Jedan po jedan nestajala su dva Pasatta, Golf četvorka, te stariji BMW. Uz njih, ove godine ukradena su još 192 vozila. Lani ih je u prosjeku svakoga dana nestajalo 5 - ili gotovo 2000. Najčešće se kralo Volkswagene, talijanska vozila, Opele i Audije. Većina vlasnika ipak se ne odlučuje na dodatnu zaštitu.
'Za provalnika je bitna brzina. Znači, što napravi u roku od tri minute to je to. Što mu treba više vremena veća je opasnost da ga netko otkrije i prije će odustati', objašnjava Ivan Filipan iz HAK-a.
Vrijeme se može kupiti raznim zaštitama od običnog alarma, blokada do satelitskog nadzora. Učinkovito je i graviranje registracijskog broja na stakla. 'Kad provalnik vidi da još mora i sva stakla na autu mijenjati jer su obilježena, to mu ispada preskupo i on odustaje od takve krađe', dodaje Nebojša Frandolić, stručnjak za sigurnost automobila.
100 postotna zaštita od krađe automobila zapravo ne postoji. No postoje sitni trikovi koji mogu odvratiti lopova upravo od vašeg automobila. Jedan od njih je primjerice parkiranje tik uz rubnik prednjim kotačima vozila jer na taj način otežavate lomljenje bravice na upravljaču. Neometanu krađu može spriječiti i cerada preko vozila, osobito ako je duže parkirano. U servisima i autopraonicama pazite kome dajete ključ.
Pomoći si možete i ako vozilo ipak bude ukradeno. Prepoznavanje po pronalasku olakšava posjetnica ostavljena na skrivenom mjestu.