Pininfarina

Kako vam se dopada jedinstvena Ferrari limuzina iz 1980?

Mnogi vjerojatno nikada nisu čuli za Ferrari Pinin koncept. Unikatni konceptni automobil izradio je poznati talijanski dizajnerski studio Pininfarina u čast 50 godina postojanja.

Battista ''Pinin'' Farina osnovao je svoj dizajnerski studio davne 1930. godine a suradnja s Enzom Ferrarijem koja je iznjedrila mnoge prekrasne modele započela je nakon 2. svjetskog rata kada je Pininfarina počeo dizajnirati karoserije za cestovne Ferrari modele.

Ideja za projekt cestovnog Ferrari modela s četiri vrata potekla je od Sergija Pininfarine koji je sanjao o tome da stvori vlastiti talijanski model koji bi konkurirao luksuznim limuzinama poput Jaguara XJ ili Maseratija Quattroporte kojega je ujedno dizajnirao njegov najveći suparnik Giugiaro.

Konceptni automobil izrađen je u čast 50. godišnjice Pininfarine a mnogi ovaj jedinstveni Ferrari Pinin smatraju jedinim Ferrarijem s četiri vrata ikada u povijesti tvrtke što zapravo nije točno obzirom da je talijanski luksuzni brend izradio sedam primjeraka 456 GT Venice modela u limuzinskoj verziji s četvera vrata po posebnoj narudžbi za jednog brunejskog princa.

Novi svjetlosni sklopovi iz Lucas Industriesa, poznatog britanskog proizvođača dijelova za automobilsku ali i aeronautičku industriju, svojim su dizajnom omogućili da prednji kraj bude snižen čime je dobiven specifičan izgled prednje rešetke. Neke od dizajnerskih specifičnosti ovog jedinstvenog automobila su i Carello stražnji svjetlosni sklopovi u boji karoserije što je danas sasvim uobičajeno ali tada nije bilo.

U srcu automobila nalazi se 5.0-litreni 12-cilindrični motor iz 512BB modela koji dostavlja 360 KS a spojen je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Također valja spomenuti da je Pininfarina razmatrao mogućnost Pinin 2 modela s pogonskim sklopom iz Testarosse ali projekt nije nikada zaživio.

► Najskuplji automobil na svijetu je........

► Nije li ovo najljepši policijski automobil ikada!

Ferrari Pinin koncept u unutrašnjosti je vrlo moderno dizajniran s Connolly kožom u boji duhana dok je instrumentnu ploču dizajnirao Borletti a koja dizajnom podsjeća na instrumentnu ploču Aston Martin Lagonde. Središnje smješten ekran i gumbi djelo su Veglie a isti postaju vidljivi tek nakon što se ključ za paljenje umetne u bravu.

Pinin koncept nalazio se u Pininfarininoj kolekciji sve do 1992. kada je prodan privatnom kupcu. Koncept je trenutno u vlasništvu Gabrielea Candrinija iz Modene koji je automobil već pokušao prodati 2011. ali nije uspio naći kupca. Tri godine kasnije, Candrini je odlučio pokušati ponovno iako sumnjamo da će ovoga puta imati više uspjeha obzirom na astronomsku cijenu od paprenih 1,1 milijun eura.

Automobil se trenutno nalazi u Ferrarijevu muzeju kao dio izložbe Pininfarininih deset najznačajnijih dizajna a mi bi za kraj samo dodali – nama nekako izgleda kao Opel Senator!

Uživajte u velikoj foto galeriji!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.