Radi se o Ford Fiesti HFHV (Hybrid Function Hoon Vehicle) ili skraćeno 'Hybrid' kako ga popularno zovu, iako sam naziv nema veze s hibridnim pogonskim sustavima već s mogućnošću podešavanja automobila tako da u svakom tipu ove automobilističke discipline pruži najviši stupanj izvedbe. Nova Fiesta HFHV po tome je zaista jedinstven i najsvestraniji trkaći automobil ikada proizveden.
'Puno ljudi možda nije upoznato sa činjenicom da unatoč temeljnim sličnostima između rally disciplina poput tzv. stage rallyja, rallycrossa i gymkhane, ako želite biti najbolji u svakoj od njih, vi morate imati posebno izrađena i podešena vozila za svaki pojedinačni tip natjecanja'. kaže Block
'Sa svojom WRC Fiestom ja jednostavno ne mogu izvesti ono što mogu sa svojom Gymkhana Fiestom, i obrnuto. A rad na tri zasebna automobila i njihovo reklamiranje je prava noćna mora, stoga smo odlučili napraviti jedan automobil koji se može podesiti za svaki individualni tip natjecanja kojim se bavim i pružiti mi maksimalne performanse za vrhunske rezultate', dodao je.
Šasija nove Ford Fieste HFHV temelji se na šasiji postojeće Ford Fieste RS WRC koja je izrađena u suradnji s M-Sportom, međutim da bi dobili snagu potrebnu za rallycross i gymkhana tip natjecanja, postojeći 1.6-litreni agregat zamijenjen je s 2.0-litrenim rednim četverocilindričnim motorom, izrađenim u suradnji s tvrtkom Pipo Moteurs.
Spomenuta jedinica temelji se na pogonskom sklopu koji se nekoć nalazio u Ford Focus RS WRC modelu, koji je bio rezultat 10-godišnjeg razvoja. Ono što danas leži pod haubom Fieste HFHV je prava zvijer koja dostavlja 600 KS i 900 Nm okretnog momenta kada koristi 45-milimetarski restriktor koji je nužan sukladno pravilima Global Rally Cross serije.
Dok nova Fiesta HFHV zbog novog 2.0-litrenog motora više ne može sudjelovati u WRC natjecanjima, s dodatkom 34mm restriktora moći će se natjecati u Rally America seriji. Za mapiranje motora brinut će Cosworth Electronics.
Fordov motor uparen je s posebno rađenim AWD sustavom iz Sadeva, te 6-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem i tri podesiva mehanička diferencijala također iz Sadeva. Za svaki od tri pojedinačna načina rada vozila koriste se različiti prijenosni omjeri.
Kako bi se automobil mogao prilagoditi različitim površinama i uvjetima, posebni Reiger ovjes također nudi različita podešenja koja su posebno razvijena za ovaj automobil i njegove specifične potrebe.
Za transformaciju u svaki od načina rada potrebno je od pola dana a ponekad i cijeli dan posla. Rallycross i Gymkhana najsličniji su u pogledu podešenja vozila, međutim svaka od ovih disciplina i dalje zahtijeva različito podešenje prijenosnih omjera, sasvim drugačije podešenje ovjesa, te drugačiju kombinaciju kotača i guma uz prilagodbe mape motora.
Pretvorba u rally natjecanja po etapama još je složeniji proces jer zahtijeva kompletno premještanje sustava hlađenja sa stražnjeg kraja na prednji kraj vozila, drugačije podešenje kočnica, ugradnju Recaro Ultima sjedala za suvozača, manji turbo punjač i elemente poput funkcionalnih svjetlosnih sklopova kako bi HFHV mogao pristupiti utrkama na otvorenim cestama i terenima. U svakom slučaju, Blockov tehnički tim imat će pune ruke posla.
Ford Fiesta HFHV zajednički je projekt Monster World Rally Teama i cijelog niza ponajboljih tehničkih stručnjaka u automobilističkom svijetu. Ken Block isprobat će svoj novi HFHV na ljetnom izdanju X Games, 17. po redu, koje se održava u Los Angelesu 30. i 31. srpnja.