Testirali smo luksuzni SUV

Lexus RX450 - ekološki čista filozofija

Slika nije dostupna
Nakon što je s modelom RX 400 H europskim premium proizvođačima pokazao kako veliki luksuzni SUV ne mora biti rastrošan, Lexus je postao ozbiljan igrač na tržištu, a hibridna, odnosno, ekološki čista filozofija, privlačila je sve veći broj kupaca. Konačno, čak 95 posto prodaje u Europi odnosilo se na hibridnu verziju pa je Lexus, kod nove generacije RX-a, odlučio na većini europskih tržišta prodavati samo hibridnu verziju.

RX 450 H tako koristi benzinski V6 motor kojeg nadopunjuju čak dva elektromotora. Ukupna snaga, koja se dobiva prema posebnoj računici za hibride, iznosi 300 konja, no nije ispravno reći kako elektromotori tek nadopunjuju benzinski motor, jer struja ovaj veliki SUV može pokretati i samostalno. Tako je zaista neobičan osjećaj kada pritisnete gumb za paljenje motora, a zvuka niotkud. Pomislite kako automobil ne radi, ubacite u brzinu, lagano pritisnete gas, a automobil se pokrene. Potpuno nečujno. Ako ne želite ujutro buditi ukućane – idealno. Ili ako ste možda detektiv na tajnom zadatku. U redu, zato je RX, sa svojih gotovo pet metara i više od dvije tone, ipak malo prevelik. No, bez obzira na impresivne dimenzije, RX je oduševio potrošnjom. Svega 12 litara, uglavnom u gradskoj vožnji uz solidno pritiskanje gasa, zaista je dobar rezultat.

Još bolje, kada se nađete u tipičnoj gradskoj gužvi i stani-kreni vožnji, potrošnja, za razliku od klasičnih automobila, pada jer se krećete isključivo na struju. Dakle, ondje gdje većina troši najviše, hibridni RX troši najmanje. A tu RX-ova štednja ne prestaje. I pri konstantnoj putnoj brzini elektromotori mogu pogoniti automobil, tek kad se odlučite pretjecati, pali se V6 benzinac. I sve to, naravno, možete pratiti na velikom displeju. Ako pak odlučite juriti autocestom, to naravno podrazumijeva i potpuno uključivanje benzinskog motora i tada RX može potrošiti više od jednog, performansama usporedivog, SUV-a s dizelskim motorom.

RX450 H je opremljen mjenjačem s kontinuiranim prijenosom no zbog posebnih karakteristika, ponajviše zbog neuobičajenog zadržavanja u visokim okretajima, njega bi ipak zamijenili klasičnom automatikom. Što se tiče samog dizajna, reći ćemo kako je jasno vidljiv japanski dizajnerski stil, dok unutrašnjost odiše luksuzom i jednostavno je uživancija voziti ili biti vožen. Ovdje je i dosad neviđeni kompjuter za razne postavke, s joystikom i mišem, kao na klasičnom kompjuteru. No na hrvatskim lošim prometnicama i nije uvijek praktičan. Podvučemo li, RX 450 H je postao još bolji i zasad, jednostavno, nema konkurencije. No i to će se uskoro promijeniti pa ćemo tada vidjeti tko je bolje savladao hibridnu filozofiju: stari lisac Lexus ili njemačke novajlije.

Emisiju Automotiv možete pogledati u nedjeljnom jutarnjem terminu Nove TV.

Povezane teme