Bentley Continental Supersports Convertible ISR (Ice Speed Record) u ovom je trenutku najjači i izgledom najradikalniji Bentley kabriolet ikada. Novim modelom, čija je proizvodnja ograničena na 100 primjeraka, Bentley na vrlo lijep način slavi obaranje svjetskog brzinskog rekorda na ledu u Finskoj čemu također mogu zahvaliti i četverostrukom svjetskom prvaku u reliju, Juhi Kankkunenu koji je sjedio za volanom Bentley Continental Supersports Convertiblea.
Za volanom Continental Supersports kabrioleta s 12-cilindarskim, 6-litrenim motorom s pogonom na sva četiri kotača i bio-gorivom u spremniku, Kankunnen je na izrazito opasnoj smrznutoj površini Baltičkog mora uz obalu Finske postigao maksimalnu brzinu od 330.69 km/h te usput nadmašio i svoj vlastiti brzinski rekord na ledu od 321.6 km/h u još jednom Bentleyevom automobilu, Continental GT-u.
Novi kabriolet iz Bentleya bit će dostupan u tri boje karoserije koje naglašavaju široke dimenzije automobila dok će unutrašnjost bogata kožom i Alcantarom sadržavati detalje od karbona s premazom visokog sjaja i jedinstvenim crvenim prošivima. Za prave ekstroverte, Bentley nudi posebni ISR Mulliner dizajnerski paket kojime kupci bez ikakve nadoplate mogu dobiti vrlo upečatljive grafičke dodatke poput natpisa 'Supersports ISR' i ukrasnih detalja u crvenoj boji.
Bentleyev 6-litreni twin-turbo W12 motor proizvodi 640 KS, čime je to najjači motor iz tvornice ovog proizvođača. Dodajmo tome 800 Nm okretnog momenta i Quickshift 6-stupanjski automatski mjenjač, postaje sasvim jasno kako je ovo vrlo ozbiljan automobil. S ovakvom postavom, ISR od nule do stotke stiže za 4 sekunde dok mu je za ubrzanje do 160 km/h potrebno ukupno 9.4 sekunde.
Povećanje snage kod novog kabrioleta ostvarilo se podešavanjem motora ne bi li isti maksimalno iskoristio sve dobrobiti novih usisnika zraka, novog sustava hlađenja zraka i novog ispušnog sustava.
Ono što je ostalo zajedničko ISR-u s ostalim modelima iz Continental linije jest da mogu koristiti i benzinsko gorivo i E85 bio-etanol. FlexFuel tehnologija prvi je put korištena u Supersports coupeu i predstavlja prvu fazu projekta kojime bi cijela modelska linija Bentleya trebala do 2012. godine koristiti obnovljiva goriva. Isto donosi i smanjenje emisije CO2 od čak 70 posto, izračunato na principu 'od izvora do kotača' (well-to-wheel basis), a ne samo ono što se ispušta kroz cijevi auspuha.
>> VIDEO i FOTO: Bentley je najbrži na ledu
Sustav pogona na sva četiri kotača osigurava izvanrednu prianjivost u svim vremenskim uvjetima. Raspodjela momenta između prednje i stražnje osovine odvija se automatski putem Torsen središnjeg diferencijala. Standardni omjer podjele momenta od 40:60 u korist stražnje osovine omogućava maksimalnu trakciju i sportske vozne karakteristike.
Novi ispušni sustav omogućava bolji protok ispušnih plinova a također je odgovoran i za duboke moćne tonove pri jačem ubrzanju. Kod umjerene vožnje, novi Supersports model vraća se natrag u ruho uglađenog gospodina.
Veliki (420 mm sprijeda, 356 mm straga) karbon-keramički kočioni diskovi s osmeroklipnim kliještima na prednjim diskovima brinu se da se kočenje odvija kontinuirano i snažno. Novi 'Ice Speed Record' model, kao i svi ostali Supersports modeli, opremljen je s visoko-performansnim Pirelli pneumaticima dimenzija 275/35 ZR 20.
