Slab, ali stabilan oporavak

Detroitska 'Velika trojka' objavila solidan rast prodaje auta

Slika nije dostupna
Detroitska 'Velika trojka' proizvođača automobila je objavila solidan rast prodaje u 2010., što pokazuje da su vjerojatno prebrodili najveće nevolje.

Ford je objavio da je ostvario 15-postotno povećanje prodaje prošle godine, ugrabivši tržišni udio od suparnika Toyote i General Motorsa, koji je izvijestio o rastu prodaje automobila i kamiona od 6,3 posto u 2010. Chrysler je ostvario 17-postotno povećanje prodaje, uz pomoć flotne prodaje automobila 'rent-a-car' tvrtkama i snažne potražnje za njegovim novim Jeepom Grand Cherokee.

>> Ford ponosno pokazao policijski presretač

Ford je objavio da je prodao 1,9 milijuna automobila i kamiona u 2010., te da je drugu godinu zaredom povećao tržišni udio u SAD-u. Ford 'pickup' F-150 bio je najprodavanije vozilo u SAD-u prošle godine. Tvrtka je također zabilježila snažnu prodaju svog sedana srednje klase Fusion i 'crossovera' Edge. Prodaja Fordove luksuzne marke Lincoln porasla je samo 4 posto u 2010.

Spor ali stabilan oporavak

Bez branda Volvo, koji je Ford prodao prošle jeseni, prodaja Forda rasla je za 19 posto u godinu dana. Izvješća vodećih autoproizvođača došla su nakon godine sporog, ali stabilnog oporavka te industrije čiji se nastavak očekuje i u novoj godini. Rast prodaje automobila i kamiona GM-a u SAD-u od 6,3 posto prošle godine, ostvaren zahvaljujući nizu novih modela, pomogao je oporavku tvrtke od stečaja 2009.

GM je prodao 2,2 milijuna automobila i kamiona u 2010., gotovo 131.000 više nego prethodne godine, iako se riješio četiri svoje marke i zadržao samo Chevrolet, Buick, Cadillac i GMC. Prodaja tvrtke u prosincu je porasla za 7,5 posto zbog potražnje za novim modelima, kao što je Chevroletov manji SUV Equinox čija je prodaja rasla za 80 posto.

Prodano 11,5 milijuna terenaca i kamioneta

Chrysler je prodao 1,1 milijuna automobila i kamiona, a sve njegove četiri marke zabilježile su veliki rast. Velik porast prodaje početkom godine potiče od niskoprofitne flotne prodaje vozila 'rent-a-car' tvrtkama. Posljednje mjesece 2010., za Chrysler je obilježila snažna prodaja obnovljenog modela Jeep Grand Cherokee. Prodaja je u prosincu rasla za 16 posto u odnosu na godinu ranije. Prodaja Grand Cherokee-a, na primjer, bila je tri puta veća o odnosu na razinu iz prethodne godine.

U 2010. je u SAD-u prodano 11,5 milijuna automobila, terenaca i kamioneta, prema podacima s internetske stranice Truecar.com. U 2009. je prodano 10,4 milijuna vozila, što je bio najlošiji rezultat od 1982. U 2007., posljednjoj godini prije velike recesije u SAD-u je prodano 16,1 milijuna vozila.

Ford prognozira da će autoindustrija u 2011. u SAD-u prodati od 12,5 milijuna do 13,5 milijuna vozila, uključujući srednje i teške kamione. Ford očekuje da će prodaja na globalnoj razini dostići rekordnih od 75 do 85 milijuna vozila u 2011. 'Globalno gospodarstvo ulazi u dinamičnu fazu', istaknula je glavna ekonomistica Forda, Ellen Hughes-Cromwick u priopćenju. (Hina)