Sada je službeno

Audi Q3 – Luksuzni SUV u kompaktnom obliku

U Audiju su napokon odlučili skratiti muke javnosti i pokazati kako će stvarno izgledati novi Q3, netom pred službeno predstavljanje novog crossover modela na šangajskom auto salonu.

Novi Audi Q3 vrhunski je opremljen SUV kompaktnog oblika. Po svemu pravi Audi automobil, Q3 postaje mjerilo kvalitete u svim aspektima od karoserije do pogonskih sklopova te najnaprednijih sustava za pomoć u vožnji i multimedijskih sustava.

Dizajn Q3 odaje klasični Audijevski pristup: coupeovski styling jedinstven je među SUV-ovima i simbolizira sportski identitet automobila. Specifični svjetlosni sklopovi stvaraju upečatljiv dojam, a vrlo nakošeno stražnje staklo dodatno naglašava sportski karakter Audija Q3.

Zahvaljujući sustavnom korištenju lakih materijala, osnovna verzija Audija Q3 ukupno ima manje od 1.500 kg. Poklopac motora i stražnji kraj koji udomljuje stražnje svjetlosne sklopove izrađeni su od aluminija, a vrlo siguran i čvrst putnički prostor također je izrađen od izuzetno čvrstih i tankih čeličnih ploča. Posljedica svega toga je niski koeficijent otpora zraka čija je vrijednost samo 0,32 što naravno značajno utječe na smanjenje potrošnje goriva.

Prtljažnik nudi zapremninu od 460 litara do 1.365 litara sa spuštenim stražnjim sjedalima čime je Q3 idealan za osobe koje vikende vole provoditi baveći se sportom. Audi Q3 dugačak je 4.39 metara, širok 1.83 metra te je visok 1.60 metara.

Za pogon Audija Q3 biti će odgovoran jedan od četiri ponuđena agregata. Od lipnja u ponudi će biti dva benzinska agregata i jedan TDI motor dok će drugi TDI motor stići nešto kasnije. Svi motori u ponudi biti će 2.0-litreni četverocilindraši s direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem, start/stop sustavom i sustavom obnavljanja energije. Motori nude izvrsnu snagu i sjajan okretni moment koji se kreće od 280 do 380 Nm.

2.0-litrena TFSI jedinica nudi 170 KS (125 kW) dok snažnija varijanta donosi 211 KS (155 kW). Potonja lansira Q3 od nule do stoke za 6.9 sekundi i garantira maksimalnu brzinu od 230 km/h. 2.0 TDI dostupan je sa 177 KS (130 kW) dok bi slabija varijanta sa 140 KS (103 kW) trebala uslijediti naknadno. Slabiji motor sa 140 KS u kombinaciji s prednjim pogonom nudi izvanredno nisku potrošnju od 5.2 litre na 100 kilometara.

Oba TFSI motora i snažniji TDI motor raditi će u kombinaciji sa stalnim quattro pogonom na sva četiri kotača. Q3 2.0 TDI sa 140 KS s proizvodne trake silazi sa prednjim pogonom a kao i 2.0 TFSI quattro sa 170 KS, biti će uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Snažnije varijante, TDI motor sa 177 KS i TFSI motor sa 211 KS koriste kombinaciju stalnog quattro pogona i 7-stupanjskog S Tronic mjenjača. Brzine se mogu mijenjati i preko opcionalnih polugica na upravljaču.

Audi Q3 karakterizira najsportskiji i najmoderniji dizajn u svojoj klasi. Velika prednja rešetka u jednom komadu dominira prednjim krajem vozila. Dinamične linije protežu se cijelim oklopom a kosi i pomalo mrki prednji svjetlosni sklopovi dostupni su s Xenon plus svjetlosnim sklopovima i LED dnevnim svjetlima čime najmanji Audijev SUV izgleda doista moderno i dinamično. Veliki usisnici za zrak nagovještaj su potencijala pogonskih sklopova.

Audi kupcima nudi 12 različitih boja karoserija za novi kompaktni SUV, te pet personalizacijskih opcija za vanjski izgled automobila. Uz standardne crne dodatke, kupci se mogu odlučiti da dodaci budu u boji karoserije ili u kontrastnoj boji u antracit sivoj. Audijev ekskluzivan 'off-road' paket daje Q3 širok i moćan izgled. 'S line' paket za vanjski izgled automobila s druge strane nudi paket opreme koji će posebno privući sportski nastrojene kupce.

U putničkom prostoru Audija Q3 po prvi put u Q liniji moći će se odabrati veliki 7-inčni ekran u boji. Beskompromisna kvaliteta izrade nešto je čime se Audi posebno ponosi kao i pouzdan ukus u odabiru boja i materijala. Audi nudi pet boja za unutrašnjost: crnu, sivu, bež i dvije nijanse smeđe. Što se tiče materijala, u ponudi su tri vrste tkanine i tri vrste kože. 'S line' sportski paket opreme sa sobom nosi dodatne kombinacije materijala pri čemu unutrašnjost dolazi isključivo u crnoj boji.

