Ferrari 365 GTB/4 Daytona jedan je od automobila koji se često nalaze na aukcijama te zbog skromnog broja proizvedenih primjeraka – 1.200 – postižu enormne cifre. Kada se pred kupcima nađe još rjeđi trkaći model, izrađen u svega 5 komada, tada se na prste dignu i najveći ljubitelji ove marke. A možete si zamisliti što se onda dogodi kada se pojavi verzija za koju su mnogi mislili da nikada nije ni postojala.
Automobil, za kojim se deseteljećima tragalo, svoj je život započeo u Italiji u rukama Luciana Contija, osnivača Autosprint magazina i osobnog prijatelja Enza Ferrarija. U sljedeće dvije godine promijenio je nekoliko vlasnika i neočekivano završio u Japanu, gdje je vožen do 1980., kada ga je tamošnji Makoto Takai umirovio. Otada mu se u potpunosti gubi trag.
Dakako, prije nekoliko mjeseci, nakon 37-godišnjeg 'zimskog sna', ponovno je otkriven. 4,4-litreni V12 ispod prednjeg poklopca zamrznuo se na 36,390 odrađenih kilometara, koliko piše i na brojčaniku. Rosso Chiaro (20-R-190) crvenu prekrila je 37-godišnja prašina, a Nero (VM 8500) crnu unutrašnjost 'krase' izmeti poljskih miševa. No kao jedina Daytona izrađena od aluminija i namijenjena za svakodnevnu vožnju, s prtljažnikom punim originalnog alata, uključujući i čekić za zatezanje središnjeg šarafa felgi, i dalje ponosno nosi žuti znak s propetim konjem na prednjoj masci.
9. rujna konačno će ugledati zaslužena svjetla reflektora i u svojem originalnom stanju pokušati pronaći brižnijeg vlasnika na aukciji RM Sotheby's, koji bi za cifru između 10,5 i 12,5 milijuna kuna svoju garažu mogao ukrasiti jednim od najrjeđih Ferrarija u povijesti.
Poučeni ovime, ne zaboravite prokopati po svojoj zapuštenoj štali jer vas možda tamo dočeka pravo bogatstvo.