Najštedljiviji Porsche do sada

FOTO: Porsche Panamera S Hybrid

Porsche je objavio da namjerava proširiti svoju ponudu hibridnih modela, a najnoviji dodatak floti je Panamera S Hybrid. Službeni debi najavljen je za ženevski auto salon.

U skladu sa svojom razvojnom filozofijom – Porsche Intelligent Performance, njemački proizvođač luksuznih automobila ove godine namjerava uvesti drugi po redu serijski hibridni model u svoju ponudu, Panameru S Hybrid.

Opcionalne Michelinove gume niskog otpora kotrljanja posebno razvijene za Panameru jedna su od stavki koje omogućuju ovom perfomansnom hibridnom sedanu impresivnu brojku od 6.8 l/100km. Sa standardnim gumama potrošnja se nešto malo povećava i iznosi i dalje vrlo štedljivih 7.1 l/100km.

Panamera S Hybrid podiže standarde ne samo u pogledu učinkovitosti potrošnje goriva na račun hibridne tehnologije već i u pogledu performansi. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 6 sekundi a hibridna limuzina postiže maksimalnu brzinu od 270 km/h.

Koristeći isključivo elektromotor automobil može prevaliti svega 1.6 kilometara uz maksimalnu brzinu od 85 km/h, međutim uzimajući u obzir da je glavna zadaća elektromotora u svakom hibridnom sustavu pružati pomoć prilikom početnog ubrzanja kada su potrošnja i emisija štetnih plinova najveće, to je sasvim dovoljno da odradi svoj posao.

Paralelni rad oba pogonska sustava smanjuje potrošnju i pri većim brzinama zahvaljujući svom 'sailing' ili 'coasting' načinu rada. Kada vozač makne nogu s papučice gasa pri prosječnoj brzini vožnje na otvorenoj cesti (do 165 km/h), motor s unutarnjim izgaranjem postaje potpuno pasivan pri čemu posebna spojka odvaja motor od podvozja i onemogućuje prijenos snage na kotače.

Time se uklanjaju otporne sile benzinske jedinice i efekt kočenja u interesu smanjivanja otpora, potrošnje goriva i emisije štetnih plinova. Čim vozač ponovno pritisne gas, u slučaju da, recimo, želi prestići vozilo ispred sebe, benzinac se u djeliću sekunde opet pokreće, a okretaji se dižu do broja koji odgovara brzini kojom se vozilo u tom trenutku kreće. Sve se to odvija neprimjetno zahvaljujući sustavu zvanom Hybrid Manager.

>>VIDEO: Porsche predstavlja najštedljiviji model svih vremena

Pogonski sklop za novu Panameru S Hybrid preuzet je iz još jednog hibridnog Porschea, Cayenne S Hybrida. Provjereni hibridni sustav sačinjava 3.0-litreni V6 benzinac sa superpunjačem koji proizvodi 333 KS, a pomoć mu pruža elektromotor s dodatnih 47 KS koji se prenose na stražnje kotače.

Ovisno o načinu vožnje, ove jedinice mogu djelovati samostalno ili u kombiniranom radu. Elektromotor snagu dobiva iz NiMH (nickel-metal hydride) baterije koja pohranjuje električnu energiju akumuliranu kočenjem i drugim situacijama u vožnji. Za prijenos snage brine se isti 8-stupanjski Tiptronic S mjenjač s širokim rasponom brzina koji se nalazi u Cayenne modelima.

Panamera S Hybrid dolazi s vrlo bogatom opremom. Adaptivni zračni ovjes i PASM (Porsche Active Suspension Management) adaptivni amortizeri, Servotronic® upravljački sustav i stražnji brisač dodani su na popis standardne opreme, a na istome se nalazi i PCM (Porsche Communication System) s navigacijom, univerzalno audio sučelje na koje se može spojiti vanjski izvor poput iPoda ili USB sticka, zatim Bi-Xenon™ svjetla i tako dalje. U unutrašnjosti novog modela zapažamo inovativni ekran koji vozaču pruža relevatne informacije o radu hibridnog sustava.

Novi model povećat će prodaju ionako uspješne modelske linije s brojkama od gotovo 30.000, koliko je Porscheovih limuzina prodano od kada je automobil prvi puta izašao iz tvornice 2009. godine. Panamera S Hybrid u prodaju kreće u lipnju po cijeni od 106.185 eura (za njemačko tržište) dok je očekivana cijena za Hrvatsku cca. 145.000 eura. (kako nas država ubija davanjima!!!!)

Za kraj dodajemo informaciju da je Porsche napokon u Panamerinu ponudu stavio i svoj poznati Powerkit... personalizacijski program za Porsche Panameru Turbo. S Powerkit paketom koji se sastoji od dva nova turbo punjača i dorađene mape donosi povećanje snage od 40 konja i 50 Nm okretnog momenta u odnosu na standardni turbo, čime će ovaj model nuditi ukupno 540 KS i 750 Nm okretnog momenta. Ovaj Powerkit tretman uključuje i Porscheov Sport Chrono Turbo Paket, što znači da se u Sport Plus načinu rada maksimalni okretni moment nadalje povećava na ukupnih 800 Nm.

Najbrža Panamera ubrzavat će do stotke za samo 3.9 sekundi (radi se o 2.5 tone teškom vozilu) uz maksimalnu brzinu od 305 km/h. Istovremeno, Turbo uspijeva zadržati prosječnu potrošnju goriva od 16 litara u gradskoj vožnji tj, 10 l/100km na otvorenoj cesti.
Jednostavno – fenomenalno!!!