VRUĆI METAL

Ferrari Portofino – nitko vam se više neće smijati jer vozite najjeftiniji automobil iz Maranella

Novi model Ferrarija u mirovinu tjera Californiju, izvedbu koja nikad nije bila u potpunosti prihvaćena među zagovornicima propetog konjića

Portofino, hmm... Vjerojatno se pitate što sad to Talijanima znači. Odgovor je zapravo vrlo jednostavan. Novi Ferrarijev model ime je dobio prema nekoć malenom ribarskom mjestu u Italiji, a danas omiljenoj turističkoj destinaciji.

Zašto California nikad nije bila prihvaćena kod zagovornika Ferrarija?
Rekli bismo kako su ljubitelji propetog konjića osjetili namjeru Talijana, da ovaj kabriolet s tvrdim krovom uskoči prije svega na američko tržište, samo kako bi otkinuo komad kolača Mercedes SL i drugim luksuznim kabrio modelima. Između redaka se moglo pročitati kako im je ''target'' bio – ženski spol, trendseterice, a to su pravi ljubitelji Ferrarija u konačnici i prepoznali. Zato je tako lijep model ostao na glasu kao ženski automobil.

Hoće li Portofino teško nadomjestiti svog prethodnika Californiju?
Ako ćemo suditi prema brojkama, Portofino će vrlo brzo u zaborav poslati do nedavno aktualni model. Tek predstavljenog sportaša zastupat će V8 motor obujma 3,9 litre i snage 600 KS i 760 Nm okretnog momenta uz 7-stupanjski automatski mjenjač. Njegov prethodnik u tom pogledu bio je nešto slabiji, s 490, a kasnije i 560 KS u California T izvedbi, te tako ipak gubi ovu bitku snage. Osim toga, još agresivniji dizajn koji prati linije također svježeg 812 Superfasta jako nam se svidio.

Koliko mogu voziti brzo bez krova?
Velika snaga donosi odlične performanse, tako Portofino ubrzava do stotke za 3,5 sekundi, a krajnja brzina je veća od 320 km/h. Na vama je imate li hrabrosti doživjeti te brojke bez krova u modelu dugom 4586 mm (24 mm dulji od Californije).

Ima li novosti u tehničkom i tehnološkom pogledu?
Portofino je lakši je u odnosu na svog prethodnika, olakšani elementi, a posebno oni na aluminijskoj šasiji vozila doprinijeli su manjoj brojci na vagi. Omjer mase je 46:54 na strani stražnje osovine, ispred koje se nalazi treća generacija elektronskog diferencijala (E-Diff3) s ograničenim proklizavanjem.
U vozačkom okružju dominira 10,2-inčni ekran, a ostala rješenja u interijeru poznata su iz drugih modela propetog konjića. Talijani su više puta ponovili kako je zaštita od vjetra puno bolja nego što je bila kod Californije. Kao i svi ostali, tek predstavljeni modeli, Portofino će plijeniti poglede na službenoj premijeri u Frankfurtu na salonu automobila.