Ugašen nakon 18 godina

Dodge Viper odlazi u legendu, za kraj pretvoren u trkaći auto

Slika nije dostupna
Nakon punih 18 godina Dodge je ugasio Vipera.

Legendarni američki muscle-car imali smo prilike provozati još 2005., u prvoj sezoni Automotiva. Dojmovi su tada bili, kao što su i dan danas, nabijeni emocijama. Ponajviše strahopoštovanjem, jer nam niti jedan auto prije, pa niti kasnije, nije mogao dočarati svu svoju brutalnost kao nevjerojatna otrovnica. Na žalost, Dodge, u vlasništvu Chryslera, odnosno Fiata, više ne može odražavati na životu američku ikonu. Prodaja u Americi je pala na svega 480 jedinica. Nedovoljno da bilancu održi u pozitivnom teritoriju.

'Skupljamo podatke i raspravljamo što treba učiniti s brendom. Marka je spašena od prodaje prije nekoliko godina, a sada se pokazuje kako bilo koji potez povezan s Viperom ima odličan medijski odjek. Magazini ga vole, do današnjeg dana to je automobil koji je najviše puta fotografiran za naslovnice magazina. Vrlo je važan za brend i to ne samo u SAD-u, u cijelom svijetu znaju o kakvom je autu riječ', rekao je Ralph Gilles, predsjednik Dodgea.

Za kraj serija 'American Club Racer'

Dodge se nije tek tako htio oprostiti od svoje zvijezde zbog koje je i Dodge ime steklo popularnost diljem svijeta. Za kraj je predstavljena posebna serija imena American Club Racer, s čak 600 konja izvučenih iz ogromnog 10 cilindričnog motora. No, ubrzo nakon predstavljanja ACR-a, odlučeno je otići i korak dalje.

'Istražujemo što možemo učiniti s performansama. To je nešto što je tipično kada je superautomobil pri kraju svog proizvodnog ciklusa – pretvoriti ga u trkaći auto. ACR je već dovoljno dorađen za utrke no ovdje su i zaštitni kavez, trkaća sjedala, doslovce sve što je potrebno za stazu. Mnogi vlasnici svog ACR-a pretvaraju u trkaći auto, a mi ćemo im X izvedbom uskratiti taj trud i to učiniti za njih. Uz to ćemo i pružati podršku vlasnicima. U Viper Racing League će moći naći sve što je potrebno kako bi iz svog ACR-X-a izvukli najbolje', rečeno je iz Dodgea u prosincu prošle godine.

Snaga je dodatno povećana na 640 konja, zahvaljujući varijabilnom otvaranju ventila. Moćnih 820 Nm okretnog momenta, usmjerenih na stražnje kotače, jamči i više nego uzbudljive prolaske zavojima. Mjenjač je klasični manualni, a u Dodgeu ga zovu 'Short Throw'. Dakle, s ultra kratkim hodovima. 'Testiramo motor Vipera ACR-X koji je drugačiji od običnog motora. Ima kovane klipove, grane ispuha '5 u 1', drugačiju kalibraciju primjerenu za utrke, a razvija oko 640 konjskih snaga i 820 Nm okretnog momenta', pojasnio je inženjer Dick Winkles.

Uz tjuning motora i mjenjača, i ostale su komponente temeljito dorađene za utrke. 'Prvo što radimo je parcijalno rastavljanje automobila. Potom ugrađujemo zaštitni kavez koji se na osam točaka zavaruje za platformu, lakira i sastavlja. Nakon toga slijedi ugradnja sigurnosne opreme, poput sustava za gašenje požara i mrežica na prozorima. Jedna od važnijih komponenata je sjedalo. Riječ je o identičnom sjedalu kakvo se koristi u natjecateljskim Viperima. Ono je prošlo mnoštvo sigurnosnih testova te smo ga odlučili ugraditi i u ovaj model. Spremnik goriva napravljen je posebno za ACR-X. Posebno je zaštićen od udaraca ali ima i povećani kapacitet i predviđen je za utrke', rekao je Gary Johnson iz Dodge Motorsports.

'Legenda otišla prerano'

Vrhunske kočnice djelo su američkih specijalista - Sport-Tech iz Kalifornije dok je ovjes isporučila poznata njemačka kompanija KW. Diferencijal je trkaći, iz kabine su izbačenu radio i slične nepotrebne stvari, a veliko karbonsko krilo daje potisnu silu od čak 454 kilograma pri brzini od 240 na sat. I sve te preinake ACR-X-u omogućuju vrhunske osobine na stazi. A već s pitomijim ACR-om, Dodge je pokazao koliko brz automobil imaju. Bez problema je ponovo postavljen rekord na legendarnoj američkoj stazi – Laguna Seca. 'Naši su inženjeri smatrali da se to može učiniti. Nije bilo dvojbi već pitanje: za koliko. Nismo se razmetali, nismo niti očekivali takav rezultat, no automobil je doista nevjerojatan. Chris misli da može i bolje. Lako smo srušili rekord za više od jedne sekunde, no on misli da može još brže.  Za mene je to dokaz o kakvom je autu riječ – ACR je doista ozbiljan stroj i ovo pokazuje njegovu namjenu za trkaću stazu', rečeno je.

'Ovo je jedna od staza za koju je ACR napravljen. U osnovi je to mini Nürburgring. Ima nepregledne zavoje, velike razlike u visini, to je jednostavno savršena staza za auto', dodao je Chris Winkler, inženjer i vozač Vipera rekorda. Iako nije profesionalni vozač, Dodge je Chrisu omogućio da vozi auto o kojem zna svaki detalj. 'To je velika čast. Drago mi je da nisu unajmili profesionalnog vozača već su se odlučili za nekog tko je i razvio automobil. Zahvalan sam Ralphu i ostalima u SRT-odjelu', pojasnio je Chris.

>> Oldtimeri u Karlovac stigli čak i iz Tanzanije

U Dodgeu ističu kako se Viper ACR-X može mjeriti s automobilima koji koštaju tri ili čak četiri puta više. Narudžba je mnogo, pogotovo iz Viper klubova diljem svijeta, koji jednostavno obožavaju otrovnicu. A kako i ne bi kad je riječ o automobilu koji je već prvog dana svog života ušao u automobilski 'Hall-Of-Fame'. I, kao i sve legende, morao otići prerano. 'Želimo legendu o automobilu održati na životu. Dobri auti nikada ne umiru, postaju trkaći automobili. Utrke su sjajan način da auto ostane na životu, da ljudi i dalje cijene ono što je auto u stanju izvesti', zaključili su za kraj.