Ovaj put za ozbiljno

FOTO: GMC Granite koncept

Mnogo je već vremena prošlo od kad je jedan strani izvor objavio da je GMC-ev koncept Granite, predstavljen na Detroit Auto Showu 2010., dobio zeleno svjetlo za serijsku proizvodnju. Gotovo odmah nakon te objave uslijedila je ispravka navoda da to tek treba vidjeti.

Izgleda da je čekanju došao kraj. Ovoga puta potvrda o serijskoj proizvodnji navodno dolazi iz dobro provjerenog izvora unutar same tvrtke koji je također rekao da će Granite koristiti istu platformu kao i Chevrolet Volt, Cruze i Buick Verano.

Kombinacijom izrazito urbanog i industrijskog dizajnerskog izričaja i funkcionalnosti kakvu očekuju mlađi korisnici, GMC Granite koncept predstavlja ulazak u eru novog i progresivnog dizajna ovog poznatog američkog brenda.

U slučaju da doživi serijsku proizvodnju, Granite bi bio najmanji GMC-ev automobil ikada. Ne dajte da vas izgled zavara, s ukupnom dužinom od 4097 mm, Granite je za neznatnih 200 mm duži od Audija A2, međutim otvoren i prozračan interijer konceptnog vozila dizajniran je na način da bude maksimalno prostran i fleksibilan ne bi li zadovoljio potrebe korisnika koji vrlo aktivno provode svoje vrijeme.

Zahvaljujući skromnim dimenzijama, s automobilom će se lako moći manevrirati čak i u najužim gradskim ulicama. Manju ukupnu dužinu Granite nadoknađuje većom širinom (ukupna širina je 1786 mm) i visinom od 1536 mm. Navedene dimenzije stvaraju jedinstvene proporcije kojima se Granite drastično razlikuje od konvencionalnih monovolumena, SUV-ova ili crossovera.

'Granite je koncipiran kao potpuno novi tip vozila tvrtke GMC – kao vozilo koje nadilazi općeprihvaćena mišljenja o tome što GMC jest i što može ponuditi', kaže Lisa Hutchinson, direktorica marketinga u GMC-u. 'Mi ga zovemo 'urban utility vehicle', a naš temeljni cilj jest promijeniti percepciju GMC automobila kod nove generacije kupaca koji žele odvažan dizajn i visoku funkcionalnost u jednom pakiranju'.

Poput ostalih GMC-evih vozila, od kamioneta, SUV-ova i crossovera, i budući serijski Granite kupcima će nuditi stil i sposobnost, s mnoštvom tehnološki naprednih dodataka, vrlo kvalitetnim materijalima i iznimno velikom pažnjom posvećenom najmanjim detaljima.

Konceptni automobil Granite snagu crpi iz 1.4-litrene jedinice s turbo punjačem iz najnovije linije GM-ovih vrlo učinkovitih četverocilindričnih motora manje zapremnine. Pogonska jedinica uparena je s 6-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke koji osigurava dobre performanse i uglađen prijenos.

Granite ima četvera vrata netipične konfiguracije. Stražnja vrata otvaraju se u kontra smjeru što znači da stup koji inače stoji između prednjih i stražnjih vrata ovdje ne postoji čime se olakšava pristup ali i baratanje čak i većim stvarima (poput bicikla).

Za srebrne detalje, GMC-evi dizajneri su umjesto kroma koristili sjajni ili mat brušeni metal, čime se dodatno naglašava industrijski utjecaj. Veliki 20-inčni kotači obavijeni u Bridgestone gume ispunjavaju svaki slobodan milimetar prostora čime Granite izgleda priljubljen uz cestu i dobiva vrlo sportski izgled. Boja karoserije je metalik siva koja aludira na materijal po kojemu je konceptni automobil dobio ime.

Interijer je inspiriran dizajnom mehaničkih instrumenata kakve možemo vidjeti u kokpitu aviona a to se najviše očituje u izgledu instrumentne ploče i mjerača koji su rađeni po uzoru na fino izrađene satove. U ploču je ugrađen mali kompas koji se pomiče sa svakim skretanjem vozila čime vozač istog trena dobiva informaciju o smjeru kretanja.

Industrijski inspiriran dizajn izvana i osjećaj prostranosti iznutra uz vrlo moderan izgled i najnovija tehnološka rješenja poput ekstra širokog zaslona sljedeće generacije koji koristi OLED (organic light-emitting diode) tehnologiju kojime se upravlja funkcijama klima uređaja, navigacije i infotainment sustava.

Središnji greben udomljuje vrlo neobičnu ručku mjenjača. Umjesto ručice mjenjača koja radi u standardnom H formatu, ovdje se brzine mijenjaju rotiranjem ručice a odabir brzine signaliziraju LED indikatori. Jedan od najfunkcionalnijih elemenata kod Granitea su definitivno sjedala. Prednje suvozačevo sjedalo i desno stražnje sjedalo mogu se preklopiti na vrlo jedinstven način tako da se prislone na lijevi red sjedala što pruža velik i nesmetan prostor za odlaganje stvari.

Prtljažni prostor ima niz zasebnih odjeljaka gdje se mogu spremiti stvari daleko od očiju znatiželjnika. Ovdje su ugrađeni i razni potporni elementi za lakši utovar i istovar, a stražnja sjedala na pozadini imaju kopče koje se mogu koristiti za učvršćivanje prtljage bez obzira na položaj sjedala.

Bilo kako bilo, ipak ćemo pričekati službenu objavu GM-a prije nego što počnemo razmišljati o boji i dodatnoj opremi.