'Dostavnjak' sa stilom – MINI Clubvan

S dvoja sjedala, pet vrata i od glave do pete u pravom MINI stilu, MINI nam predstavlja novi Clubvan – prvi kompaktni, luksuzni dostavni automobil.

MINI je na platformi Clubmana napravio model koji sadrži sve sastojke pravog MINI automobila, dakle zabavu u vožnji i prepoznatljiv stil i luksuz, ali u sasvim novom obliku, komercijalnom (čitaj: dostavnom) vozilu namijenjenom primarno za gradsku upotrebu.

Ovo prvo luksuzno dostavno vozilo postaviti će sasvim nove standarde u pogledu stila, kvalitete i zabave u vožnji u klasi manjih dostavnih vozila. Po prvi put kupci koji zbog prirode svog posla moraju imati dostavno vozilo a imaju istančan osjećaj za estetiku od sada mogu svoje dostave vršiti u stilu što će se vjerojatno svidjeti i njihovim, jednako trendovskim, klijentima.

MINI Clubvan u potpunosti je funkcionalno dostavno vozilo s odvojenim područjem za prijevoz robe koje se proteže od stražnjih vrata do vozačevog i suvozačevog sjedala. Predmetima u ''teretnom'' prostoru pored standardnog načina kroz stražnja vrata lako se može pristupiti i zahvaljujući manjim bočnim vratima ili tzv. Clubdoor vratima koja se nalaze samo s jedne strane.

Novi Clubvan proizvoditi će se u proizvođačevoj tvornici u Oxfordu. MINI Clubvan, koliko god neobičan i inovativan, ima dugu povijest duboko ukorijenjenu u britansko otočje koja seže do 60-ih godina prošlog stoljeća kada je godinu dana nakon lansiranja izvornog Minija uvedeno kreativno vozilo s vrlo učinkovito prostorno projektiranom formom – Morris Mini Van. Ova preteča Clubvana imala je 10 cm širi međuosovinski razmak, odijeljen teretni prostor i podijeljena vrata prtljažnika čime je nudio upravo onu dozu funkcionalnosti koja je korisnicima dostavnih vozila u to doba trebala.

Danas MINI Clubvan kroči stopama svog prethodnika i prenosi njegov duh i tradiciju u 21. stoljeće na isti način kao što je to MINI Clubman napravio s Morris Mini Traveller četverosjedom iz 60-ih godina.

MINI Clubvan vrlo je svestrano vozilo koje, iako je primarno namijenjeno za luksuzniju komercijalnu primjenu, može biti dobar odabir i za privatne korisnike s aktivnim stilom života. Međutim, obzirom da je Clubvan ipak prvo i osnovno dostavno vozilo, razmotriti ćemo njegove tehničke podatke u tom smislu.

Dužinom od 3.961mm, širinom od 1.683mm i visinom od 1.426mm te međuosovinskim razmakom od 2.547mm, svojim se dimenzijama ne razlikuje od MINI Clubmana na čijoj se platformi temelji. Međutim, posebno krojenim interijerom pri čemu je primarni cilj bio maksimalna funkcionalnost i svestranost upotrebe, inženjeri iz MINI-ja umjesto stražnjih sjedala ubacili su razne posebno rađene elemente. Stražnji bočni prozori i stražnje staklo prekriveni su bež folijom čime se prikladno štiti teretni prostor od znatiželjnih pogleda, a cijeli teretni prostor dodatno je ojačan slojevima polikarbonata.

Ravna podnica u teretnom prostoru obložena je visoko-kvalitetnim tepihom a isti tip materijala primijenjen je i na bočne plohe. U prostoru za transport robe nalaze se 12-voltne utičnice a teret se može pričvrstiti zahvaljujući šest kukica uzduž podnice kako predmeti ne bi plesali po teretnom prostoru tijekom vožnje.

