Po zadnjim modelima koji su izašli iz pogona Lamborghini-a možemo zaključiti da barem jedan dizajner gleda previše filmova (čitaj: dizajner budućnosti, bez predrasuda). Sada su uz pomoć studenata i otvorenog natječaja napravili još jedno veliko čudo zvano Ankonian koncept.
Odgovorna osoba za ovo čudo na kotačima je njemački student Fakulteta primjenjenih znanosti, Slavche Tanevski. Glavni dizajner u Lamborghini-u odabrao ga je kao jednog od tri najbolja projekta te mu tako pružio mogućnost izrade modela u glini u omjeru 1:4. Konačni model dovršen je krajem 2009. godine. Sada je završena i kompletna prezentacija te se uskoro kreće u proizvodnju većeg modela.
Glavne teme koncepta, na račun kojih je odabran dizajnerski jezik na kraju postao još žešći, su 'underground' i 'hardcore'. Takav dojam postignut je trokutastim oblicima ali ponajviše i radi kombinacije sjajno crne boje i mat tamno sive.
"Htio sam ostati dosljedan tradiciji Lamborghinija te sam stoga i nazvao automobil 'Ankonian' po vrsti bikova poznatih po svojoj crnoj dlaci (što je također razlog zašto sam odabrao crnu boju za automobil).
Ovaj koncept je pravi superautomobil sa središnje smještenim motorom koji ne pretendira na titulu još jednog novog ''zelenog'', tj. ekološki osviještenog super automobila. Odlučio sam zanemariti klišeje u projektiranju današnjih superautomobila poput ekstremne širine, smještanja putničkih prostora daleko naprijed, agresivnih grafičkih elemenata i slično, već sam se odlučio na usku karoseriju, putnički prostor sam pomaknuo unatrag po uzoru na klasičnu GT-ovsku siluetu, i odabrao složenu kombinaciju mekanih površina i oštrih kutova,'' kaže Tanevski.
''Umjesto prikazivanja snage i agresivnosti kroz divlje grafičke elemente (kao npr. svjetlosne sklopove), postigao sam isti učinak složenim izgledom karoserije koja je zapravo vrlo mekih linija i ima onaj dašak talijanske elegancije, uz dodatak kosih i oštrih elemenata koji podsjećaju na štitove,'' dodaje Tanevski.
'U fazi projektiranja vratili smo se korijenima (odradili smo to po staroj školi) – model smo radili od gline umjesto korištenja CAD (computer-aided design) softvera za modeliranje. Trebalo nam je otprilike 6 mjeseci da zapravo izradimo model a to je ujedno bila izvrsna prilika da isprobamo različite varijante što se tiče određivanja oblika i dimenzija vanjskih površina. Upravo zato dizajn automobila ne izgleda umjetno već vrlo stvarno a zahvaljujući kontinuiranoj potpori Lamborghinijevih i Audijevih dizajnera, konačan dizajn zaista je profesionalno odrađen', rekao je autor projekta.
Iako se na prvi pogled čini sulud i vrlo kompliciran, linije i površine Ankoniana u savršenom su skladu. Konkavne i konveksne površine odaju dojam vrlo snažnog i dinamičnog automobila. Svakojake udubine i kraći stražnji kraj doprinjeli su pak tome da automobil izgleda vrlo lagano. Pravi 'hot-rod' stav s prednjim krajem koji se naginje prema tlu, i simboličnim krilima doprinose sveopće vrlo dinamičnom izgledu, čak i kad stoji na mjestu.
Odbacivanjem uobičajenog dizajna svjetlosnih sklopova, Tanevski je podario konceptu vrlo ekscentričan i tajnovit izgled korištenjem OLED (organic light-emitting diode) tehnologije. Isti princip primijenjen je i na stražnji kraj, s gotovo izvanzemaljskim naličjem s dvije ispušne cijevi koje izgledaju kao oči, i difuzorom za usta. Kao što ništa drugo na ovom automobilu nije uobičajeno i normalno, ni stražnji svjetlosni sklopovi nisu tamo gdje bismo ih očekivali.
Ipak, unatoč modeliranju od gline, živimo u moderno doba i Tanevski se ipak služio određenim softverima poput Photoshopa, Bunkspeed Hypershota i Aliasa za modeliranje.
Za sada je projekt samo u fazi koncepta ali su iz Lamborghini-a izjavili da se nadaju da će do 2016. projekt biti na ulicama (barem kao test vozilo).......a mi se nadamo da će ovakvo neko čudo zaživjeti barem na filmu!!