Svi oni koji su obišli Ferrarijev štand na pariškom auto salonu mogli su vidjeti pet automobila iz trenutne modelske ponude talijanskog proizvođača od kojih svaki pod poklopcem ima novu generaciju 8- i 12-cilindričnih motora. F12 Berlinetta je najjači visoko-performansni V12 model ikada proizveden zahvaljujući 740 KS koliko dostavlja moćna jedinica i lakoj, kompaktnoj arhitekturi.
Bokom uz bok stoji mu FF, revolucionaran četverosjed s pogonom na sva četiri kotača koji od sada dolazi opremljen i panoramskim krovištem koje se proteže cijelom dužinom krova a izrađeno je od posebnog reflektivnog stakla koje putnicima omogućava istinski osjećaj vožnje na otvorenom zraku dok istovremeno pruža termalnu i akustičnu izolaciju.
Ferrari FF inače pogoni središnje smješten V12 motor obujma 6.3 litre koji dostavlja ukupno 651 KS (485 kW) i 683 Nm maksimalnog okretnog momenta. Uparen sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke FF do stotke ubrzava za tek 3.7 sekundi do maksimalne brzine od 335 km/h.
Talijanski brend odabrao je Pariz i kao mjesto za predstavljanje svoje nove kompozitne šasije nastale iskustvima iz Formule 1. Naime, Ferrari je iskoristio svoje bogato iskustvo u radu s kompozitnim materijalima za svoj novi hibridni model koji će se proizvoditi u limitiranoj seriji. Proizvođač je odlučio da za ovaj model neće koristiti industrijske tehnike za proizvodnju materijala od karbonskih vlakana poput RTM (Resin Transfer Moulding) tehnike koje se inače koriste u auto-industriji obzirom da su procijenili da iste ne zadovoljavaju kriterije vezano za kvalitetu i funkcionalnost koje je Ferrari sam sebi postavio za izradu svog prvog hibrida.
Materijali, metodologija dizajna i procesi izrade, kao i osoblje i instrumenti svi dolaze iz Scuderie Ferrari a formirana je i radna skupina koja je u radu koristila iskustvo Rorya Byrnea, šefa dizajna za Ferrari F1 koji stoji iza 11 osvojenih naslova ovog tima.
Dakle, spomenuta kompozitna šasija izrađena je od četiri različita tipa karbonskih vlakana te je kroz nekoliko daljnjih koraka ručne i mehaničke obrade njen dizajn optimiziran integracijom različitih komponenti.
Glavna struktura izrađena je od T800 karbonskih vlakana s lokalnom, strateškom aplikacijom T800 UD, unidirekcijske karbonske trake za dodatno ojačanje šasije. Da bi se osigurali da masa automobila ostane na minimumu, strukturalno podvozje i poprečne šipke izrađene su od drugog tipa izuzetno čvrstog karbona M46J.
Na određenim kritičnim područjima kao što su vrata primijenjen je izuzetno čvrst T1000 karbon obzirom da je isti izuzetno učinkovit u pogledu apsorpcije udaraca te je upravo zato i korišten za izradu prednjeg kraja hibridnog jednosjeda. Karbonska vlakna kombinirana s kevlarom korištena su za donje komponente za sprečavanje štete od bilo kakvih predmeta ili smeća koje bi moglo naići s površine ceste.
Cjelokupna šasija tako je u konačnici 20 posto lakša od one ispod Enzo Ferrari modela unatoč višku mase koji se nije mogao izbjeći na račun ugradnje hibridnih komponenti i u svrhu ispunjavanja zakonskih regulativa. Torzijska čvrstoća povećana je za 27 posto a čvrstoća za 22 posto.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.