Lamborghini Urus službeno predstavljen u Kini

Još jedan velikan pokleknuo je pred zahtjevima tržišta– stiže nam Lamborghini SUV imena Urus.

Automobili Lamborghini na međunarodnom je auto salonu u Pekingu ovih dana predstavio ultimativni sportski automobil ali u SUV klasi. Lamborghini Urus koncept naziv je sportskog gradskog terenca koji bi trebao utjerati strah u kosti konkurenciji, ponajprije Porsche Cayenne SUV-u koji je do danas suvereno vladao klasom performansnih luksuznih SUV-ova.

Klasa luksuznih sportskih SUV-ova sve je popularnija u svijetu i ne pokazuje znakove slabljenja a luksuzni performansni SUV-ovi zasigurno su najljepši izbor vozila s četvero vrata opremljenog za sve svakodnevne potrebe s pregršt prostora i dinamičnim voznim karakteristikama.

S Urus konceptom, jedan Lamborghini od sada će moći biti primaran automobil u obitelji. Time se baza kupaca talijanskog proizvođača enormno proširuje i okreće ka obiteljima i vozačima Lamborghinijevih supersportskih automobila koji su se do sada prilikom kupnje SUV-a morali obratiti drugim proizvođačima. Pri tome su ciljana tržišta ipak SAD, VB, Njemačka, Rusija, Kina i naravno Bliski Istok. Procjenjuje se da bi se potencijalna proizvodna verzija mogla proizvoditi u seriji od oko 3.000 vozila.

S izlaznom snagom od oko 600 KS i proizvođačevim opširnim iskustvom u ultra-lakom dizajnu, za očekivati je da će Urus garantirati performanse koje oduzimaju dah. Istovremeno, Urus će nuditi najniže emisije CO2 u klasi. Kao SUV koncept s četiri sjedala, vrlo pristojnom zapremninom i praktičnošću prtljažnog prostora, podesivim odmakom od tla i naravno stalnim pogonom na sva četiri kotača, Urus donosi jedinstveno i neograničeno vozačko zadovoljstvo. Interijer je također izrađen prema standardima proizvođača supersportskih automobila te je bogato opremljen materijalima poput karbonskih vlakana.

Stalan pogon na sva četiri kotača sastavni je dio genskog koda Lamborghinijevih automobila, međutim ovaj poznati brend iz Sant'Agata Bolognesea nije stranac u SUV klasi. Lamborghini je zapravo bio začetnik klase luksuznih performansnih SUV-ova kada je davne 1985. godine predstavio svoj legendarni LM002 model. Kada je predstavljen prije gotovo 30 godina, LM002 bio je doista revolucionarno vozilo. Automobil prikladan za terensku vožnju s 12-cilindričnim motorom i 450 KS te maksimalnom brzinom od više od 210 km/h, luksuznim interijerom i prije svega, fantastičnim izgledom, u to je doba bio u potpunosti nezamisliv. Lamborghini LM002 proizvodio se od 1985. do 1992. godine kada je proizvodnja stala a iako je proizvedeno svega tristotinjak komada, LM002 osigurao je svoje mjesto u povijesti automobilske industrije.

S Urus konceptom dizajneri i inženjeri u Lamborghiniju stvorili su novu ikonu automobilističkog svijeta. U skladu s tradicijom talijanskog proizvođača, ime automobila još jednom je preuzeto iz svijeta bikova. Urus, također znan kao Aurochs, jedan je od velikih divljih predaka današnje domaće životinje. Urus bikovi znali su biti do 1.8 metara široki u području prsa. Španjolski bik za borbe koji se uzgaja proteklih 500 godina svojim je izgledom i dalje vrlo sličan svom divljem pretku koji je izumro u 17. stoljeću.

