Vrhunska tehnologija, ali ništa više

FOTO: Zašto je novi Audi A6 malo razočaranje?

Audi je redizajnirao svoj vodeći model u klasi poslovnih limuzina. Novi A6 na tržište dolazi početkom 2011., a svojom malom težinom, sportskom šasijom i širokom ponudom novih pomagala i multimedijskih sustava novi model i dalje je punokrvna limuzina prepuna inovativnih riješenja u svakom području tehnologije.

Ono što je odmah vidljivo po fotografijama jest da novi model ni po čemu nije revolucionaran već je u crtu dosljedan Audijevoj dizajnerskoj filozofiji uz poneke suptilne preinake a najočitije promjene su agresivnije bočne crte i kraća karoserija.

Većina novih modela koji dođu na tržište uglavnom su veći od svojih prethodnika, međutim ovdje tome nije tako. A6 je kraći i niži od modela koji zamjenjuje ali je zato širi i ima veći međuosovinski razmak čime se povećao prostor u putničkoj kabini.

Momci iz Ingolstadta očigledno su odlučili podariti novom A6 više prostora za putnike nauštrb kapaciteta prtljažnika koji sada iznosi 530 litara. A tko god se ikada vozio na stražnjim sjedalima nekog Audi modela vjerojatno će ove promjene dočekati s odobravanjem.

Karoserija je velikim dijelom izrađena od aluminija i drugih high-tech metala čime je novi Audi A6 iznimno lagan za automobil svoje klase, ali istovremeno čvrst i siguran. Dužina automobila je 4.92 m dok je širina 1.87 metara ali je niži od svog prethodnika s visinom od 1.46 metara što su prilično sportske karakteristike kojima se ne može pohvaliti niti jedan inače konkurentni model.

Dugačka hauba motora, linije krovišta koje se strmo spuštaju prema prednjem kraju automobila i izražajne linije duž bokova stvaraju vrlo dinamičan izgled. LED osvjetljenje na prednjim svjetlima dodatno naglašava izražajan izgled prednjeg kraja.

Novi Audi A6 koncipiran je na isti logičan i ergonomičan način kao i svi modeli ovog njemačkog brenda. Visoko učinkovita automatska klima i najnovija generacija MMI sustava dio su standardne opreme. Audi također nudi opcionalni Head-Up Display koji prikazuje važne informacije na prednjem vjetrobranskom staklu. Također je dostupan i MMI navigation plus sustav.

Audi je ostvario suradnju s poznatim web pretraživačem Google čime od sada na usluzi stoji mnošto on-line sadržaja kojima putnici pristupaju putem Bluetootha. UMTS modul vuče slike i informacije iz Google Earth-a i prikazuje ih na monitoru ali i integrira s podacima iz vlastite navigacije pri određivanju rute. WLAN hot spot omogućuje direktan pristup internetu svakom putniku u vozilu koji ima kompatibilan mobilni uređaj.

Vrhunac multimedijske priče je audio sustav koji je ni više niti manje Bang & Olufsen Advanced Sound System. Unutrašnjost automobila se sada može oplemeniti i s tikovinom koja definitivno izgleda super!

Audi A6 dolazi u širokom izboru sofisticiranih i vrlo učinkovitih pogonskih sklopova, točnije rečeno dva benzinca i tri TDI jedinice. Snaga motora kreće se od 177 KS do 300 KS, a nudit će se s prednjim ili integralnim pogonom Quattro, te ručnim šesterobrzinskim mjenjačem, multitronic mjenjačem ili sedmerostupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke S-tronic.

Njemački proizvođač automobila uložio je velike napore u optimizaciju svojih motora posebice u pogledu trenja unutar motora u skladu s Audijevim inovativnim sustavom upravljanja toplinom. Svaka od spomenutih jedinica ima regenerativni sustav i start/stop sustav bez obzira na koji se sustav prijenosa kupac odluči.

Atmosferski 2.8 FSI motor s 204 KS i 280 Nm okretnog momenta (u rasponu od 5.250 do 6.500 okretaja) također je opremljen i AVS-om. Ključni podaci (s multitronic mjenjačem): 0-100 km/h postiže za 7,7 sekundi dok je maksimalna brzina 240 km/h; prosječna potrošnja prema EU normama iznosi 7,4 l/100km a emisija CO2 iznosi 172 g/km. Ovi podaci ukazuju na poboljšanje od 12 posto unatoč činjenici da je njegov prethodnik imao 14 konjskih snaga manje.

