Frankfurt Motor Show

Donosimo vam pogled na automobile budućnosti

Ovogodišnji Frankfurt Motor Show definitivno nije razočarao, a brojni proizvođači pokazali su i svoju viziju kako bi automobili mogli izgledati u budućnosti.

Međunarodni auto saloni, pa tako i ovaj frankfurtski, isto su tako već tradicionalno mjesto predstavljanja budućih vizija osobnog transporta te tako ni ove godine nisu izostala ni izuzetno futuristička vozila kako izgledom tako i glede tehnoloških inovacija.

Od automobila koji voze sami, do novih hibridnih modela, pa i nekih pomalo pretjeranih vozila koja doista izgledaju kao da ne pripadaju ovom vremenu, novi koncepti pokazuju nam što možemo očekivati od auto industrije u bliskoj budućnosti pa predlažemo da pogledate naš kratak pregled.

Citroen je u Frankfurtu tako predstavio novi C4 Cactus koncept kojime se francuski brend sprema velikim koracima ući u segment kompaktnih crossovera. Ova francuska verzija Evoquea, Cactus Concept, je elegantan kompaktni crossover s plastičnim dodacima za karoseriju, oštrim vjetrobranskim staklom i LED svjetlosnim sklopovima. Upečatljiva karakteristika su i strmo ukošena linija krovišta, masivni alu naplatci te jedinstveni ''Air Bump'' branici koji bi trebali biti otporni na manje udubine i ogrebotine.

Otvoreni putnički prostor bogato je opremljen tkaninom i kožnim sjedalima kao i dodatnim metalnim elementima za viši estetski dojam. Na komandnoj ploči udomili su se digitalni mjerni instrumenti kao i infotainment sustav i jedistven ventilacijski sustav.

Kia nam je predstavila novi mali SUV – Niro Concept. Najnoviji konceptni automobil južnokorejskog proizvođača nagovještava dolazak novog konkurenta u klasi kompaktnih crossover vozila koji će, kažu iz Kie, ''biti spreman uhvatiti se u koštac s urbanim okruženjem s puno stila i odvažnosti.''

Koncept je posebno osmišljen za europsko tržište a Kia iskorištava priliku da s konceptom predstavi i novi pogonski sklop. Obzirom da automobil ima dvojni ispušni sustav te nekoliko elemenata istaknutih u zelenoj boji na prednjoj rešetci, retrovizorima, kočionim kliještima i drugim područjima, možemo slobodno pretpostaviti da se radi o hibridnom pogonskom sklopu.

Lexus je svima povisio temperaturu s novim LF-NX Crossover konceptom. Lexus svoj LF-NX koncept opisuje kao ''urbanocentrični'' koncept koji pruža uvid u buduću evoluciju Lexus L-Finesse dizajenerskog jezika.

Izveden u 'Brushed Metal' srebrnoj boji karoserije, LF-NX ima agresivan i mogli bismo reći predimenzioniran prednji kraj s masivnom rešetkom koja se vizualno proteže prema tankim, izduženim LED svjetlosnim sklopovima romboidnog oblika.

Futuristički putnički prostor vrlo je bogato opremljen kožnim presvlakama u dvije boje s kontrastnim prošivima te brušenim metalnim ukrasnim elementima. Model u unutrašnjosti ima središnju konzolu koja se proteže cijelom dužinom, ambijentalno plavičasto osvjetljenje i novo Lexus Remote Touch sučelje s tzv. ''touch tracer'' ekranom.

Nissan je na Frankfurt Motor Showu predstavio konceptno vozilo simboličnog naziva ''Friend-Me'' za koji kažu da je dizajnerski i funkcionalno usmjeren na mlade žitelje azijskih zemalja, ponajprije Kine. Koncept se temelji na jednoj od postojećih Nissanovih platformi i koristi PureDrive hibridni pogon.

''Naše rješenje nazvali smo 'Distilled Da Qi','' rekao je Taiji Toyota, potpredsjednik odjela za dizajn u Nissanovom kineskom ogranku, govoreći o dizajnu novog Friend-Me koncepta. ''Da Qi označava nešto što ima posebnu auru, nešto što se ističe ali istovremeno i uklapa u svoje okruženje. To je pitanje postizanja ravnoteže i puno smo truda uložili da ugladimo svaki element da bi ostvarili suštinu te filozofije. Rezultat je poptuno nova i mladenačka dimenzija u klasi gradskih limuzina,'' dodao je Taiji Toyota.

Opel je odlučio vratiti iz mrtvih važno ime iz svoje bogate povijesti, a za one mlađe ono glasi Monza. Monza koncept služi primarno kao uvod u novi dizajnerski smjer njemačkog brenda a cijela filozofija temelji se na ideji ''valova oceana kako udaraju o obalu.''

Otvaranjem gullwing vrata pruža se pogled u unutrašnjost automobila koji otkriva zanimljivo oblikovanu komandnu ploču koja je izvedena kao jedna jedinstvena projekcijska površina kojom se zamjenjuju tradicionalni ekrani. To je izvedeno sa 18 LED-ica koje tvore multifunkcionalan ekran za pružanje svih važnih informacija uz softversku podršku za glasovno upravljanje i konfiguraciju ekrana pomoću gumbiju položenih na upravljaču.

Monza koncept je, naravno, hibrid ali ne i tipičan hibrid na kakve smo navikli jer kombinira elektromotor s komprimiranim plinom za povećavanje autonomije iz 1.0-litrenog trocilindričnog SIDI turbo motora.

Smart nam je predstavio FourJoy Concept kao najavu za novu generaciju ForFour modela. Konceptni FourJoy trenutačno je prepoznatljiv kao Smart model i nosi znakove prethodnih koncepata kao i poznatu prednju masku sa saćastom rešetkom i svjetlosnim sklopovima obogaćenim LED-icama.

Moderno dizajniran putnički prostor inspiriran je najnovijim trendovima u dizajnu namještaja a posebno se ističu ''lebdeća'' sjedala, središnja konzola koja se proteže cijelom dužinom te jednokraki upravljač. Koncept je dodatno ukrašen i detaljima od metala, alu papučicama a sadrži i dva pametna telefona koja služe kao infotainment sustav.

Motivaciju crpi iz 75 KS jakog elektromotora koji crpi energiju iz litij-ionske baterije kapaciteta 17.6 kWh. Performanse još uvijek ostaju nepoznanica ali u Smartu kažu da je model ''agilan i živahan u vožnji'' te da se može napuniti do kraja za oko sedam sati preko standardne kućne utičnice.

Toyota je i dalje posvećena razvoju vozila na vodik. Japanski proizvođač vjeruje da hibridna vozila nude ''najbolje rješenje za izazove u obliku izvora energije i emisija te da je vodik idealan i izuzetno čist izvor energije.''

Proizvođačev FCV-R koncept koristi modificiranu verziju tzv. Hybrid Synergy Drive sustava kojime se koristi Toyota Prius pri čemu je u ovoj novoj verziji benzinski motor zamijenjen gorivom ćelijom a konvencionalan spremnik goriva sa spremnicima vodika pod visokim tlakom. Za skladištenje energije prikupljene sustavom regenerativnog kočenja koriste se iste električne komponente kao i baterija kapaciteta 21 kW.

U Toyoti kažu da su testirali sustav te da su uspijeli postići maksimalnu autonomiju od oko 676 km uz nula emisija CO2.

 

Više fotografija svakog modela možete pogledati u našoj foto galeriji!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.