KIA Sorento i Hyundai

Dva noviteta koja će kod nas dobro proći

Slika nije dostupna
Za hrvatske je vozače dovoljno reći korejski ML i najprodavaniji SUV na hrvatskom tržištu.

Pretpostavljajući da znate kako izgleda stari Sorento, ovo ML vam je zasigurno jasno, a ako se pitate kakav sad ix35, ime Tucson puno će vam više reći. KIA je, dakle, zadržala prepoznatljivo ime, dok su se u Hyundaiju okrenuli novom principu davanja imena. Sorento je nastao na osnovi Hyundaija ix55, što je uobičajen postupak kod automobilskih koncerna. Ukoliko niste znali, KIA i Hyundai čine korporaciju koja je trenutno četvrta u svijetu po količini godišnje isporuke vozila. Zajednička je platforma djelo materinske tvrtke, u ovom slučaju Hyundaija, dok se za nadgradnju brine proizvođač pod čijom oznakom automobil stiže na tržište. Nova samonoseća karoserija je duža i niža od prethodnice, i zahvaljujući samoj konstrukciji bez krute šasije i osovina lakša je za više od 200 kilograma. Da je dobro napravljena govori i Euro NCAP test na kome je Sorento suvereno osvojio maksimalnih pet zvjezdica.

Cijena: 200.000 kuna i više

Dodatnih desetak centimetara dužine donijelo je mogućnost ugradnje trećeg reda sjedala pa je Sorento postao sedmerosjed. Vanjski je dizajn skoro pa klasičan za SUV modele i tu se novi Korejac nema s čime podičiti. Pomalo nam djeluje kao da je dizajniran za američkog kupca. Iako u ponudi ima i benzinca s 2.4 litre i 174 konja, sigurni smo da će većinu prodanih novih Sorenta pokretati 2.2 litreni turbo dizel s 197 konja. Kupac može birati između prednjeg pogona ili uvjetovanog 4x4 kada se moment zbog proklizavanja prenosi i na zadnju osovinu. Do 40 na sat postoji mogućnost stalnog pogona na sve kotače, dok pomoćni sistemi poput kretanja na uzbrdici ili spuštanja na istoj, spadaju u serijsku opremu. Novi Sorento u Hrvatsku stiže prije Božića po cijeni od okvirno 200.000 kuna naviše. Drugi korejski terenski novitet, Hyundai ix35, izveden je iz koncepta ix-Onic. Ne slijedi u potpunosti dizajnerska rješenja kojim nas je koncept oduševio, ali kad pogledamo u kojem su se smjeru pojedini modeli razvijali u odnosu na studije, moramo biti zadovoljni.

U Hrvatsku stiže kasnije od Sorenta, u ožujku sljedeće godine, a za početak bi se nudio u kombinaciji s dvolitrenim benzinskim i dizel motorima. Poslastica u obliku 1.6 litrenog benzinskog turbaka i mjenjača s dvije spojke dolazi kasnije, no zasada nemamo podataka po kojoj cijeni. Poznavajući hrvatsku naklonjenost korejskim SUV-ovima, nema sumnje kako će i ova dva noviteta kod nas proći dobro. Iako će im put do kupaca biti bitno teži, gledajući jaku europsku i japansku konkurenciju.

Emisiju Automotiv možete gledati u njedjeljnom jutarnjem terminu na programu Nove TV.

Povezane teme