Ford je odlučio na ovogodišnjem frankfurtskom auto salonu predstaviti svoju viziju budućnosti visoko-performansne Fieste ST. Novi koncept zaista je vizualno uzbudljiv; mala Fiesta izgleda kao da će popucati po šavovima od snage dok istovremeno izgleda profinjeno i moderno.
Ovako oblikovana karoserija pokriva sportsku šasiju i visoko-performansni pogonski sklop koji uz obilje snage donosi i manju potrošnju goriva te niže emisije štetnih plinova.
Nova Fiesta ST, budemo li sreće da iz konceptne faze doista krene u proizvodnju (što je po našem osobnom mišljenju samo stvar vremena) nastaviti će 35-godišnju tradiciju Fieste koja je kupcima niže klase automobila donosila visoke performanse. Neke od ikona iz prošlosti su i Fiesta XR2i, Fiesta RS1800 i RS Turbo, a u novije doba i prva generacija Fieste ST.
'Fiesta ima bogatu povijest visoko-performansnih modela tako da je novi ST model logičan korak za nas', rekao je Derrick Kuzak, potpredsjednik Ford grupe.
'Fiesta ST Concept nadovezuje se na našu tradiciju time što pokazuje da performansna verzija našeg najprodavanijeg automobila u toj klasi može biti istovremeno i tehnološki napredna i dramatično stilizirana. S trkaćom siluetom inspiriranom trkaćim i rally modelima Fieste koji se trenutno natječu na svjetskoj automobilističkoj pozornici, i s utjecajima jedinstvenog dizajna novog Focus ST-a, nova Fiesta ST je vrlo uzbudljiv koncept koji pokazuje sav potencijal ovog gradskog automobila', objasnio je. Derrick
Poput svog rally rođaka, Fieste RS WRC, Fiesta ST Concept koristi 1.6-litreni EcoBoost benzinski motor koji dostavlja performanse koje su jednako uzbudljive kao i dizajn automobila. Ova 'downsizing' filozofija općenito odražava trendove ne samo u WRC svijetu već i u ostalim granama automobilističkog sporta jer se novim tehnološkim rješenjima nude i dalje izvrsne performanse uz manju potrošnju goriva i niže emisije štetnih plinova. Novim tehnološkim dostignućima dobivamo najbolje od oba svijeta.
Kao i kod svih ostalih motora iz EcoBoost obitelji, tehnološki napredan motor pod haubom Fiesta ST koncepta kombinira turbo punjenje i izravno ubrizgavanje za dostavljanje moćnih performansi inače tipičnih za tradicionalne benzinske motore veće zapremnine.
Poput 2.0-litrenog EcoBoost motora koji će pogoniti nadolazeći Ford Focus ST, ova 1.6-litrena jedinica u konceptnoj Fiesti ST također ima TiVCT (Twin-independent Variable Camshaft Timing) i posebno je razvijena kako bi mogla pružiti snagu i okretni moment kakav se očekuje od modela sa ST oznakom na haubi.
Konkretno, kod Fiesta ST koncepta to znači da 1.6-litreni EcoBoost motor dostavlja 180 KS i 240 Nm okretnog momenta, što je dovoljno da katapultira mali hatchback od 0-100km/h za ispod 7 sekundi. Maksimalna brzina mogla bi iznositi čak i preko 220 km/h.
Moderni dizajn 4-cilindričnog turbo motora uparenog sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem također ukazuje i na činjenicu da će se emisija štetnih plinova kod novog koncepta kretati ispod 140g/km.
Niža potrošnja i manje emisije štetnih plinova i dalje su glavni čimbenici u Fordovoj strategiji razvoja EcoBoost motora, a s Fiesta ST konceptom su dokazali da odgovoran pristup i niža potrošnja ne moraju dolaziti nauštrb performansi.
Svojim odvažnim i agresivnim dizajnom konceptna Fiesta ST ostavlja izvrstan prvi dojam a njen sportski karakter vidljiv je po nekoliko elemenata i estetskih detalja.
Velika trapezoidna rešetka na prednjem kraju automobila odražava svoje porijeklo jer nemalo podsjeća na svog starijeg brata, Focus ST-a, a osim veličine isto je moguće utvrditi i po njenom saćastom dizajnu.
Na stražnjem kraju nalazi se upadljiv difuzor koji pored para ispušnih cijevi ne ostavlja nimalo prostora sumnjama da se radi o pravom sportašu. Dojam upotpunjava spojler koji lebdi nad stražnjim vjetrobranskim staklom.
Niži stav, širi lukovi kotača koji udomljuju 17-inčne alu naplatke, te kompletni ST aerodinamički paket podsjećaju na Ford Fiesta WRC natjecateljski model, te tako u vrlo estetski privlačnom paketu dobivamo pravi sportski automobil.
Ford je s konceptnom Fiestom ST predstavio i novu boju karoserije, tzv. Molten Orange, koja dodatno naglašava dinamični i živahni duh automobila koji se odražava i u unutrašnjosti, koju karakterizira kontrastni sportski izgled s Recaro sportskim sjedalima za vozača i suvozača.
'S Focus ST modelom obećali smo beskompromisne sportske performanse i dizajn koji će privući kupce diljem svijeta bez da moramo žrtvovati Fordove temeljne vrijednosti, koje možemo sažeti u četiri pojma – pametno, sigurno, kvalitetno i ekološki čisto. S Fiesta ST konceptom želimo pokazati da tu nije bio kraj te da ima još puno toga što svijet može očekivati od nas', rekao je Jost Capito, Fordov direktor Global Perfomance Vehicles odjela.
Za manje sretne koji nemaju prilike osobno posjetiti Frankfurt Messe, tu je naša galerija fotografija.