Kriteriji za ulazak u natjecanje Los Angeles Design Challengea bili su sljedeći: izrada koncepta koji je siguran i udoban kompaktni automobil s četvero sjedala čija ukupna težina ne smije biti iznad 454 kg. Mercedes-Benz Biome Concept izrađen je prema tim kriterijima i ukupno teži 394 kg.
Futuristički Mercedes-Benz Biome koncept zapravo je model izrađen u stvarnoj veličini, a radi se o ekološki orijentiranom superautomobilu sa središnje postavljenim motorom kojim Mercedes-Benz direktno izaziva na dvoboj svog sunarodnjaka i dugogodišnjeg rivala BMW-a i njihov Vision EfficientDynamics ili skraćeno, Vision ED.
Koncept su kreirali dizajneri iz Mercedes-Benzovog studija za dizajn u Carlsbadu, Kaliforniji, a novi superautomobil je izuzetno elegantan i nizak coupe s četvero sjedala. Čovjek koji je stvorio Biome zove se Hubert Lee. On je također odgovoran i za novi agresivan izgled druge generacije CLS klase.
Pronašavši inspiraciju u prirodi, dizajnirali su vozilo koje je sastavni dio prirode od same izrade do ‘isteka trajanja’. Kada se jednom nađe na cesti, auto ispušta čisti kisik, a na kraju radnog vijeka može se jednostavno razgraditi ili reciklirati jer je u potpunosti biorazgradiv.
‘Mi smo, kao kreatori motornih vozila, htjeli pokazati našu viziju savršenog automobila budućnosti koji bi u potpunosti bio stvoren i koji bi radio u simbiotskom odnosu s prirodom. Mercedes-Benz BIOME je prirodni hibrid koji je sastavni dio našeg eko sustava. On raste i razvija se poput lišća na drveću’, kaže Hubert Lee. Biome bi skupljao energiju iz sunca i skladištio je u kemijskim spojevima u tekućem obliku, ono što Lee zove BioNectar 4534.
Iako su ekološki orijentirana karoserija koja genetičkim inženjeringom izrasta iz sjemena biljke i organski pogonski sustav u potpunosti fiktivni, preuveličane proporcije Biomea, izuzetno mali razmak od tla i vrlo upadljiv dizajn možda su pravi predznak onoga što možemo očekivati od novog eko-superautomobila.
Najnoviji Mercedes-Benzov konceptni automobil dužine 4040mm, širine 2500mm i visine od 1200mm, time je kraći od C-klase, ali i mnogo širi od GL klase a kada govorimo o visini od tla, Biome je niži od SLK-a. Ako Biome Concept ikada i krene u proizvodnju definitivno će se morati smanjiti širina vozila i to podosta kako bi se mogao kretati gustim gradskim ulicama.
Pogonski sklop koji bi pokretao eventualni proizvodni model bio bi proizvod kumulativnog znanja Mercedes-Benza o alternativnim pogonskim riješenjima, baš kao što BMW radi sa svojim Vision ED superautomobilom koji uskoro kreće u proizvodnju.
Koncept Biome inovativan je i po rasporedu sjedala u obliku romba pri čemu je vozačevo sjedalo smješteno u sredini, dva putnička sjedala nalaze se sa svake strane i malo su pomaknuta unatrag, a četvrto sjedalo je u trećem redu i pozicionirano je u sredini iza vozačevog sjedala i gleda unatrag. Središnja pozicija vozačevog sjedala jedna je od karakteristika novog koncepta koja bi se mogla naći u Mercedesovim serijskim automobilima.
Voditelj dizajnerskog studija Lee odbacuje nagađanja da će Biome poslužiti kao osnova za nadolazeći serijski model Mercedes-Benza i opisuje novi koncept kao čisti proizvod mašte. Hm, možda i bolje!