Najjači benzinski motor u ponudi kod A6 linije je 3.0 TFSI. Ovaj V6 motor pruža 300 KS snage i 440 Nm okretnog momenta u rasponu od 2.900 do 4.500 okretaja u minuti. Audijev 3.0 TFSI koji će se nalaziti u novom A6 modelu sprinta od nule do stotke za 5.5 sekundi, a maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h dok je emisija štetnih plinova 190 g/km što je također poboljšanje od 13 posto u odnosu na svog prethodnika koji je imao 10 konjskih snaga manje.

Najučinkovitiji motor u ponudi za novi A6 zasigurno je dorađeni 2.0 TDI motor. Ova 4-cilindrična jedinica razvija 177 KS a svih 380 Nm okretnog momenta spremno čeka već između 1.750 i 2.500 okretaja u minuti. U kombinaciji s ručnim mjenjačem, Audi A6 ubrzava do stotke za 8,7 sekundi i nastavlja do maksimalne brzine od 228 km/h. Prema EU normama, za 100 kilometara vožnje trebati će vam samo 4.9 litara goriva a emisija CO2 iznosi jednako malih 129 g/km. Opet, 13-postotno smanjenje u potrošnji goriva.

Novorazvijeni 3.0 TDI motor dostupan je u dvije verzije. Kod prve varijante, V6 dizelski motor proizvodi 204 KS i 400 Nm okretnog momenta na raspolaganju u donjem rangu od 1.250 do 3.500 okretaja u minuti. Sa multitronic mjenjačem do stotke ubrzava za 7.2 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 240 km/h.

Prosječna potrošnja iznosi neznatnih 5.2 l/100km a emisija štetnih plinova iznosi 137 g/km. U usporedbi sa 190 KS koliko je nudio njegov prethodnik, novi motor je 19 posto učinkovitiji. Najjača verzija 3.0-litrenog TDI motora proizvodi 245 KS i 500 Nm okretnog momenta (u rasponu od 1.400 do 3.250 okretaja u minuti).

Za ubrzanje od 0-100 km/h treba mu samo 6.1 sekundi a maksimalnu brzinu postiže kada kazaljka pokaže 250. Ova izvedbeno vrhunska dizelska pogonska jedinica koristi samo 6.0 litara goriva na 100 km a emisija štetnih plinova iznosi 158 g/km.

U dogledno vrijeme Audi namjerava pokrenuti serijsku proizvodnju hibridne verzije A6 modela što će biti drugi hibridni model za ovog proizvođača nakon Q5 Hybrid Quattro modela. A6 Hybrid koristiti će vrlo učinkovit paralelan hibridni koncept: motor s unutarnjim izgaranjem s 211 KS, izgledno je da će se raditi o 2.0-litrenom TFSI motoru iz Golfa GTi, koji će raditi u kombinaciji s električnim motorom koji nudi 45 KS i 211 Nm okretnog momenta.

Audi A6 Hybrid može postići brzine od 100 kilometara na sat koristeći isključivo električni motor dok pri stalnoj brzini od 60 km/h autonomija tog istog motora iznosi 3 kilometra. Posebni indikatori na instrumentnoj ploči i na MMI monitoru prikazuju detaljne podatke o radu motora i raznim uvjetima vožnje. Audi A6 Hybrid od 0-100 km/h ubrzava za 7.3 sekunde a maksimalna brzina mu je 238 km/h. Prosječna potrošnja kreće se oko 6.2 litre na 100 kilometara a emisija CO2 iznosi 142 g/km.

Za one koji preferiraju još sportskiji izgled mogu se odlučiti za S-line sportski paket opreme s potpuno crnom unutrašnjosti. U sportski paket ulaze naravno sportska sjedala, volan prema željama kupaca može biti presvučen u kožu, a tu su i sportski ovjes iz Quattro GmbH-a i 19-inčni naplatci. S-line paket za vanjski izgled dodatno upotpunjuje dojam. A Audi Exclusive Range nudi vrlo širok raspon dodatne opreme za kupce koji žele personalizirati svoj automobil.

Audi A6 u salone dolazi početkom 2011. Početna cijena u Njemačkoj iznosi 38.500 eura. Mi smo mišljenja da je ovo vrhunski automobil kada pogledamo tehnologiju i mehaniku... ali nas je sve ostalo razočaralo.

Posebno vanjski izgled koji je blago rečeno dosadan i isti kao i kod drugi modela u Audi ponudi. BMW i Mercedes su napravli puno bolji posao u ovoj klasi automobila!