IZ DOBRE KUĆE, privlačan, sportski, praktičan, pouzdan i skroman. Muškarac tih karakteristika imao bi bezbroj obožavateljica. Za automobilom s tim obilježjima recimo njemački kupci nisu ludi, za što je najbolji primjer Honda Accord koja se nudila od 2008. do 2015. godine. U 2014., svojoj posljednjoj punoj prodajnoj godini u Njemačkoj, Accord je pronašao samo 1.253 kupca dok je u SAD-u te iste godine sa 388.374 prodanih primjeraka bio drugi najprodavaniji osobni automobil iza Toyote Camry.
Niti jedan automobil u srednjoj klasi nije bio tako podcijenjen kao Honda Accord. S obzirom na njegove brojne kvalitete trebao je biti pri vrhu top liste novoregistriranih. Činjenice: U AUTO BILDOVU maraton testu Accord Tourer 2.2i-DTEC je nakon 100.000 km dobio konačnu izvrsnu ocjenu. Nakon rastavljanja, po završetku testa, pokazala se besprijekorna kvaliteta detalja: motor posve zdrav, bez mjerljiva i vidljiva habanja a mjenjačev i posljednji zupčanik bez tragova napornog maratonskog testa. Prvi komplet diskova kočnica korišten je do kraja i s lakoćom je mogao i dulje izdržati. Tehnički pregledi su gotovo uvijek završili bez ozbiljnijih nedostataka.
Međutim, Accord je još i bolji: naše testno vozilo privlači tihim i snažnim dizelskim motorom, preciznim šesterostupanjskim mjenjačem i izravnim komunikativnim upravljačem. Da, u Accordu se budi užitak u vožnji!
Jasna preporuka za kupovinu unutar osme generacije modela Accord CU/CW (6/2008. –7/2015.) oba su 2,2-litrena dizelaša sa 150 i 180 KS. Potrošnja je rijetko iznad sedam litara, snaga i uglađenost vožnje odgovaraju, tehnički problemi su izuzetak. Nedostaci: prtljažnik bi, posebice u karavanu, mogao biti i veći, udobnost kotrljanja nešto mekša. U ponekih se vozila javlja tehnički bezopasna hrđa na rubovima (vidi okvir desno). Međutim, vrijedi: tko traži elegantan, sportski nadahnut i apsolutno pouzdan automobil za putovanja i obitelj, treba pogledati Accord.
ZAKLJUČAK
Ako nije kod nas u potpunosti zaživio, neshvatljivo je zašto je u Njemačkoj Accord tako loše prošao. Kao rabljeni istinska je preporuka upućenih, vrhunski na tehničkim pregledima, štedljiv, sa snažnim dizelskim motorom, usto još i žustrih voznih obilježja i dinamična dizajna.
JEDINI NEDOSTACI ACCORDA SU VIZUALNI: HRĐA NA RUBOVIMA I LJUŠTENJE LAKA U KABINI
AUTO BILDOV maraton test, samo četiri pisma u našem sandučiću s pritužbama i besprijekorna bilanca tehničkih pregleda potvrđuju: osma generacija Honde Accord jako je solidna. Motori su pouzdani maratonci, jako su rijetki ozbiljni problemi poput kvarova turbo punjača ili puknuća upravljačkih lanaca. samo u nekih primjeraka dobar dojam kvalitete kvare tehnički još bezopasna hrđa na rubovima limenih pregiba na podvozju i rubu poklopca motora.
Motori Puknuća upravljačkih lanaca rijetkost su i u benzinaca i u dizelaša. Za dizelaše tipični problemi poput začepljenja filtera čestica javljaju se u brojnim dizelašima nakon 120.000 km i nisu Hondina boljka.
Hrđa na rubovima pojavljuje se na nekim Accordima oko prihvatnih ušica poklopca motora, na donjem rubu poklopca motora i limenim pregibima na podvozju.
Osovinski zglobovi i zglobovi upravljača iznadprosječno su solidni, broj kvarova je malen. Površinska hrđa na dijelovima ovjesa samo je vizualni nedostatak.
Oštećenje laka u kabini
Pojavljuje se s godinama u kabini, ne samo u Hondi. Katkad se ljušti lak oko ručice mjenjača (slika) i u području prekidača podizača stakala
Honda Accord Tourer 2.2i-DTEC
Motor Četverocilindarski turbodizel/sprijeda poprečno Ventili/bregaste osovine 4 po cilindru/2 Obujam 2199 cm³ Snaga 110 kW (150 KS) pri 4000 o/min Moment 350 Nm pri 2000 o/min Najveća brzina 207 km/h 0 – 100 km/h 10,1 s Spremnik/gorivo 65 l/dizel Mjenjač/pogon 6 stupnjeva, ručni/prednji pogon Dimenzije (D/Š/V) 4750/1840/1470 mm Obujam prtljažnika 406 – 1252 l Težina praznog vozila/nosivost 1710/390 kg