Pomalo se u javnost pušta sve više informacija o po mnogima neočekivanom modelu – Hyundaiju i30 N – koji bi po prvi puta trebao predstavljati sportsku stranu cestovnih modela ovog proizvođača u usponu. Do prije nekoliko godina, korejska tvrtka je u očima mnogih nudila proizvode koji su bili dobar omjer uloženog i dobivenog, no ništa više od toga. Međutim, danas je svima jasno da je Hyundai postao itekako ozbiljan igrač, na svim tržištima, u svim cjenovnim razredima, i u svim segmentima, pa čak i u motosportu.
Uzevši to u obzir dolazak sportskog serijskog modela, čijeg projekta voditelj je bivši prvi čovjek BMW-ovog M odjela - Albert Biermann, ne bi trebao čuditi, no to nije dovoljno da i30 N preko noći dobije kredibilitet primjerice Golfa GTI ili Civica Type R. Morat će se dokazati djelima. A dok čekamo na njih, budući da smo jako nestrpljivi, odlučili smo ga na papiru u nekoliko točaka usporediti s protivnicima s kojima će se uskoro morati suočiti na asfaltu.
1. Obujam, snaga i moment
Hyundaijev 2,0-litreni T-GDi slijedi primjer VW Golfa GTI, Honde Civic Type R, Ford Focusa ST i Seat Leona Cupre, koji također imaju turbo motore obujma 2 litre. Među konkurencijom jedino se izdvaja Peugeot 308 GTi koji koristi downsizingom zahvaćeni 1,6-litreni THP, no to ga ne sprječava da proizvodi 270 KS i 330 Nm okretnog momenta. i30 N (Performance paket) se s 275 KS i 353 Nm dostupnih već od 1450 o/min smjestio u sredinu klase, gdje je trenutno Civic s 320 KS i 400 Nm na vrhu.
2. Ubrzanje
Od 0 do 100 km/h i30 N će stići za svega 6,1 sekundu, što je za 0,1 s brže od Golfa i 0,4 s brže od Forda, no 308 GTi, Leonu Cupri i Civicu Type R do jednake brzine treba kraće, posebice potonjoj dvojci koja od 0 do 100 km/h dolazi za 5,7 s.
3. Maksimalna brzina
Korejski predstavnik sportske strane C segmenta limitiran je na 250 km/h, jednako kao i svi ostali protivnici, osim Honde, koja se jedina odvažila i pustila Type R da juri sve do 272 km/h.
4. Diferencijal s ograničenim proklizavanjem
U današnjem svijetu, ako automobil nema diferencijal s ograničenim proklizavanjem, teško će biti okrunjen titulom čistokrvnog sportaša, a za to je najbolji primjer Ford Focus ST, koji zbog manjka LSD-a na taj račun dobio negativne kritike. Hyundai je i na ovom poglavlju zadovoljio uvjete za ulazak u klub odabranih, gdje se nalazi ostatak konkurencije, jer snažnija verzija i30 N dolazi s navedenim diferencijalom.
5. Masa
Manjak snage nadomjestit će mala masa, a u ovom slučaju to najbolje pokazuje Peugeot 308 koji teži svega 1205 kg, 175 manje od sljedećeg najlakšeg (Civica), i iako nije najsnažniji, jedan je od najbržih. Hyundai još nije stavio svoj i30 N na vagu, stoga službene informacije o njegovoj masi nisu dostupne, no pretpostavlja se da bi mogao imati oko 1.400 kg, što bi ga ponovno trebalo smjestiti u prosjek klase.
6. Obujam prtljažnika
Iako se ovdje radi o sportašima, i dalje su to automobili koji nakon brze vožnje po zavojitim cestama moraju poslužiti za odlazak do dućana ili kupljenje djece iz škole, pa je veličina prtljažnika nešto što se ne može zanemariti. Na kraju liste stoji Focus ST s 316 l, dok se 308 GTi može pohvaliti kao pobjednik u ovom segmentu s uistinu impresivnih 470 l. Hyundai je još jednom pogodio u zlatnu sredinu s 395 l.
7. Cijena
Očekivanja nalažu da bi upravo cijena trebala biti adut i30 N, što znači da bi najnoviji Hyundaijev model trebao koštati manje od 278.178 kuna, koliko treba izdvojiti za najjeftiniji Peugeot 308 GTi. Ostali konkurenti su skuplji i do nekoliko desetaka tisuća kuna.
Detaljna analiza pokazala je da Hyundai na papiru ni na jednom polju ne zaostaje za protivnicima, a ako se pokaže jednako dobar u vožnji, mogao bi uspjeti u razbijanju predrasuda.