Tehnologija turbo punjenja i izravnog ubrizgavanja goriva te smanjivanje obujma motora najnovija su moda u automobilskoj industriji, koja naravno rezultira manjom potrošnjom goriva kao i manjim ispuštanjem ugljičnog dioksida. U takvim okolnostima proizvođači super automobila nemaju baš nekih opcija.
Pravi istinski ljubitelji Lamborghinija uvijek su sa oduševljenjem gledali vrhunske N/A motore u svojim vozilima, u varijantama sa V8 ili V12 jedinicama. Visoki okretaji i V12 konfiguracija motora jednostavno oduševljavaju a zvuk i perfomanse stižu kao nagrada.
VW kao vlasnik Lamborghinija uvelike je doprinio tomu da turbo motori manjih zapremina postanu trend. Najnoviji primjer je 4.0-litreni V8 TFSI s čak 520 KS koji je zamjenio V10 N/A motor. Sa gledišta ekologije i ušteda ovaj agregat uvelike poboljšava stvar ali se definitivno gubi 'čar' takvih automobila.
Iznenađujuće je stoga da Lamborghini, jedan od najjačih brendova unutar VW Grupe, ne koristi motore s turbo punjenjem. Izvršni direktor ove talijanske tvrtke, Stephan Winkelmann, izjavio je da Lamborghini neće krenuti putem turbo punjača u skorijoj budućnosti.
''U ovom trenutku ne vidimo da će se to dogoditi. Barem što se tiče ovog desetljeća, ne vidim da će se to dogoditi u cijeloj klasi super-sportskih automobila – iako, kako kažu, nikad ne reci nikad,'' kaže Winkelmann.
Međutim, to se već dogodilo. Da spomenemo samo nekoliko primjera. Novi McLaren MP4-12C pod haubom ima 3.8-litreni bi-turbo V8 motor s 600 KS i 600 Nm. Koenigsegg Agera R koju pogoni suludi 5.0-litreni bi-turbo V8 motor dolazi s 1150 KS i 1120 Nm okretnog momenta a tu je naravno i kralj klase – Bugatti Veyron kojeg pogoni 8.0 litreni W16 motor sa čak četiri turbo punjača koji dostavlja 'ladnih' 1200 KS i 1500 Nm okretnog momenta.
Na osnovu samo ova tri primjera, treba se zapitati tko je tu lud i da li je Winkelmann doista donio pravu odluku. Međutim, iako se gore navedeni primjeri oslanjaju na V8 jedinice (osim ludog Veyrona), novi Aventador je ostao vjeran megalomanskom karakteru Lamborghinija svojim 6.5-litrenim atmosferskim V12 motorom koji dostavlja 700 KS uz maksimalan okretni moment od 690 Nm. Tako da za sada moramo reći da Lamborghiniju prilično dobro ide i bez turbo punjenja.
''Budućnost ide svojim tijekom pogotovo kada su u pitanju nove odredbe vezano za emisije ispušnih plinova. Sve što ja mogu reći u ovom trenutku jest da bilo kakav razvoj u tom smjeru mora biti u skladu s izvornom filozofijom Lamborghinija,'' dodao je Winkelmann.
U tom svjetlu, treba spomenuti još jedan super automobil koji bi mogao dobiti turbo punjač. Na Internetu već neko vrijeme kruže glasine da bi sljedeći Audi R8 mogao dobiti jedinicu manje zapremnine potpomognutu turbo punjačem te da bi i sljedeći model iz Lamborghinija mogao dijeliti isti motor. Tako bi se prvi Lambo s turbom na tržištu mogao pojaviti ali tek oko 2020. godine, i to najranije tada. Iz toga možemo zaključiti i da će Gallardo model sljedeće generacije, koji se očekuje u naredne dvije godine, biti predstavljen s atmosferskim motorom.
Obzirom na sve strože standarde o emisiji štetnih plinova, za očekivati je da će Lamborghini prije ili poslije morati pokleknuti i izbaciti svoje masivne atmosferske motore, htio ili ne. Mi za sada navijamo isključivo za N/A motore.......a turbo ostavljamo malim i štedljivim obiteljskim ili gradskim automobilima!