Continental GT

Ekskluzivni pogled na novu generaciju Bentleya

Bentley je predstavio svoj potpuno novi super coupe Continental GT!

'Imali smo tri ključna cilja za ovaj automobil – poboljšati proporcije, osuvremeniti karakteristične linije automobila i podariti mu više osobni osjećaj kakav pruža ručna izrada', objašnjava Raul Pires, voditelj Odjela za vanjski dizajn u Bentleyu. Čim malo pobliže pogledate novi Contintental, automatski se primjećuje novi oštriji izgled – svaki panel je nov, osim retrovizora koji su posuđeni s Mulsanne.

Zahvaljujući najnovijim tehnologijama i procesu koji se zove 'super-forming', u prijevodu, to je proces oblikovanje aluminijskih ploča pri temperaturi od 500 stupnjeva putem pritiska zraka, što omogućuje precizniju izradu većih dijelova. Time je mišičava karoserija dobila oštriji i moderniji izgled.

Sve prepoznatljive karakteristike, uključujući i poznate lukove stražnjih blatobrana sada su svježiji i bolje definirani, pri čemu coupe dobiva puno moderniji izgled. Dok je nekoć prednja hauba GT bila izrađena od čelika a branici od plastike, sada je kompletno prednje krilo izrađeno od jednog jedinstvenog komada metala.

'Ovaj proces znantno je skuplji i zahtijeva više vremena za proizvodnju, međutim kada se radi o autima koji se proizvode u manjem broju primjeraka, otvara se mogućnost za iskušavanje novih stvari', rekao je Pires.

Impozantna maska hladnjaka sada stoji više uspravno i položena je 40 mm niže nego ranije što omogućava ovako oblikovanoj haubi da se ugodno smjesti između izbočenih lukova prednjih kotača. Položaj farova izgleda poznato međutim sada svaka od lampica ima i draguljasta LED svjetla koja okružuju glavnu lampu.

Širi trag kotača, sprijeda i straga, kao i dva elipsasta LED svjetla na stražnjim farovima koja se obavijaju oko uglova automobila pridaju novom GT još impresivniji osjećaj širine, dok istovremeno visina i dužina ostaju otprilike iste. A po prvi put se kao opcija nude 21-inčni kotači koji dolaze u 'Elegant' ili zvjezdastoj 'Sport' varijanti.

Ovaj automobil ima najmanje kromiranih detalja od bilo kojeg drugog modela iz ove linije, ali sve na njemu ima svoju funkciju. Gumene trake na bočnim stranama automobila sada su više izbočene kako bi spriječile kamenčiće da ulaze u stražnji luk kotača.

Neki od ostalih pametnih detalja su i brisači prednjih svjetala koji su ugrađeni u same farove, a na stražnjim svjetlima nema nikakvih isprekidanih linija ili prijelaza što doprinosi dojmu čišće površine.

Unutrašnjost automobila ručne je izrade a ista je redizajnirana za još veći dojam luksuza i funkcionalnosti. Prekrasna komandna ploča imitira krila sa Bentleyeva loga, a svaka površina je dodatno ukrašena metalnim ili drvenim detaljima te super mekom kožom. Pod nogama nalazi se 30 cm debeli tepih koji još više doprinosi osjećaju ugode. Novi 'Cobra' dizajn sjedala znači da su ista sada 25 kg lakša i tanja od prethodnih, pri čemu se oslobađa dodatnih 46 mm prostora za noge za putnike na stražnjim sjedalima.

Najsuvremeniji infotainment sustav, nešto što potencijalni kupci izričito traže, prema Piresu, sadržava 8-inčni touchscreen preko kojega se može upravljati audio sustavom, telefonom, podešenjima ovjesa te najnoviji sustav satelitske navigacije koji može pronaći i najmanje mjesto na planetu jer dozvoljava unos 7-znamenkastih poštanskih brojeva te k tome ima i ugrađen hard drive od 30 GB. Ozvučenje čini 8 zvučnika koji su dio serijske opreme, a u dodatnoj opremi se na raspolaganju nalazi i Naim paket sa 11 zvučnika.

Po prvi puta, kupcima Continental GT-a biti će ponuđen izbor između dva motora visokih performansi – jedan je osnažena verzija dobro poznatog W12 motora, koji će biti dostupan u listopadu a cijena će se kretati oko 157.000 eura, a drugi je potpuno novi 4.0-litreni V8 motor s 40 posto manje emisija CO2 koji u prodaju kreće krajem 2011. godine.

S dodatnih 15 KS i 50 Nm okretnog momenta, ojačani 6.0-litreni twin-turbo W12 sada proizvodi fenomenalnih 567 KS i 707 Nm okretnog momenta. Ta dodatna snaga, te ne zaboravimo olakšanje od 65 kg, u usporedbi s postojećim modelom, trebali bi osigurati novajliji da sprinta od 0-100 km u 4.6 sekundi – što je dvije desetinke brže nego ranije – a uz sve to auto postiže maksimalnu brzinu od 319 kilometara na sat.

Prenošenje sve te snage na kotače omogućava unaprijeđeni 6-stupanjski ZF Quickshift mjenjač koji smanjuje vrijeme potrebno za promjenu stupnja prijenosa upola, točnije na samo 200 milisekundi, a također je omogućeno i prebacivanje u dva puta niži stupanj prijenosa u jednom potezu pri čemu se automatski malo podigne gas za preciznije prilagođavanje okretaja i blaži osjećaj prijenosa. Pogon na sva četiri kotača također je izmijenjen na način da se odnos snage sa 50:50 sada podesio na 40:60 u korist stražnje osovine koji stvara dinamičnije vozačko iskustvo.

Prema Raulu Piresu, ovaj automobil je 'evolucija revolucije' što ni po čemu nije loša stvar. Zadnjih sedam godina, Bentley je prodao više primjeraka prve generacije ovog automobila nego svih ostalih modela zajedno tijekom prethodnih 90 godina. Tako je Bentley, suptilnim promjenama i unaprijeđenjima već dokazano pobjedničke formule, zagarantirao uspjeh.

 

Povezane teme