Testirali smo

Kreirajte Citroen DS 3 po vlastitom ukusu

Slika nije dostupna
Skoro čitavu prošlu godinu Citroen nas je pripremao na povratak oznake DS u svoj program. Prvi model u DS nizu, DS3, službeno je predstavljen prošle godine u Frankfurtu, a prošli tjedan smo ga napokon imali priliku i provozati u Parizu i okolici.

Sam izgled automobila je najavljivao da bi nas ova reinterpretacija DS oznake mogla ugodno iznenaditi, ali nakon malo pobližeg upoznavanja ostali smo ugodno iznenađeni. Citroenov novak se pokazao kao mali šminker s pokrićem. Sportsko agresivna vanjština u sebi krije puno više od ispraznog busanja u prsa.

Ovaj se 'tjunirani' C3 ne mora skrivati ni pred kim i svojom osobnošću osvaja na prvi pogled. Možda bi bolji izbor bio poseban, jer on to i jest. U biti, svatko svoj primjerak može učiniti posebnim, s obzirom na mogućnosti individualizacije, do sada neviđene i kod ovako nesvakidašnjih automobila. Kombiniranje boja karoserije s bojama krova i retrovizora, već je izazov sam po sebi, a ako tome dodamo i grafičke motive i ukrasne folije, onda ste pri odabiru zapravo izloženi popriličnom stresu.

Prodaja u Hrvatskoj kreće u travnju

Uz to dolaze i različiti naplatci, pa izabrati idealni DS3 nije nimalo lak zadatak. U unutrašnjosti zadatak nije ništa lakši, jer samo za ručicu mjenjača imate sedam mogućnosti izbora. Zašto naglašavamo nov automobil? Zajednički geni, koje dijele u unutrašnjosti, jedino su što je primjetno na prvi pogled. To i oblik prednjih svjetala, a ostatak vanjštine teško je po bilo čemu povezati s C3.

To se odnosi i na nevidljiv dio ispod lima. Iako dijele platformu, tvrđe opruge, ojačani ležajevi i stabilizatori, te modificiran upravljač i ESP, DS-a čine gutačem zavoja, izvrsnog izbalansiranog ovjesa, koji vam pruža vrhunski užitak u vožnji. Istina, nas je možda zavarao, za sada, najjači motor u ponudi, i dobro bi bilo prije konačne ocjene probati i ulazni, 1.4 litarski benzinac sa 95 konja. I on i za 200 kubika veći, sa i bez turba, produkt su suradnje s BMW-om, a DS ih dijeli i s ljutim konkurentom, Minijem.

Dizelska ponuda odnosi se na dvije verzije poznatog 1.6 litarskog HDi-ja, snage 90 i 110 konja. Prodaja u Hrvatskoj kreće u travnju, a za početak nam stižu samo benzinci. U Njemačkoj cijena starta od 15.200 eura, a završava s 19.800, a to su okviri i za hrvatsku cijenu. Za Ženevu nam Citroen priprema i 210 konja snažnu, ograničenu seriju, a najavljen je i za broj veći DS, za sada u obliku studije. Ako budemo imali sreće, njegovu serijsku verziju možda ćemo premijerno vidjeti na hrvatskim cestama, negdje u ovo vrijeme sljedeće godine.

Emisiju Automotiv možete gledati u njedjeljnom jutarnjem terminu na programu Nove TV.

Povezane teme