Kada se Capristo Exhaust Systems namjeri na projekte na vrhunskim sportskim automobilima sa zvjerskim motorima, krajnji rezultat garantirano će biti još bolji od ionako impresivnog automobila kakav većina nas smrtnika može samo sanjati, zahvaljujući boljem omjeru snage i mase, nešto viška konjskih snaga i par sofisticiranih detalja koji odvode priču do novih razina kako vizualno tako i funkcionalno.
Najnoviji subjekt temeljite optimizacije promišljenim i savršeno izrađenim tehnološkim rješenjima jest ni manje ni više nego Lamborghini Aventador LP 700. Ova, doslovno rečeno, tvornica snage legendarnog talijanskog proizvođača sportskih automobila, Lamborghinija, ponajviše se okoristila tretmanom ekipe iz kuće Capristo unaprijeđenim omjerom snage i mase.
Lamborghini Aventador prvi je put predstavljen javnosti u ožujku 2011. godine. Čelnici Lamborghinija smatrali su da je pozornica ženevskog auto salona dovoljno prestižna da upravo tamo svijetu predstave nasljednika Lamborghini Murcielaga. Spektakularna nova karoserija izrađena uglavnom od karbonom ojačane plastike ili CFRP-a omogućila je smanjenje mase od 90 kg u odnosu na svog prethodnika, Murcielaga. Međutim, unatoč tomu, Aventador i dalje na vazi pokazuje ne tako malih 1575 kg.
Pod poklopcem leži zvjerski motor zapremnine 6500cc koji dostavlja fenomenalnih 700 KS, što mu daje omjer mase i snage od 2.25 kg/KS. Aventador sa svojim pogonom na sva četiri kotača također je dobio i novodizajniran ISR prijenos koji mijenja brzine u djeliću sekunde.
U proljeće 2012. godine ekipa iz Capristo tuning kuće dovezla je Aventador u svoju radionicu u Sundernu. Capristo je specijaliziran za optimizaciju performansi luksuznih automobila te je kao prvu točku dnevnog reda istražio potencijal za unapređenje performansi talijanskog sportaša, posebice u području smanjenja mase vozila. Bogatim iskustvom i velikom profesionalnošću u području inženjeringa te uz veliku dozu entuzijazma uspjeli su postići da Aventador, koji je ionako lakši od Murcielaga, postigne još bolji omjer snage i mase. Nakon pomnog proučavanja odlučili su da bi mogli poboljšati omjer snage i mase ugradnjom više dijelova od karbona. Na kraju su ugradili i novi ispušni sustav koji također donosi poboljšanja u performansama moćnog 12-cilindričnog motora.
Dio po dio, Aventador je rastavljen na dijelove ne bi li vidjeli što se može napraviti s ciljem smanjenja mase. Iako je karoserija automobila izrađena od CFRP-a, još uvijek je bilo prostora da se neki dijelovi optimiziraju vezano za smanjenje mase, a to se posebice odnosi na spojeve i panele automobila, te komponente za usis i ispuh zraka. Capristo je proizveo komponente od čistog karbona koji je istovremeno lagan i čvrst. I dok su boje drugačije na račun samih svojstava korištenog materijala, oblik je identičan tako da je vizualan dojam automobila ostao nepromijenjen. Štoviše, neke od novo-ugrađenih komponenti izgledaju još impresivnije od tvorničkih. To se posebice odnosi na kućišta vanjskih retrovizora i stražnje krilo, ali i na neke druge vanjske komponente poput difuzora, prednjih i bočnih usisnika zraka i ispuha na stražnjem kraju.
I dok bi većina tunera rekla da je ovime njihov posao završen, ekipa iz Caprista ovdje tek počinje ozbiljno raditi. Capristo je poznat po tome da osim vanjskog dijela vozila jednaku pažnju poklanja i onome što je ispod kože. Pogledom ispod poklopca prtljažnika postalo je jasno da ovdje postoji prostora za dodatno poboljšanje performansi, naravno opet smanjenjem mase. Tako je Capristo zamijenio panele u prtljažnom prostoru s karbonskim inačicama dok je sam pokrov ili tepih ostao nepromijenjen. Serijski plastični paneli u odjeljku motora također su zamijenjeni lakšim karbonskim verzijama.
Na kraju su se dotakli ispušnog sustava 12-cilindričnog motora. Krajnji rezultat je ispušni sustav izrađen od izuzetno otpornog i dugotrajnog nehrđajućeg čelika (1.4828) sa sjajnim premazom. Svojim ispušnim sustavima Capristo pokazuje što se sve profesionalnim modifikacijama može postići čak i kod vrhunskih superautomobila.
Promjene ispušnog sustava kod Aventadora su dovele do manjih ali mjerljivih povećanja performansi 6.5-litrenog motora. Ubrzanje od 0-100km/h sada je moguće za 2.8 sekundi što je jednu desetinku sekunde brže nego prije. Maksimalna brzina porasla je za 3 km/h u odnosu na tvorničke specifikacije, na ukupno 354 km/h.
Ono važnije jest da se zamjenom plastičnih komponenti s dijelovima u cijelosti izrađenima od čistog karbona cjelokupna masa vozila smanjila za 40 kg što najviše utječe na omjer snage i mase. Naravno, isto utječe i na smanjenje potrošnje goriva ali uz prosječnu potrošnju od 17 l/100km vjerujemo da to nije prvo na listi prioriteta.
Koliko je ovaj automobil osvojio srca ljubitelja Lamborghinijevih automobila i koliko je uspješno zauzeo mjesto svog prethodnika može se iščitati u podatku da je Aventador LP 700 kompletno rasprodan godinu dana prije nego što je prvi primjerak sišao s proizvodne trake. Capristo je pokazao s najnovijom uzdanicom Lamborghinija da se promišljenim promjenama može poboljšati performansni potencijal automobila bez da se mijenja njegov oblik. Pametnom analizom raspodjele mase i korištenih materijala ekipa iz Caprista uspjela je postići da ovaj vrhunski sportski automobil bude još lakši i još brži.
U Capristu kažu da od njih možemo očekivati još puno toga u budućnosti. Njihovi inženjeri nisu u potpunosti zadovoljni s postignutom optimizacijom Aventadora LP 700. U planu su daljnji radovi na podvozju, kućištima kotača i pragovima s ciljem dodatnog smanjenja mase. Time ovaj razjareni bik nipošto neće postati umiljato lane već superautomobil s još boljim omjerom mase i snage.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.