Pregrada iza vozačeva i suvozačeva sjedala izrađena je u dva dijela pri čemu je donji od čistog aluminija a gornji od rešetke od nehrđajućeg čelika a cijela pregrada čvrsto je spojena s karoserijom vozila. Pregrada tako osim vizualnog odjeljivanja voznog i teretnog prostora sprječava da se predmeti u teretnom prostoru prilikom oštrijeg kočenja ne zabiju u putnički dio vozila. Isto omogućava da se stražnji dio napuni od dna do vrha vozila tako da se doista u potpunosti može iskoristiti svih 860 litara teretnog prostora. Teretni prostor dugačak je 115 cm a u najužem dijelu vozila odmah iza stražnjih vrata, širina iznosi 102 cm. Maksimalna nosivost iznosi 500 kg.

Sam početni model, MINI One Clubvan, nuditi će one živahne i zabavne performanse koje očekujemo i volimo kod MINI vozila. Najslabiji, 1.6-litreni motor s varijabilnim radom ventila pruža maksimalnih 98 KS što omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 11.1 sekundu i maksimalnu brzinu od 185 km/h. Prosječna potrošnja ovog motora iznosi 5.5 l/100km dok se emisije CO2 kreću oko 129 g/km.

MINI Cooper Clubvan pak pod poklopcem ima motor koji razvija 122 KS što je dovoljno da do stotke ubrza za 9.8 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 201 km/h. Sve to dolazi popraćeno istom prosječnom potrošnjom od 5.5 l/100km i emisijom CO2 od 129 g/km.

Najštedljiviji motor u ponudi naći će se pod poklopcem MINI Cooper D Clubvan čiji će 4-cilindrični turbo dizel motor s 'common-rail' sustavom ubrizgavanja goriva dostavljati 112 KS uz potrošnju od tek 3.9 l/100km i emisije CO2 od 103 g/km. Dizelski turbo motor i dalje je dovoljno snažan da ubrza do stotke za 10.2 sekunde i postigne maksimalnu brzinu od 197 km/h.

Pored 6-stupanjskog ručnog mjenjača koji dolazi kao dio standardne opreme za sva tri modela, MINI Cooper D Clubvan moći će se opcionalno naručiti i sa 6-stupanjskim automatikom.

MINI Clubvan, neovisno o odabiru agregata, koristi prednji pogon a od tehničkih podataka također treba spomenuti servo upravljač, MacPherson prednji ovjes te multi-link ovjes na stražnjoj osovini, automatski Start/Stop sustav te sustav regenerativnog kočenja.

MINI Clubvan biti će dostupan u četiri boje karoserije: Pepper White, Ice Blue, British Racing Green (metalik) i Midnight Black (metalik) pri čemu treba napomenuti da su stražnji bočni prozori i stražnja vrata zatamnjena folijom u boji karoserije kao i kućišta retrovizora. Na popisu dodatne opreme nalaze se 16 i 17-inčni naplatci u ekskluzivnom MINI Clubvan Delta Spoke dizajnu.

Izgled interijera može se dodatno personalizirati, na primjer s kožnim sportskim sjedalima dok se sam interijer može naručiti u raznim bojama a komandna ploča može doći s umetcima i detaljima od kože. Kao i kod svih ostalih MINI modela, popis opcionalnih dodataka ne staje ovdje.

Od elemenata za dodatan komfor, zabavu i sigurnost u vožnji možda valja spomenuti xenon svjetlosne sklopove, crna kućišta svjetlosnih sklopova, podesiva svjetla, automatsku klimu, parkirne senzore, automatsko zatamnjivanje unutarnjeg i vanjskih retrovizora, dok je umjesto standardnog MINI CD radija uz nadoplatu moguće naručiti MINI Boost CD radio i MINI Visual Boost radio. Na popisu dodatne opreme nalazi se i MINI navigacijski sustav za lakše snalaženje po gradu i okolici.

Dizajneri odjeće, catering tvrtke, fotografi, arhitekti, cvjećari, samo su neki od potencijalnih korisnika koji pružaju ekskluzivne proizvode i usluge klijenteli jednako istančanog ukusa kojima će se zasigurno svidjeti ideja da svoju visoko-kvalitetnu robu dostavljaju u jednako visokom stilu i kvaliteti.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.