Bentleyevi dizajneri odlučili su se za tri posebne boje eksterijera: Beluga, Quartzite i, vrlo prikladno, Arctica White. Tome su pridodali tamnosivi meki krov (Dark Grey Metallic boje). Jedinstven izgled mekog krova ostvaren je pomoću mrežaste strukture vanjskog sloja 'sivih' akrilnih vlakana s poluprozirnim 'metalik' slojem. Naznake visokih performansi nadalje se očituju u 20-inčnim Supersports naplatcima s 10-krakim dizajnom.
Za kupce koji žele dodatno naglasiti visoko-performansne reference automobila, Bentley nudi posebni ISR Mulliner dizajnerski paket bez dodatne nadoplate. U sklopu spomenutog paketa, kupci mogu naručiti 20-inčne Supersports naplatke u žarko crvenoj boji s visokim sjajem, a crvena boja primjenjena je i na koso smještene otvore za zrak na poklopcu motora. Mulliner paket također uključuje i velike naljepnice na bokovima automobila s natpisom 'Supersports ISR' i crvenim prugama tako da nema apsolutno nikakve zabune o kojem se modelu radi.
Dramatični karakter Supersports 'Ice Speed Record' četverosjeda proteže se i u unutrašnjosti automobila koju krasi tradicionalno visoko-kvalitetna izrada i vrhunski materijali s nešto izraženijim detaljima. Uobičajen interijer od kože obogaćen je modernim materijalima poput Alcantare izvedene u romboidnom uzorku na vratima i bočnim stranama stražnjeg kraja te naslonima sjedala te posebnom mekom kožom za upravljač i ručicu mjenjača.
Ono što je jedinstveno za ISR model jest komandna ploča od karbona s premazom s visokim sjajem, a isti materijal korišten je i za središnji greben te pretinac za rukavice, te je karakteristično smeđe boje. Kontrastni prošivi na sjedalima, vratima, upravljaču i polugicama za mijenjanje brzina žarko crvene boje, službenog naziva 'Pillar Box Red' po uzoru na crvene poštanske sandučiće u upotrebi u Velikoj Britaniji i zemljama Commonwealtha, dodatno tematski zaokružuju izgled ISR-a.
Unatoč trkaćem rodoslovlju, Supersports ISR ni po čemu nije ogoljeni sportski automobil. Tehnološki bogato opremljen interijer uključuje elemente poput naprednog infotainment sustava s ekranom na dodir iz novog Continental GT-a i hard drivea s 30 GB prostora.
Na 8-inčnom ekranu visoke rezolucije prikazuju se audio sustav, telefon, podešenja za vozne karakteristike i udobnost te najnoviji navigacijski sustav koji koristi i interni hard-drive i DVD player za pristup podatcima. Novi navigacijski sustav također nudi funkciju tzv. 'dynamic navigation' ili navigacije u pokretu koji prati stanje u prometu s ciljem izbjegavanja gužvi te može pronaći željene destinacije na osnovi satelitskih fotografija s SD memorijske kartice te je kompatibilan s Google Maps aplikacijom.
Infotainment sustav dozvoljava unos poštanskog broja od sedam znamenki, a moguće je koristiti preko kontrola na dodir ili klasičnim Bentleyevim okruglim rotirajućim gumbima što maksimalno pojednostavljuje korištenje. Ovaj sustav popraćen je novim DIP (driver information panel) na instrumentnoj ploči. Novi DIP koristi TFT (thin-film transistor) tehnologiju i naprednu grafiku za kristalno čiste prikaze i lako dostupne informacije o radu velikog broja sustava.
Samo 100 primjeraka ISR-a izaći će iz Bentleyeve tvornice u Creweu. Supersports Continental Convertible ISR moguće je naručiti u bilo kojem Bentleyevom zastupništvu za što će biti potrebno izdvojiti oko 215.000 eura (£189,300 u Velikoj Britaniji) plus davanja.