I po vodi i po tlu

Manta – Amfibijsko vozilo na tri kotača

Manta je ime novog amfibijskog konceptnog vozila na tri kotača koje pokreću dva električna motora na dva stražnja kotača, koja se mogu rotirati za 90 stupnjeva pri čemu se transformiraju u prave propelere.

Nisu sve osobe koje žive uz obale jezera ili rijeka oduševljene idejom da posjeduju čamac ili brod. Razlog tomu najvjerojatnije leži u činjenici da je za neke ljude gnjavaža prikapčati prikolicu, zatim spuštati brod ili čamac u vodu, pa čišćenje i tako dalje, i tako dalje. Međutim, kako drugačije doći do obližnjeg otoka ili druge strane obale rijeke ili jezera? Sada i za to postoji rješenje, a ono se zove Manta.

Futurističko vozilo na tri kotača novi je koncept koji pogone dva elektromotora na stražnjim kotačima koji podjednako služe za pogon na čvrstom tlu i na vodi. Dizajn se pojavio na ovogodišnjem Michelin Challenge Design natjecanju a suci su odlučili prikazati ga na nedavno održanom NAIAS-u (North American International Auto Show).

Michelin Challenge Design prvi je put održan 2001. godine, a tvrtka Michelin North America Inc. pokrenula je ovaj događaj s ciljem poticanja kreativnog mišljenja i inovativnog dizajna automobila. Prvi takav 'Challenge' uspio je privući samo 125 sudionika, međutim ove godine prijavilo se rekordnih 970 sudionika, a suci su nedavno odabrali njih 34 koji su predstavili svoje projekte na NAIAS salonu.

Manta, djelo belgijanca Davida Cardosa Loureiroa, našla se među odabranim projektima, a osmišljena je za ljude koji žive uz obalu rijeke ili jezera, ali ne žele mijenjati svoje vozilo za čamac ili brod za prijevoz na vodi ili čvrstom tlu.

Danas već postoje mnoga amfibijska vozila tako da samo po sebi ovo i nije inovativni koncept, međutim Manta nije nalik niti jednom amfibijskom vozilu koje smo do sada vidjeli. Ovo vozilo na tri kotača za pogon koristi struju (iako još nema podataka o konkretnom elektromotoru), a k tome dva stražnja kotača projektirana su tako da mogu pogoniti vozilo na tlu i na vodi. Kotači su dizajnirani kao oštrice propelera i mogu se okrenuti za 90 stupnjeva kada je vozilo u vodi.

Jedan od očiglednih nedostataka ili ograničenja jest što je Manta jednosjed. Manta također ne može postizati brzinu ili autonomiju na vodi kao brodovi ili čamci, ali je vrlo učinkovito vozilo za kraće udaljenosti. Najveća prednost Mante jest što uklanja potrebu dodatnog vozila i transporta istog prikolicom te sveg dodatnog posla i vremena, koje uključuje posjedovanje čamca ili broda, te vozač neće morati prelaziti u drugo vozilo.

Kao što je često slučaj kod konceptnih vozila, mnogi se pitaju bi li ovakav koncept zaista mogao funkcionirati. Tvorac Mante, belgijski dizajner Loureiro, očito misli da može rekavši da bi izrada koncepta 'bila relativno jednostavna, pri čemu bi ovo vozilo bilo jeftino za održavati dok istovremeno pruža izuzetno vozačko iskustvo'.

Kada uzmemo u obzir sve te činjenice, Manta Amphibious zasigurno će osvojiti naklonost javnosti zbog ekološke osviještenosti, a što se praktičnosti tiče, cijela priča bi držala vodu da potencijalni proizvodni model dobije još jedno sjedalo.