VRUĆI METAL

Mercedes-Benz X-klasa spojila je nespojivo – svijet pick-upova i luksuz

U Cape Townu, zakonodavnom glavnom gradu Južnoafričke Republike, predstavljen je Mercedesov model koji ste najmanje očekivali

Krajem prošle godine prikazana je konceptna verzija X-klase, Mercedes-Benzovog prvog pick-upa, na koju su mnogi odmahnuli rukom, vjerujući da serijski model nikada neće ugledati svjetlo dana, međutim, Nijemci se nisu šalili, štoviše prema njihovim riječima, u ovaj segment ne dolaze kao turisti, već mu žele dati sasvim novu dimenziju.

Što predstavlja Mercedes-Benzov prvi pick-up?

S obzirom na povećanje potražnje privatnih vlasnika za pick-up vozilima, koja više nisu samo radnički strojevi, njemački premium proizvođač je preduhitrio konkurente, nudeći prvi pravi luksuzni model u tom segmentu, kojim želi zadovoljiti novonastale zahtjeve kupaca. U tome su strateški vješto iskoristili suradnju s grupacijom Renault-Nissan, koja u svijetu pick-up-a ima jedan od vodećih modela – Nissan Navaru.

Krije li se ispod otmjene vanjštine nešto neočekivano?

Zapravo i ne jer kako smo već naveli, poslovanje s francusko-japanskom tvrtkom Nijemcima je otvorilo nova vrata, uključujući i platformu aktualne Nissan Navare, stoga je logično da je na njoj izrađena i 5.340 mm dugačka te 1.920 mm široka X-klasa. Time je Mercedes-Benz „preko noći“ dobio godine Nissanovog iskustva te se mogao više posvetiti ostvarivanju osjećaja luksuza u svojem novom modelu.

Hoće li u ponudi biti samo fancy verzija?

Pure, Power i Progressive su nazivi razina opremljenosti X-klase, od kojih posljednja u nizu predstavlja najluksuzniju verziju s kožnim električno podesivim sjedalima, 8,4-inčnim ekranom zabavno-informacijskog sustava, koji je najveći ikada postavljeni u unutrašnjost jednog pick-upa, glasovnim navođenjem te mogućnošću spajanja na Internet preko pametnog telefona.

No iako su modeli iz vrha ponude ono što Mercedes ima u fokusu kada je u pitanju X-klasa, ni građevinski radnici nisu zapostavljeni! Pure izvedba s neobojanim branicima, retrovizorima i kvakama vrata, čeličnim naplatcima, sjedalima od tkanine i upravljačem obloženim gumiranim materijalom, odlično će se snaći na svakom gradilištu, posebice kada se zna da u tovarni prostor stane 17 pedeset-litarskih pivskih bačvi. Pitamo se jesu li Nijemci napravili i otmjenu liniju radnih odijela…

Što pogoni Mercedes-Benz X-klasu?

U početku će biti dostupna dva motora. Dizelski je 2,3-litreni s četiri cilindra koji dolazi u dvije izvedbe. S jednim turbo punjačom proizvodi 163 KS i nosi oznaku X 220 d, a s dva turbo punjača broji 190 KS i ima naziv X 250 d. Benzinska verzija se označava kao X 200 i proizvodi 165 KS. Samo snažnija dizelska bit će dostupna sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok je za ostale rezerviran 6-brzinski ručni. Dakako, pogon može ići samo na stražnje kotače ili na sve s 4MATIC sustavom.

Za one kojima to nije dovoljno snage, sredinom 2018. Mercedes će proširiti ponudu motora dizelskim V6 s 258 KS i 550 Nm, a ne bismo se začudili da se nekoliko primjeraka pošalje i u AMG centar na temeljnu sportsku preradu.

Koliko je potrebno platiti za premium pick-up?

Mercedes X-klasa koja s prodajom kreće sredinom jeseni, kretat će s cijenom od 37.294 eura (Njemačka), a prodavat će u Europi, Južnoj Americi, Africi i Australiji, no ne i u Sjedinjenim Američkim državama, zbog straha od toga da bi Amerikancima ovaj model bio premalen. Pretpostavljamo da Nijemci razmišljaju i o modelu većih gabarita koji bi mogao nositi naziv XL-klasa ili XXL-klasa i koji bi zadovoljio kriterije kupaca s druge strane Atlantika.