AIRPod je krajnji rezultat godina istraživanja francuske tvrtke Motor Development International o zagađenju i gradskom prijevozu. Ovaj koncept pokazan je prvi put u Genevi prošle godine, a sada su ga još doradili te pokazali dodatne konceptne modele za razne namjene.
MDI prihvatio je poziv za sudjelovanjem u programu ekološkog transporta na razini grada Pariza pod nazivom 'Autolib' (skraćenica dolazi od riječi 'automobile' i 'liberte'). U ovom projektu sudjeluje i sam grad Pariz, a radi se o sustavu iznajmljivanja električnih automobila koji su raspoređeni po cijelom gradu uz mjesečnu pretplatu od 12 eura. Od sada bi Parižani mogli do dućana ili pošte voziti i automobile na zrak. AirPod već sada ima vrlo široku primjenu diljem Francuske.
Male dimenzije, niska cijena, nula zagađenja, zabavni i futuristički dizajn ono su što karakterizira AirPod. Automobil na zrak predstavlja veliku prekretnicu u poimanju gradske mobilnosti i pruža sasvim drugačiji pogled na naše poimanje automobila i prijevoza. Automobilom se upravlja pomoću joysticka, košta jedan euro na prijeđenih 200 kilometara i ne ostavlja apsolutno nikoga ravnodušnim.
To je zaista dašak svježeg zraka u našim gradovima i uvod u budućnost putovanja bez zagađivanja okoliša. Male dimenzije automobila čine parkiranje šalom, dok istovremeno nudi dosta prostranu unutrašnjost. Uz AIRpod model, tu se još nalaze modeli OneFlowAIR, MiniFlowAIR, CityFlowAIR i MultiFlowAIR.
Standardna verzija AIRpod-a osmišljena je za prijevoz putnika. Ima četiri sjedala (za 3 odrasle osobe i jedno dijete) te prostor za prtljagu. Namijenjen je za različite svrhe, kako u privatnom tako i u javnom sektoru. Aerodromi, željeznički kolodvori kao i općine i županije trebaju jeftin, ekološki čist automobil koji je lako voziti i još lakše parkirati.
AirPod ima ugrađen spremnik za zrak obujma 175 litara i u njega se sprema zrak pod tlakom od 350 bara. Motor obujma 180 ccm snage 5 KS i najvećeg okretnog momenta 15 Nm dovoljan je za najveću brzinu od 70 km/h. Doseg jednim punjenjem zraka u gradskoj vožnji je 220 km, a za ponovno punjenje spremnika dovoljno je samo nekoliko minuta. AirPod je dugačak samo 2,0 metara, širok 1,6 i visok 1,74 metara. Karoserija je izrađena od staklenih vlakana i poliuretana pa je masa automobila samo 220 kg.
Nama je ovo puno bolja i prihvatljivija solucija od električnih automobila. Nadamo se da će Francuzi uspjeti izdržati sve napade energetskih lobija!!!
MDI je francuska tvrtka sa sjedištem u Luxemburgu na čelu koje sjedi Guy Negre, mehanički inženjer koji je karijeru započeo istraživanjima o učinkovitosti motora. Imajući na umu jedan cilj – očuvati planet – Guy Negre usmjerio je sve svoje napore ka razvijanju motora s nula posto zagađenja te je s tom idejom na umu 1991. godine stvorio MDI – Motor Development International.
Ciljevi ove tvrtke su promoviranje i razvijanje ekoloških izvora energije; te osmišljavanje i proizvodnja ekološki čistih vozila i sustava. Njihov ured za istraživanje razvija nove tehnologije i inovativne proizvodne metode.
MDI je vlasnik velikog broja patenata koji se odnose na unapređivanje njihovih motora na komprimirani zrak i tehnologiju vezanu za isto, a zaštićeni su u 127 zemalja diljem svijeta.
MDI slijedi svoj poslovni model na način da prodaje licence i potpuno opremljene tvornice za proizvodnju i komercijalizaciju svojih proizvoda.
Više od deset godina istraživanja, koliko je utrošeno u ovaj projekt, urodilo je plodom. MDI je razvio motore koji rade na 100 posto ekološki čistoj osnovi koristeći samo komprimirani zrak koji se skladišti pod visokim tlakom.
Ti se motori koriste za automobile koji su namijenjeni za korištenje u gusto naseljenim urbanim sredinama, zatim kao pomoćni generatori te za industrijska vozila. Posebno su prilagođeni i namijenjeni za rad pri visokim okretajima gdje je potrebna umjerena snaga.
MDI uz motore, koji su u potpunosti ekološki čisti, nudi još neke verzije koje se temelje na istoj tehnologiji, a radi se o motorima koji rade s dva izvora energije tzv. dual-energy motori pri čemu određeno pogonsko gorivo poput benzina, dizela, ulja, alkohola ili plina, kontinuirano sagorijeva u vanjskoj komori. Ovakvi motori imaju veću autonomiju, a količina štetnih plinova koja nastaje kao nusprodukt je iznimno niska.