Riječ je o još jednoj izvedenici visokoturažnog V8 motora, tipičnog za Ferrarijeve jurilice sa središnje postavljenim motorom. A on je, zbog svoje ljepote i ponosa talijanskih inženjera, vizualno dostupan svima. Novi Ferrari 458 Italia nastavak je priče započete još modelom Dino, u šezdesetim godinama, nakon kojeg su slijedili 308, 328, 348 dok je Ferrarijevu slavu 1994. u središte pozornosti ponovo lansirao model F355. Bio je to i posljednji V8 s tipičnim skrivenim farovima. 355-icu je naslijedila 360 Modena te potom i F430 sa sjajnom izvedbom - 16M Scuderia.
Pred novom 458-icom, stoga, nije nimalo lak zadatak. No, ako je vjerovati Formula 1 vozaču, onda je ekipa iz Maranella ponovo napravila dobar posao. 'Vozio sam Ferrari 458, sjajan je to auto i mogu reći kako je Ferrari zajedno sa Shellom napravio izvrstan posao na motoru s izravnim ubrizgavanjem', tvrdi Ferrarijev Felipe Massa vozač F1.
Potpuno novi 4,5 litreni V8 razvija 570 konjskih snaga dostupnih pri ferrarijevski visokih 9.000 okretaja u minuti te 540 Nm okretnog momenta pri 6.000 okretaja. Već ovako zvuči impresivno, no još bolje postaje kada kažemo kako je 458 brži i od brutalne legende F40, a, mnogi tvrde, i usporediv s moćnim Enzom. Preneseno u brojke: ubrzanje do stotke za svega 3,4 sekunde, do 200 za 10,4, uz najvećih 325 km/h.
Poboljšana ukupna efikasnost
Kod visokoturažnih motora ključno je dobro podmazivanje. Ferrarijev je dugogodišnji partner Shell, razvio specijalno ulje. 'Ferrari shvaća kako je ulje sastavni dio motora, jednako kao i klip ili naplatci, gume, sve to čini jednu cjelinu i svi oni pridonose poboljšanoj ukupnoj efikasnosti vozila'. objašnjava Mark Wakem iz Shella. Samo je podmazivanje riješeno po posebnom principu kakav uglavnom koriste trkaći bolidi.
Zvuči jednostavno, no kada se radilica okreće brzinom za koju bi mnogi rekli kako jednostavno ne može izdržati dulju eksploataciju, tada to zaista treba respektirati. Uz takozvani dry sump, 458 Italia se oslanja i na direktno ubrizgavanje, sustav varijabilnog usisa ali i na novi superbrzi mjenjač sa sedam brzina i dvije spojke. Iz prve u drugu za svega 50 milisekundi.
Dizajn potpisuje Pininfarina. I dok bok i stražnji kraj izgledaju očekivano dobro, prednji kraj zahtijeva određeno privikavanje. No, tko bi se to usudio reći slavnom Pininfarini. Bolje je istaknuti kako je karoserija aluminijska dok je međuosovinski razmak povećan za 5 centimetara. Ovjes i upravljač su postali još oštriji, a zračni tunel je ponovo omogućio stražnji kraj bez krila. Pri 320 km/h dowforce iznosi čak 360 kilograma.
A zašto tri ispušne cijevi? Zato jer pri laganoj vožnji zvuk izlazi samo kroz srednju, no kada nagazite gas, bude se i ostale dvije te 458 Italiju možete čuti kilometrima daleko. Ako sami želite kreirati simfoniju, morat ćete izbrojati 2 milijuna i 350 tisuća kuna, od čega državi dajete gotovo pola iznosa. Kad i ne bi bilo poreza, opet bi većina rekla skupo. No, dobre, ili bolje reći, najbolje stvari, jednostavno ne mogu biti jeftine. Ma koliko mi to priželjkivali.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.