Podaci o prodanim vozilima koji svakog mjeseca objavljuje agencija JATO Dynamics kažu kako su crossover modeli neminovna sadašnjost i budućnost osobnih automobila.
U rujnu je na europskom tržištu prodano 1.461.683 automobila, što je pad od 2,2% za isto razdoblje lani, a to je rezultat pada na 11 od 27 europskih tržišta. Hrvatsko je tržište prema JATO-u raslo 8,4% i krajem rujna kod nas je bilo prodano 41.168 automobila. Prošle godine u ovo doba prodano ih je 34.020, što znači rast od 21%. S tim smo podatkom drugi, odmah iza Litve čije je tržište raslo 22,8%. Kao i svi statistički podaci, niti ovi ne otkrivaju pravo stanje hrvatskog automobilskog tržišta niti naše kupovne moći. No to je tema za neku drugu priliku.
Među automobilskim markama krajem rujna premoćno je vodeći Volkswagen s 1.293.730 prodana primjerka ove godine. Slijede ga Renault s 853.137 te Ford s 814.605 prodana automobila u 2017. godini.
VW Golf i dalje je voljeni izbor s 356.562 prodana primjerka. U bitku za drugo mjesto ove godine uključio se i Nissanov nedavno obnovljeni Qashqai – koji je prodajom u rujnu (28.987) prestigao Renaultov Clio.
Upravo je prodaja ovog Nissanova SUV-a znakovita za želje kupaca po klasama automobila. Gotovo trećina (31,6%) novih automobila pripada SUV kategoriji koja u usporedbi s prošlom godinom raste za 14,1%. Sve su ostale kategorije u padu, osim direktorskih limuzina i sportskih automobila, no te kategorije čine samo 3%, odnosno 0,3% posto tržišta u rujnu ove godine.