik Ferrarija, izloženost javnosti dio je paketa.

Protekli tjedan Montezemolo je organizirao tradicionalan godišnji domjenak za medije u domu Ferrarija, talijanskom gradiću Maranello. Njemu se za stolom pridružio Enzov sin, Piero i šef F1 tima Stefano Domenicali. Iako je sam domjenak bio prilično grandiozan, zbog slabašnog uspjeha Scuderia Ferrari tima tijekom protekle sezone Formule 1, atmosfera nije bila toliko vesela.

Na spomenutom božićnom ručku našlo se oko 1.000 gostiju koji su tom prilikom vidjeli i film snimljen u njegovu čast kojime su iznenadili Montezemola. Film prikazuje posljednjih 20 godina koje je Montezemolo opisao kao ''dobra vremena s ponekim teškim trenutcima''.

Montezemolo je na početku ove godine rekao da Ferrari mora osvojiti prvenstvo Formule 1, a kao što već znamo, želja mu se nije ispunila. Scuderia Ferrari zauzeo je treće mjesto nakon fantastičnog Red Bulla i McLarena. Tijekom svog govora, Montezemolo se nije previše osvrtao na tu činjenicu već je iznio svoje planove i želje za budućnost te je izrazio vjeru u svoj tehnički tim i šefa tima, Stefana Domenicalija.

''Ovo je moj život, a nakon moje obitelji, i najvažnija stvar u mom životu,'' rekao je Montezemolo u svom govoru. Također se zahvalio ljudima koji su mu pomogli tijekom godina kao što su Piero Ferrari, Amadeo Felisa i Mario Mairano. Prisjetio se i nekih ljudi koji više nisu ovdje kao što je ''Avvocato'' Agnelli i rekao da njemu posebno duguje mnogo, na privatnom i profesionalnom planu. Zahvalio se i Jeanu Todtu na izvrsno obavljenom poslu i Michaelu Schumacheru na svim pobjedama i na svim onim trenutcima koji su bili vrlo uzbudljivi ali i jako dramatični.

Montezemolo je također rekao da je optimističan glede budućnosti, pogotovo kada vidi koliko pažnje i truda ulažu Domenicali, šef Scuderia Ferrari tima, i njegovi ljudi, Fry, Marmorini, Lanzone i Tombazis. ''Radi se na svim područjima kako bi bili još bolji, od dizajna novog bolida do simulacija, pripremanja za zaustavljanja u pitu, starta i slično. Ne možemo biti sretni s rezultatima ove godine i imamo veliku želju da se iskupimo, zbog toga što rezultati ne dolaze sami od sebe, ne donosi ih roda, trebati će jako puno napornog rada od svih nas, želje da budemo savršeni, da zauzmemo prvo startno mjesto što češće, što je također i jedna od karakteristika naše tvrtke, da budemo prvi. Iza fantastičnih proizvoda stoje fantastični ljudi,'' rekao je Montezemolo.

Montezemolo je za Todta, koji je inače trenutno predsjednik FIA-e, rekao sljedeće: ''Ne mogu zaboraviti koliko je dobar posao napravio za nas i s Michaelom Schumacherom, koji je pobjeđivao kao nitko drugi u cijeloj povijesti Ferrarija i s kojim smo proživjeli mnoge fantastične trenutke ali i par vrlo dramatičnih situacija.''

Tijekom proteklih 20 godina, bilo je lijepih trenutaka i onih manje lijepih poput otpuštanja radnika 1993. godine, kaže Montezemolo. Tada smo proizvodili 2.300 automobila a danas smo na 7.300. Nekoć smo bili prisutni u 20 zemalja a danas se Ferrari automobili prodaju u 57. Godišnji promet je deset puta veći nego što je bio onda.

''Sljedeće 2012. godine, Ferrari čekaju uzbudljiva vremena, predstavljanje nasljednika 599 modela te nasljednika Enzo modela. U tom pogledu, jedini problem koji imam je osmisliti naziv za automobil, jer nakon što smo nazvali automobil Enzo, jedino što nam još preostaje je nazvati ga....Bog'' kaže Montezemolo.

Montezemolo je također nedavno službeno potvrdio novinarima da testiraju novi 6-cilindrični motor koji će se koristiti u F1 počevši od sezone 2014. godine.