Mnogobrojne tehnološki napredne opcije dokaz su visokog tehnološkog standarda Audija Q3. Spomenute opcije uključuju on-board računalo, paket ambijentalnog osvijetljenja s koliko god LED-ica poželite, panoramski stakleni krov, sportska sjedala, električno podesiva i grijana sjedala, automatski klima uređaj s dvije zone, zatamnjena stražnja stakla i trokraki kožni upravljač s novim Q dizajnom, te prilagodljiva Xenon plus prednja svjetla.

U Audiju tvrde da prtljažni prostor nudi dovoljno mjesta za sportsku opremu, a ne bi li utovar bio što lakši i ovdje su ponudili niz dodataka kao npr. zaštitni prag od nehrđajućeg čelik, torbu za skije i još mnogo toga. Audi Q3 također može vući prikolicu do 2 tone.

Audi 'Drive Select' sustav dio je dodatne opreme i moguće ga je naručiti sa svakim tipom motora. Spomenuti sustav utječe na rad gasa i upravljača. U slučaju da se isti naruči u kombinaciji sa S Tronic mjenjačem, adaptivnim svjetlosnim sklopovima i Audijevim adaptivnim 'cruise controlom', tada sustav za odabir načina rada utječe i na rad ovih sustava. Rad ovih sustava vozač može promijeniti odabirom jedne od sljedećih postavki: comfort (za udobnost), auto (automatski), dynamic (za dinamičnu, sportsku vožnju) i efficiency (za štedljivost). U štedljivom načinu rada, klima uređaj i 'cruise control' tj. regulator brzine podešeni su da rade na način koji osigurava uštedu goriva.

Audi Q3 tvornički je opremljen s 16-inčnim laganim aluminijskim naplatcima i gumama dimenzija 215/65; najjači motori dostupni su s 17-inčnim naplatcima. Moguće je naručiti i naplatke većih dimenzija, od 17 do 19 inča, za što je međutim potrebna dodatna nadoplata. Zahvaljujući velikodušnoj visini od tla od 17 centimetara, Q3 lako će svladati i zahtjevnije terene.

Sustav za elektronički nadzor stablinosti vozila ili ESP sustav na Audiju Q3 ima elektronsku blokadu diferencijala koja na graničnim vrijednostima u zavojima regulira raspodjelu okretnog momenta na kotače blagim gotovo neprimjetnim kočenjem. Audi na zahtjev kupaca novi Q3 može opremiti i Hold Assist funkcijom, a kasnije će biti dostupan i Hill Hold Assist sustav koji održava brzinu kretanja vozila konstantnom pri vožnji nizbrdo.

Velik dio opreme na Q3 crossoveru preuzet je iz klase luksuznih automobila. Jedan takav primjer je Bose surround sustav koji reproducira zvuk preko 14 zvučnika, sa 'subwooferima' koji se nalaze sprijeda i imaju posebno ambijentalno osvijetljenje kada je putnička kabina u mraku. Temelj visoko-kvalitetnog infotainment sustava čini veliki MMI plus sustav s navigacijom. Ekran u boji od 7 inča koji se preklapa ručno prikazuje 3D slike u visokoj rezoluciji.

S vremenom će biti moguće povezati MMI plus navigacijski sustav s online Bluetooth telefonom u automobilu koji ima UMTS modul, a zahvaljujući Audi Connect paketu, internetska veza bit će sastavni dio opreme s Q3 crossoverom. WLAN hotspot omogućit će da se putnici nesmetano spajaju na internet putem svojih mobilnih uređaja.

S online Bluetooth telefonom, ruta koju vozač odabere može se prikazati na Google Earth karti. Još jedna opcija je Audijev online sustav izvještavanja o stanju u prometu koji unaprijed obavještava vozače o situaciji u prometu tako da mogu izbjeći potencijalnu gužvu i slično. Informacije se ažuriraju iz minute u minutu jer se podaci generiraju putem informacija dobivenih iz mnogih vozila, što garantira njihovu vjerodostojnost.

Sustavi za pomoć u vožnji na Q3 modelu također dolaze iz modela više klase. Audi Side Assist koristeći radarsku tehnologiju pomaže vozačima pri promjeni voznog traka a Audi Active Lane Assist im pak pomaže da ostanu unutar svoje prometne trake i pritom, ako je potrebno, automatski ispravlja upravljač. Zaslon za prikaz informacija koji se može naručiti u dodatnoj opremi prikazuje važne prometne znakove putem sustava za prikaz ograničenja brzine koji za svoj rad koristi kamere.

Što se tiče parkiranja, vozačima je na raspolaganju čak pet različitih pomoćnih sustava. Park Assist sustav kontrolira rad upravljača umjesto vozača pri parkiranju vozila unatrag u slučaju bočnog parkiranja ili parkiranja pod (uvjetno rečeno) pravim kutem; po potrebi, sustav će izvršiti nekoliko različitih manevara. Dvanaest ultrasoničnih senzora prepoznaje prepreke poput betonskih stupova čak i ako se nalaze s boka vozila. Softver pamti lokaciju prepreka i upozorava vozača na iste prije napuštanja parkirnog mjesta.

Audi Q3 koji će se proizvoditi u tvornici Martorell blizu Barcelone a u prodaju dolazi u lipnju. Cijena osnovnog modela u Njemačkoj će iznositi 29.900 eura.