Zbog problema s motorom s japanskog se tržišta povlači više od 90 tisuća modela Leksusa i Krauna, a očekuje se da će ih još 180 tisuća biti povučeno s inozemnog tržišta. Generalni distributer i uvoznik za Hrvatsku reagirao je na vrijeme. Iz Toyote Hrvatska poručuju kako će sljedećih nekoliko dana vlasnici luksuznih, no povučenih modela biti pozvani na servisiranje o trošku proizvođača. 'To nije poželjno za jednu elitnu tvrtku, međutim, suvremeni automobili su sve složeniji, sve napredniji, imaju sve više potencijanih mjesta kvara i takve se stvari događaju,' rekao je prometni stručnjak Željko Marušić.
U Hrvatskoj nisu zabilježeni problemi s motorom, neobičan zvuk ili nemogućnost prebacivanja u prazan hod zbog kojih bi se luksuzni metalni ljubimac mogao ugasiti usred vožnje. 'Na našem tržištu tih vozila praktički nema, radi se o svega nekoliko vozila i budući da se reagiralo brzo, nema naznaka da bi to moglo utjecati na sigurnost,' dodao je Marušić. Mogu se očekivati i novi problemi, tvrdi Marušić. Današnji automobili teško se mogu usporediti s modelima iz '90 kada se zbog jednostavnosti izrade nije imalo što pokvariti. Opasnosti nema, kaže, no povijest mu proturječi.
>> Toyota zbog kvara povlači 91.903 Lexusa i Crowna
Problemi s motorom pojavljuju se nakon nevolja s papučicom gasa i tragedije s kočnicama u kojoj je poginula obitelj. Ukupno bi trebalo biti povučeno 270 tisuća luksuznih modela. 'Sadašnja afera s povlačenjem vozila pokazuje nove probleme u Toyoti. Uspjeli su prevladati prijašnje nevolje. Sada se dogodio problem s motorom. Nije najbolji trenutak za Toyotu,' rekao je urednik Automotive Newsa, Hans Greimel. Loš trenutak traje od listopada 2009. Automobilski div do danas je povukao više od 10 milijuna vozila što je poljulalo njegov moto o sigurnosti i kvaliteti.