Pogledajte novitete

Monovolumen Touran nakon opsežnog redizajna

Slika nije dostupna
Volkswagenov kompaktni monovoluen Touran nedavno je prošao opsežni redizajn, iako takozvana kutijasta forma nije mijenjana.

Sprijeda je tako konzervativni Nijemac dobio novu masku i agresivna svjetla, po uzoru na ostale narodne modele, dok je straga vertikalno rješenje svjetala zamijenjeno horizontalnim. Tu su i neke sitne modifikacije na odbojnicima kao i na retrovizorima. Sve u svemu, Touran sada djeluje svježije, zanimljivije, no ne i atraktivno poput nekih modela iz ove klase.

U kabini stara dobra VW priča. Ponovo nedostaje razigranosti konkurenata ali su zato kvaliteta materijala i završna obrada na visokoj razini. Robusnost je glavna osobina Touranove kabine. Za malu djecu i obitlejske potrebe idealno. Redizajn je donio i inteligentniji razmještaj komponenata tako da je ergonomija doista vrhunska.

Kao i kod drugih Volkswagena i ovdje je upravljač idealnih dimenzija te podesiv po visini i dubini. K tome, feed-back je sjajan. Vozač točno osjeća što se događa s automobilom, što uglavnom nije slučaj s konkurentima u ovoj klasi. Neatraktivna uglata forma ipak ima svoju veliku prednost - prostranost. Touran je zaista iznimno prostran, čini nam se i najprostraniji u klasi. Uz to, tu je i brdo pretinaca i sličnih korisnih odlagališta. Mi smo ih nabrojali čak 39.

Što pak ne stane u pretince, sigurno će u prtljažnik. U konfiguraciji sa stražnjom klupom s tri zasebna preklopiva sjedala, obujam iznosi impozantnih 695 litara. Spuštanjem tih sjedala, brojka raste na skoro 2000 litara.

U posljednje vrijeme u Automotivu ste mogli vidjeti testove nekoliko obiteljskih Volkswagena. Sve su redom pokretali TDI motori, no u Touranu smo uživali u sjajnom benzincu. Naime, ovdje je 1,2 litreni trubo benzinac s direktnim ubrizgavanjem i najvećom snagom od 105 konja. Doista malen motor, posebice kada pogledamo masu Tourana od 1450 kilograma i ne baš aerodinamičnu karoseriju. No, dojam je upravo iznenađujuć. Naime, s impresivnih 175 Nm, što je znatno više odnosu na slične motore kakve nudi konkurencija, Touran je prilično živahan.

Snage ima u svim režimima rada, mjenjač sa šest brzina je dobro proračunat, i upravo tim činjenicama maleni TSI pobjeđuje atmosferske motore slične snage ili momenta. I sve to uz prosječnu potrošnju od svega 7 litara. Zaista pohvalno.

Troši više od dizelaša

Dakle, svi oni koji ne podnose dizelaše, ne trebaju nimalo strahovati ima li adekvatne zamjene. Iako troši više od dizelaša, TSI je u startu dosta jeftiniji, a ako vas ne zadovoljava 185 km/h najveće brzine i 11,9 sekundi do stotke, VW nudi i snažnije TSI motore, nekoliko puta okrunjene na izboru za motor godine.

Spomenimo još kako je lakoća vožnje izvanredna, dok ovjes iznenađujuće dobro upija neravnine te odlično komunicira s karoserijom ne dopuštajući joj ljuljanje u zavojima, što je primjetan nedostatak kod usporedive francuske konkurencije. Očekivano, od njih je Nijemac skuplji, no pokazao je svoje prednosti. Testni primjerak, s nekoliko dodataka dodatne opreme stoji 174 tisuće kuna.

Sve u svemu, Touran je izvrsni obiteljski prijevoznik, iako ne i odveć privlačan. Potpuno u skladu s ispravnom filozofijom  važno je da su vozač i putnici zadovoljni, a ne da se dive automobilu na parkiralištu, dok u vožnji stvari ne štimaju.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Povezane teme