Promatramo li dizajn, posao je uspješno obavljen. Jetta djeluje iznimno markantno i dinamično, pa iako smo čuli komentare kako je riječ o umanjenom Passatu, stvar je ipak bitno drugačija. Dapače, po nama Jetta izgleda i bolje od Passata, a razlike su i više nego primjetne.
Sprijeda dominira takozvani opasni pogled dok je stražnji dio vrlo elegantno izveden. Dizajneri su ovdje inspiraciju očito potražili na modelima iz Audija.
Da Jetta više nije samo Golf sa 'stražnjicom' pokazuju i dimenzije. Novi je model dugačak respektabilnih 464 centimetra. Čak 57 centimetara više od Golfa i tek 12 centimetara kraće od Passata. Da, Jetta je postala punokrvna obiteljska limuzina pa postaje doista upitno treba li jedna obitelj, pokraj ovakve Jette, posezati za Passatom.
Kokpit preslika onog iz Golfa, no plastika je tvrđa zbog Amerikanaca
Konačno, svoju raskoš Jetta vjerno prezentira u kabini. S povećanim međuosovinskim razmakom osjetno je povećan i prostor za noge na stražnjim sjedalima. Usudili bi se reći kako se sjedi jednako udobno kao i u Passatu. K tome, prtljažnik sa 510 litara je doista izdašan, a tu je i mogućnost preklapanja sjedala.
Kokpit je gotovo preslika onog u Golfu. Dakle uredno, pregledno i odlično ergonomski riješeno. I sjedeća pozicija je gotovo istovjetna, možda i najbolja u klasi. No, primjećujemo i jednu važnu razliku.
Kako je nova Jetta prvenstveno namijenjena tržištu Sjedinjenih Država, koje doslovce obožava limuzine, odnosno sedane, tako je primjetna i tvrđa plastika u odnosu na Golf. Naime, Amerikancima je tvrda plastika najnormalnija stvar, čak i u sportskim automobilima s vrha cjenovne ljestvice.
U usporedbi s jednako opremljenim Passatom, Jetta je tek nešto povoljnija. I to bi joj mogao biti najveći hendikep u odnosu na većeg brata koji je, ipak, znatno popularniji Ipak, u Volkswagenu tvrde kako je europska Jetta u mnogočemu drugačija od američke, što bi trebalo značiti – i bolja, pa tako naš model dolazi s vrhunskim multi-link ovjesom i brojnim rješenjima koja su uobičajena za europske automobile no ne i one namijenjene SAD-u. Usput, Jetta se proizvodi u meksičkom gradu Puebla.
Dizel će u SAD-u biti rijetka pojava no ovdje će vjerojatno osvajati i do 80 posto kupaca. Mi smo isprobali ulazni dizelaš koji iz 1,6 litre izvlači 105 konja i 250 Nm te je uparen s vrlo dobrim ručnim mjenjačem s pet brzina.
Dovoljno za sasvim solidne performanse, s naglaskom na maksimalnih 190 km/h, ali i još važnijim naglaskom na potrošnju. Sa svega 5,5 litara, pa čak i manje, moguće je voziti ovu prilično veliku limuzinu. Natočite spremnik do vrha, 55 litara, i u takvom režimu možete se voziti punih 1.000 kilometara.
Pohvale za udobnost
Dakako, mnogima će ipak nedostajati snage, no mali dizelaš je za one manje zahtjevne i prvenstveno štedljive. Što se tiče samog rada motora, valja pohvaliti vrlo miran i uglađen rad, gotovo nespojiv s ne tako davnim Volkswagenovim TDI-ima.
Pohvale idu i na račun udobnosti. Jetta odlično upija neravnine i jednako dobro drži pravac u svim uvjetima. Dobar raspored težine, minimalno uvijanje karoserije i upravljač koji prenosi dovoljno informacija, glavne su odlike upravljive Jette. Tako joj i brža vožnja zavojima ne predstavlja problem. Dapače, ovdje se odlično osjeća.
Na koncu, Volkswagen vrlo dobro zna kako ima dobar proizvod, pa to i pošteno naplaćuje. Konkretno, naša Jetta, sa srednjom opremom Comfortline i 20.000 kuna nadoplate za dodatke s lista dodatne opreme, košta 203.165 kuna.
Nije malo. Dapače, u usporedbi s jednako opremljenim Passatom, Jetta je tek nešto povoljnija. I to bi joj mogao biti najveći hendikep u odnosu na većeg brata koji je, ipak, znatno popularniji.
Automotiv gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu na Novoj TV.