Još moćniji Nissan GT-R za 2012. godinu

Nissan Motor Co., Ltd. predstavio je novu generaciju GT-R modela za 2012. godinu uz još više snage i nižu potrošnju.

Kada je prvi puta predstavljen svijetu, Nissan GT-R je dodao novo značenje kategoriji supersportski automobil. Performanse i upravljivost su jednostavno fantastične međutim ono što je još važnije jest da je puni sportski potencijal ovog automobila dostupan svim tipovima vozača u svim uvjetima. Novi sportaš iz Nissanove obitelji dočekan je samo riječima hvale a Nissanova politika kontinuiranog razvoja svake nam godine donosi nova poboljšanja.

Najnoviji evolucijski korak u kratkoj povijesti GT-R modela u prodaju dolazi već u siječnju 2012. godine, a osim raznih mehaničkih poboljšanja koja su rezultirala još većom snagom i boljom upravljivošću, nova modelska godina garantira još nižu potrošnju i emisije štetnih plinova.

Nissanovi inženjeri uveli su neke mehaničke promjene na pogonski sklop GT-Ra čime je potrošnja goriva smanjena s 12 litara na 11.8 l/100km dok je istovremeno izlazna snaga motora značajno porasla s prijašnjih 530 KS na 550 KS dostupnih pri 6.400 o/min dok je maksimalan okretni moment također porastao te se kreće između 612 i 632 Nm dostupan u rasponu od 3.200 o/min do 5.800 o/min. Ubrzanje do 100 km/h uz LC traje samo 3,06 sekundi a maksimalna brzina iznosi 315 km/h.

Odaziv motora i okretni moment pri srednjim i nižim brzinama, te snaga na visokim okretajima značajno je bolja u odnosu na prethodni model zahvaljujući prije svega većoj učinkovitosti usisa, boljem protoku te uvećanoj usisnoj cijevi intercoolera. Poboljšanja su postignuta i u učinkovitosti ispušnog sustava i boljem nadzoru istoga te u protoku zraka na račun kompaktnijeg katalizatora.

Japanski inženjeri pozabavili su se i sustavom prijenosa koji donosi poboljšan osjećaj pri izmjeni stupnjeva prijenosa te diferencijalom za čije podmazivanje je sada (serijski) odgovorno posebno ulje R35 COMPETITION Type 2189E (75W140) koje je izvorno razvijeno za uvjete na trkaćim stazama.

Karbon-keramičke kočnice tvornički su ugrađene u GT-R Premium Edition i EGOIST modele a iste naglašavaju agilnost vozila i udobnost u vožnji zahvaljujući dramatično nižoj masi opruga i uglađenom i preciznom radu kočnica što je karakteristično za ovakav tip kočnica.

Kvaliteta instrumenata smještenih ispred vozača dodatno je naglašena dodatkom plavog osvjetljenja unutar brzinomjera kako bi isti bio vizualno usklađen s indikatorom položaja mjenjača što stvara profinjenije ozračje unutar putničkog prostora. Među ostalim novitetima u unutrašnjosti ovog super-sportskog coupea su i Bose® Precision Sound System wooferi koji dolaze s EGOIST paketom opreme za još bolju kakvoću zvuka te kamera za vožnju unatrag koja pak od sada dolazi kao dio standardne opreme sa svim modelima.

''For TRACK PACK'' ime je nove trkaće iteracije GT-R modela koja će nažalost biti dostupna samo u Japanu i Velikoj Britaniji a ista donosi još uzbudljivije vozno iskustvo. Razvijena u suradnji s japanskom tvrtkom NordRing Company, ova trkaća verzija sadrži dorađen ovjes, dodatno hlađenje prednjih i stražnjih kočnica te aluminijske ''Rays'' alu naplatke sa Spec-V modela, a izuzev karakterističnih naplataka biti će prepoznatljiv i po posebnom prednjem spojleru s karbonskim usisom koji ekskluzivno dolazi s ovim modelom. Smanjena je i masa vozila uklanjanjem stražnje klupe a vozačevo i suvozačevo sjedalo dolaze u presvlakama od kože i posebne tkanine proizvedene na način da povećava trenje te tako čvrsto drži vozača u sjedalu čak i pri najžustrijoj vožnji na stazi.

Najnoviji evolucijski korak u povijesti Godzille kako od milja zovu GT-R sportski coupe u prodaju u Japanu kreće već 24. studenog dok će na europsko tržište stići u siječnju sljedeće godine.