Crna beštija za novi naslov

Predstavljen Audi R18 Le Mans prototip

Nedavno je na Audi Sportparku u Ingolstadtu predstavljen novi R18 kojim Audi u ljeto 2011. namjerava osvojiti svoju desetu pobjedu na Le Mansu.

Brojne glasine prije samog predstavljanja pokazale su se točnima jer je Audi s novim R18 odbacio nasljeđe svojih predaka – R8, R10 i R15 Plus modela, i prigrlio dizajn zatvorenog krova za bolju aerodinamiku i veću udobnost za vozača.

'Učinkovita aerodinamika u budućnosti će imati sve veću važnost u utrkama Le Mansa', rekao je šef Audi Motorsporta, dr. Wolfgang Ulrich. Audi nije koristio bolide sa zatvorenom karoserijom od 1999. godine, a sumnjamo da je ova promjena velikim djelom uzrokovana rezultatima koje je Peugeot ostvario na Le Mansu 2009. godine.

Peugeotova pobjeda na prošlogodišnjem Le Mansu jedina je mrlja u inače besprijekornom rezimeu Audija u najzahtjevnijem automobilističkom natjecanju na svijetu. Stoga nije slučajnost da je Audi počeo raditi na R18 modelu sredinom 2009.

Sukladno novim pravilima za Le Mans koja predviđaju manje motore, odabirom 3.7-litrene V6 TDI jedinice, Audi je ostao vjeran dizelskim agregatima s kojima je ostvario prvo pobjedničko postolje 2006. godine.

'S našeg stajališta, TDI tehnologija i dalje je najučinkovitija', rekao je Ulrich Baretzky, voditelj odjela za razvoj motora u Audi Sportu. Iako još nema službenih brojki o konjskim snagama i okretnom momentu koje bi ovaj sportaš trebao proizvoditi, pretpostavljamo da će biti vrlo dojmljive. Prijenos snage vrši se putem potpuno novog 6-stupanjskog mjenjača.

Što se tiče šasije, Audi Sport namjerava ispuniti svoje obećanje koje je dao krilatici brenda iza četiri prstena – 'Vorsprung durch Technik', doslovno prevedeno 'Napredak kroz tehniku'. Za razliku od drugih Le Mans prototipova zatvorenog krova, karbonska 'monocoque' konstrukcija Audijevog R18 modela umjesto iz dva dijela izrađena je iz jednog cjelovitog komada karbona.

Pri dizajnu i razvoju zatvorenog R18 inženjeri iz Audi Sporta povodili su se iskustvima stečenim tijekom 1999. godine s R8C modelom i LMP1 modelom sestrinske tvrtke Bentley iz 2003. godine koji je također osvojio Le Mans.

'Audi A4 DTM, na primjer, također ima grijano prednje staklo što nam je omogućilo da skratimo vrijeme potrebno za razvoj sustava ventilacije kokpita, vrata i grijanja stakala', objašnjava dr. Martin Mühlmeier, voditelj inženjerskog odjela u Audi Sportu. Ovakvom izradom smanjena je težina automobila ali je i povećana čvrstoća.

Vanjskim izgledom dominiraju fenomenalna LED prednja svjetla koja će biti prva takva ikada viđena na Le Mansu.

Audi R18 službeni debi imati će u utrci 6 sati Spa Francorchampsa u Belgiji 8. svibnja sljedeće godine, a prije toga Audi će novi prototip testirati na Le Mans trkaćoj stazi na dan službenog testiranja zakazan za 24. travnja čiji je cilj prikupiti vrijedne podatke prije same utrke.

Audi u Le Mans planira uvrstiti tri R18 modela koja će biti povjerena ekipi iz Audi Sport Team Joest. Osim 24 sata Le Mansa, druga dva R18 modela Audi Sport Team Joest će voziti u Intercontinental Le Mans Cupu (ILMC) u ukupno sedam utrka izdržljivosti preko tri kontinenta.

Mi se ne možemo prestati diviti ovoj crnoj beštiji. Već sada možemo tvrditi da su osvojili prvo mjesto za dizajn trkačih Le Mans automobila, a uz provjereno dobre TDi motore i novu koncepciju samog vozila pobjede u utrkama su vjerojatno neizbježne!