Svakim novim danom električni automobili postaju sve zanimljivija tema, ali i sve dostupniji i brojniji na tržištu. Vjerujemo da ste se imali prilike upoznati sa sistemom rada automobila nove generacije na različite načine, neki kroz vožnje, neki kroz priče i svi smo manje više postali upućeni u svijet hibridnih i električnih vozila. No, kako postupati s automobilima na alternativne pogone u slučaju prometni nezgoda? Odgovor na to nam je dala Toyota, s nedavno održanom edukativnom radionicom u kojoj je sudjelovala jedna vatrogasna postrojba Hrvatskih autocesta.
Japanski proizvođač je pri proizvodnji hibridnih automobila predvidio neželjene situacije, te otkrio nekoliko sigurnosnih postupaka za pristupanje sigurnosnih tijela u slučaju prometne nesreće.
Tako se u slučaju prometne nesreće, u sustavu automatski prekida napon i povezanost elektromotora između visokonaponske baterije, no iako uvijek može postojati zaostali visoki napon u kablovima. Taj problem se rješava automatski u vremenskom periodu od 7 do 10 minuta ili ručno isključivanjem svih osigurača te otkapčanjem standardnog akumulatora, koji se kod Toyote nalazi ispod stražnjih sjedala.
Dođe li do zapaljivanja vozila u području visokonaponske baterije, koja se također nalazi ispod stražnjih sjedala, može se koristiti voda, no baterija je zaštićena unutar metalnog kućišta koje je također zaštićeno od naponskog proboja.
Ako nesreća zahtijeva rezanje lima snažnim hidrauličnim kliještima, važno je obratiti pažnju na jasne oznake i visokonaponske kablove, kao i ostale dijelove hibridnog sustava koji mogu biti pod zaostalim naponom.
Dakle, možemo zaključiti kako su vozila električne naravi vrlo sigurna i kao takva gotovo potpuno ravnopravna klasičnim automobilima. S dodatnim mjerama opreza i znanja svaka neželjena situacija bit će vrlo brzo eliminirana, a to svakako može veseliti sve veći broj vlasnika hibridnih i električnih vozila.