Prema navodima EPA-e Volkswagen i Audi su u SAD-u prodali gotovo 500.000 dieselskih modela pokretanih 2,0-litrenim 4-cilindričnim TDI motorom, a koji su bili opremljeni spomenutim računalnim programom koji je u stanju "prepoznati" kada EPA provodi testiranje emisija te aktivirati posebne načine kontrole i smanjenja štetnih emisija. S druge strane, pri svakodnevnoj vožnji, ovaj program nije u funkciji.
EPA navodi kako je defeat device omogućio vozilima, a riječ je o modelima Volkswagen Beetle, Golf, Jetta i Audi A3 modelnih godina 2009. - 2015. te Volkswagen Passat 2014. - 2015, da u potpunosti zadovolje emisijske standarde u testnim uvjetima. No, navodi EPA, u stvarnim je uvjetima emisija NOx-a, odnosno dušikovih oksida između 10 i 40 puta više od dopuštenih razina.
Prema trenutno važećim propisima u SAD, konkretnije radi se o zakonu Clean Air Act, EPA zbog ovoga može kazniti Volkswagen i Audi najviše do 37.500 Dolara po prodanom automobilu… Ako to pomnožimo s 482.000 prodanih vozila dolazimo do vrtoglavih 18 milijardi Dolara.
Kako smo rekli, Volkswagen nije dugo čekao jer je nedugo nakon EPA-ine optužbe stigao odgovor iz samog vrha ovog njemačkog automobilskog diva, odnosno od Martina Winterkorna, Predsjednika upravnog odbora tvrtke Volkswagen AG, koji je priznao da je VW ulovljen "s prstima u pekmezu".
Točnije, izjavio je kako osobno žali za činjenicom da je VW razočarao svoje kupce i javnost te kako će Volkswagen u potpunosti surađivati sa svim nadležnim agencijama u cilju potpunog utvrđivanja svih činjenica. Također, Winterkorn je rekao i kako će se u Volkswagenu provesti neovisna vanjska istraga cijelog slučaja, a obećao je i da će njegova tvrtka učiniti sve da popravi nanesenu štetu.
Winterkorn je rekao i kako u Volkswagenu ne toleriraju niti će tolerirati bilo kakvo kršenje internih pravila ili zakona te daje rješenje ove situacije prioritet ne samo za njega osobno, već i za cijelu upravu.
Na kraju dodajmo kako je navodno i obustavljena prodaja svih volkswagenovih modela opremljenih problematičnim 2,0-litrenim TDI motorom u SAD. Istraga EPA-e i dalje traje pa još uvijek nisu poznati koraci koje će američka administracija poduzeti protiv njemačkog proizvođača. U svakom slučaju, štetne su posljedice već nastupile s obzirom da su volkswagenove dionice u ponedjeljak ispočetka pale i do preko dvadeset posto.