Ono što je najvažnije jest da je Urus i dalje čistokrvan Lamborghini automobil. Svojim jedinstvenim nepogrešivim izgledom odaje moćan ali ne i nabijen dojam. Vrlo je sportski ali istovremeno i elegantan automobil. Dužine 4.99 metara savršeno se uklapa u klasu sportskih SUV-ova dok je visinom od tek 1.66 metara daleko niži od konkurencije. Sa 1.99 metara širine proporcije Urusa čine ga supersportašem u klasi.

Lamborghini Urus u jednom će području nedvojbeno potući svu konkurenciju. Naime, talijanski proizvođač zadao si je vrlo ambiciozan cilj postizanja najnižih emisija CO2 u klasi. Glavni preduvjet za isto bio je postizanje niske mase vozila. Urus će stoga biti znatno lakši od konkurentnih modela držeći se čvrsto proizvođačeve filozofije ultra-lakog dizajna. Jedan od koraka za postizanje tog cilja bio je inteligentna kombinacija materijala za šasiju i karoseriju a po prvi puta principi sustavnog ultra-lakog dizajna primijenjeni su i u dizajnu interijera.

Ultra-laki dizajn jedan je od ključnih preduvjeta ne samo za umjerenu potrošnju goriva već i za kvalitetnu dinamiku i upravljivost. Urus će i u tom području postaviti nove standarde kvalitete. Nisko gravitacijsko središte i izuzetno varijabilna visina automobila neki su od elemenata koji doprinose tom cilju.

Lamborghinijev SUV također će biti prepoznat i po vrlo inovativnim i podesivim aerodinamičkim karakteristikama. U kombinaciji s podesivom visinom vozila, podesivi prednji spojler olakšava postizanje dobrog prilaznog kuta i odmak od prepreka na tlu. U najnižem podešenju pak doprinosi stabilnosti pri većim brzinama. Oblik automobila izuzev velike estetske vrijednosti rezultat je i aerodinamičke učinkovitosti. U kombinaciji s također podesivim stražnjim spojlerom aerodinamička ravnoteža Lamborghini Urusa može se prilagoditi postojećim voznim uvjetima.

Masivni naplatci karakteristični su za svaki Lamborghini automobil, a posebno tako i kod konceptnog SUV-a. Lamborghini se odlučio na potpuno nove 24-inčne naplatke s dvostrukim krakovima od kovanog aluminija u mat finišu. Pet karbonskih krilaca optimizira ventilaciju.

Urus je predstavljen u bogatoj i lagano metalik crvenoj boji koja stvara idealan kontrast u odnosu na mnoge dijelove karoserije izrađene od CFRP-a. Velik dio prednjeg spojlera, kompletni bočni pragovi i moćan stražnji difuzor primjer su primjene karbonskih vlakana. Umjesto konvencionalnih bočnih retrovizora Urus će koristiti male, aerodinamički optimizirane kamere za praćenje stanja u prometu iza vozila a isto će se prikazivati preko dva TFT ekrana savršeno ergonomski postavljena na lijevoj i desnoj strani kokpita.

Lamborghini Urus koncept također je primjer izuzetno minimalizirane filozofije rada. Iza upravljača nalaze se jedino papučice mjenjača s dvije spojke. Sve druge funkcije kao što su indikatori, svjetla, brisači i slično ugrađeni su ili u višefunkcionalni upravljač ili u središnju konzolu. Vozač dobiva informacije s TFT ekrana iza upravljača a sekundarne funkcije poput navigacije, zabave i klima uređaja upravljaju se preko ekrana na dodir na središnjem grebenu. Putnici na stražnjim sjedalima također imaju na raspolaganju ekran na dodir.

Svime time rečeno, iako smo se nadali da ćemo prije vidjeti sportsku limuzinu s četvero vrata kao najvjerojatniji dodatak modelskoj ponudi talijanskog proizvođača superautomobila, moramo reći da su dobro odradili posao s ovim SUV konceptom. Posebice kada uzmemo u obzir nedavni pokušaj Bentleya. Čistokrvan Lamborghini automobil za svaki dan i za sve situacije, dobar posao u Italiji!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.