Inženjeri i dizajneri iz Crewea stvorili su u najmanju ruku vrlo odvažnu interpretaciju Grand Touring Bentley vozila, točnije automobil koji je jednako primjeren za odlazak na premijeru baleta ili sličan visoko-profilni događaj kao i za divljanje po pješčanim dinama ili odlazak na aktivni odmor s performansama kakve inače očekujemo od vozila ovog luksuznog brenda.
Na prvi pogled nedvojbeno je da se radi o Bentley modelu, iako modelu kakav nikada nismo vidjeli u ponudi ovog proizvođača luksuznih automobila i kakav nismo očekivali. U svakom slučaju, konceptni EXP 9 F mogao bi nagovijestiti dolazak treće modelske linije u ponudi Bentleya pored Mulsanne modela i visoko-performansnog Continentala u GT, GTC i Flying Spur varijanti.
Za mnoge potencijalne kupce, novi luksuzni terenac dramatičnog izgleda koji nudi kombinaciju prostranog i vrhunski opremljenog interijera s pogonom na sva četiri kotača i višim odmakom od tla popraćenim tradicionalnim karakteristikama Bentleyevih vozila poput moćnih performansi i naprednih tehnoloških rješenja, mogao bi biti upravo ono što su tražili.
S gledišta dizajna, EXP 9 F bio je prilika da se napravi nešto potpuno novo, novi tip Bentleya. Dizajnerski tim pritom je od samog početka projekta imao jasnu viziju što žele postići. Direktor odjela za dizajn, Dirk van Braeckel, rekao je sljedeće: ''EXP 9 F morao je biti automobil koji predstavlja sam vrhunac ponude u klasi SUV-ova koji će postaviti nove standarde za ovakav tip vozila. Izgled vozila morao je odražavati Bentleyev sportski karakter unatoč radikalno drugačijoj karoserijskoj formi i funkciji, te elegantan i fluidan dizajn karoserije koji se tradicionalno veže uz Bentley automobile.''
Potpuno nova karoserijska forma omogućila je dizajnerskom timu u Bentleyu da zauzmu odvažniji pristup. Vanjski izgled vrlo je dinamičan i agresivan koji istovremeno odiše snagom i luksuzom, drugim riječima, čisti Bentley.
Neki od ključnih dizajnerski elemenata koji ukazuju na porijeklo luksuznog SUV-a su prepoznatljiva rešetka hladnjaka, okrugli svjetlosni sklopovi i široki bokovi. Dizajneri kažu da su prilikom rada na EXP 9 F projektu inspiraciju tražili u funkcionalnosti SUV-a te da su pritom pokušavali ostati vjerni dizajnerskom jeziku brenda koji odražava performansni potencijal svakog Bentley modela. Na primjer, otvori za dnevna svjetla imaju dvostruku funkciju služeći i kao dodatni usisnici hladnog zraka za twin-turbo W12 motor, pri čemu su isti izvedeni u dramatičnom mrežastom dizajnu nalik na turbine mlaznih aviona, koji prati i izgled glavnih svjetlosnih sklopova. Ova tema turbine mlaznih aviona nastavlja se u dizajnu masivnih 23-inčnih alu naplataka koji upotpunjuju vizualni dojam vanjskog dijela automobila.
Stražnji svjetlosni sklopovi također su dizajnerski inspirirani turbinama mlaznih aviona a specifični su i po tome što se snop svjetla širi od unutra prema van.
Unutrašnjost novog konceptnog EXP 9 F SUV-a također je odraz očiglednih suprotnosti koje ovdje tvore skladan ambijent ostvaren vrhunskim materijalima i najmodernijim tehnološkim elementima.
Tradicionalno izrađeni elementi poput detalja od drva, kože i poliranih metala poput aluminija i bronce, korišteni su ne bi li se stvorio osjećaj poznatog britanskog luksuza dok način na koji su korišteni stvara moderan i svjež ugođaj. Mekana koža tako je suprotstavljena izuzetno otpornim površinama poput kože za sedla na poleđinama sjedala i području prtljažnika dok su analogni mjerni instrumenti upareni s TFT 'virtualnim' instrumentima.
Čak se i luksuzni tepisi od kombinacije vune i svile mogu preokrenuti na drugu stranu koja je izvedena u čvrstoj koži koja se koristi za izradu sedla kada se vozač i putnici spremaju za sportske aktivnosti ili odlazak u prirodu.
Središnji greben također je mješavina funkcionalnosti i vrhunskih ergonomskih svojstava koji dodaju futuristički element. Dizajn krovišta s panoramskim staklenim krovom inspiriran je kavezima rally automobila kojime se želi skrenuti pažnja na istovremenu čvrstoću i lakoću konstrukcije.
Putnici na stražnjim sjedalima mogu birati između poslovnog razmještaja s obiljem prostora za noge i preklopivom tipkovnicom s internetskom vezom preko iPad-a ili drugog tableta ili više opuštenog razmještaja sa stolićem za odlaganje pića i ekranom infotainment sustava za gledanje filmova. Kada se stražnja sjedala ne koriste, ista se mogu pomaknuti maksimalno prema naprijed čime se povećava zapremnina prtljažnika za sportsku opremu ili više prtljage.
Konfiguracija sjedala u EXP 9 F konceptu zamišljena je kao 4+1, dok se podizanjem naslona za ruke na stražnjim sjedalima otvara mali hladnjak za šampanjac sa čašama.
Na stražnjem kraju automobila također nalazimo jedan zanimljiv detalj. Donji dio prtljažnog prostora može se koristiti kao klupica ili stol za piknik pri čemu se u prtljažnom prostoru nalaze i posebne košare za piknik smještene na svakoj strani prtljažnika. U istom prostoru smjestili su se i kišobrani čime je ponuda doista potpuna, osim možda luksuzne posebno rađene prtljage, ali nećemo biti sitničavi.
Iako se pogonska jedinica EXP 9 F koncepta temelji na Bentleyevom 6.0-litrenom twin-turbo W12 motoru s 8-stupanjskim mjenjačem, u ponudi bi se mogli naći i proizvođačev novi 4.0-litreni twin-turbo V8 motor te čak i hibridni pogonski sklop nudeći pritom performanse kakve se očekuju od samog vrha ponude luksuznih SUV-ova.
Dok je EXP 9 F primarno namijenjen kao studija za ispipavanje reakcija javnosti na ovaj novi dizajnerski smjer, dolazak SUV modela iz Bentleya u svakom bi slučaju nudio fantastičnu razinu luksuza i performansi po kojima je ovaj brend poznat. Podsjetimo, proizvođačev 6-litraš s dva turbo punjača može proizvesti i do 600 KS i 800 Nm okretnog momenta.
Ekipa iz Bentleya vrlo će pažljivo promatrati reakcije kupaca i javnosti tijekom predstavljanja novog konceptnog SUV-a u Ženevi ne bi li dodatno unaprijedili ovaj neobičan model kako bi isti još više ispunjavao očekivanja potencijalnih kupaca.
Možda će novi luksuzni SUV iz Bentleya naići na pozitivan odjek te se s lakoćom etablirati na ovom neobičnom tržišnom segmentu, dok postoji mogućnost da ga čeka ista sudbina kao i noviji pokušaj iz Aston Martina zvan Lagonda koji je potonuo u zaborav i koji nikome neće previše nedostajati. Vrijeme će pokazati.