A za jedan Rolls-Royce, ukoliko držite do sebe i, naravno, spadate u kategoriju milijunaša, nikada nije bio problem izdvojiti novac. Pa ako već posjedujete jedan, zašto ne kupiti i jedan manji. Taj, uvjetno rečeno manji, jer sa svojih 5 metara i 40 centimetara ovaj automobil to nikako nije, zove se Ghost.
Ovo je, dakle, četvrti Rolls-Royce od kako je slavna britanska marka u BMW-ovim rukama, a u 105 godina povijesti, bilo je ovdje mnogo više modela. Phantom,Silver Cloud, Silver Shadow i Corniche samo su dio niske uspješnih automobila plave krvi. Nijemci su kompaniju preuzeli 2003. godine. Iako su ponosni Britanci negodovali zbog toga, Rolls-Royce se vratio na staze zaslužene slave. Dapače, upravo je predstavljanje četvrtog modela, Ghosta, pokazatelj kako se i u ovim teškim vremenima stvari u Goodwodu razvijaju dobro. Potvrdio je to, prije samog predstavljanja, i čelni čovjek kompanije Ian Robertson.
'Naše sjedište u Goodwoodu je doživjelo značajne promjene u posljednjih 12 mjeseci. Imamo novu proizvodnu liniju, nove radionice za drvo i kožu, a izvršili smo i opsežne promjene u lakirnici. I, naravno, sve je to u pripremi i za RR4 kojeg ćemo uskoro vidjeti', rekao je Ian Robertson, šef Rolls-Roycea.
Ghost predstavljen u Kini
Moderni Ghost, jer ime se već koristilo na modelu Silver Ghost iz 1906. godine, publici je premijerno predstavljen u dalekoj Kini. Ne, nije se to dogodilo u bivšoj britanskoj koloniji, Hong Kongu, već na auto salonu u Šangaju. Ali, sigurno se pitate, zašto baš Kina, a ne recimo London? Zato što bi snažna, brzo-rastuća kineska ekonomija mogla biti i najveći kupac ovog modela. Na koncu, i Porsche je ovdje prvi put pokazao svoju novu Panameru.
I Europa je imala svoju premijeru. U Ženevi je tako Rolls-Royce predstavio studiju imena 200 EX (dvjesto e-iks), iz koje je i nastao novi Baby Rolls. Kao što smo rekli, automobil je dugačak 540 centimetara, pa ovo Baby shvatite tek kao interpretaciju. Naime, Ghost je 43 centimetara kraći od Phantoma, što bi onda, po Rollsovoj analogiji, moglo opravdati Baby ime. Impresivne su i ostale značajke, širina iznosi gotovo dva metra, a razmak između osovina čak 330 centimetara.
U pravoj tradiciji marke, na što niti jedan Englez ne bi smio imati prigovora, je moćan stroj ispod prednjeg poklopca. Riječ je benzinskom V12 motoru, s 6,6 litara obujma, turbom te s maksimalnom snagom od 507 konja. Što bi na to rekli sretnici koji su se prije stotinu godina vozili u originalnom Ghostu s 48 konjskih snaga.
Termo-električni generator ispod automobila
Za prijenos velike snage, ali i još impresivnijeg okretnog momenta, brine se njemačka mjenjačka kutija. Automatski mjenjač ima osam brzina i djelo je specijalista iz ZF-a. Osam brzina je stvar koja će pomoći smanjenoj potrošnji, ne zbog vlasnika koji se brinu za istu, već zbog rigoroznih ekoloških propisa. No, emisiju štetnih plinova ovaj će, preko dvije tone težak automobil, smanjiti i na slijedeći način. 'Ispod automobila je termo-električni generator. Pametna, kompaktna jedinica proizvodi struju koja se tada prenosi u mrežu vozila, smanjuje opterećenje alternatora i, shodno tome, reducira potrošnju goriva za otprilike pet posto', objasnio je Robertson.
Što se tiče samog izgleda, tu jednostavno nemamo što komentirati. Bez greške, savršeno. Baš onako kako i treba izgledati jedan Rolls-Royce, monumentalno. Dizajn je, većinom, prenesen s Phantoma, a tu su i tipična vrata koja se otvaraju jedna nasuprot drugih. A ako nikada niste sjeli u jedan Rolls, onda ni ne možete biti svjesni onoga što se krije iza tih vratiju. Mi jesmo i možemo samo dodati da je božanstveno.
Emisiju Automotiv pogledajte u nedjelju u jutarnjem terminu programa Nove TV.